-Anya, milloin portaali katoaa? kysyn naiselta, joka tutkii karttaa. Hän on erittäin keskittynyt eikä varmaan edes kuullut kysymystäni.
-Anya? murahdan ja saan naisen huomion. -Milloin portaali katoaa.
-Se pysyy auki yhden vuorokauden, meille tulee kiire.
-Miksi emme sitten ole jo matkassa?! murahdan varoittavasti.
-Koska emme tiedä missä portaali on! Se vaihtaa paikkaansa tietyn ajan välein. Sen siirtymistä on vaikea ennustaa.
-No ala ennustaa nopeammin! Minun täytyy päästä siihen typerään kokoukseen!
-Jos se on vain typerä kokous, niin miksi edes haluat sinne? Anya kysyy.
-Koska siinä kokouksessa minut ylennetään merirosvokapteeniksi ja olen havitellut sitä titteliä jo kaksi vuotta.
-Kapu on nuorin merirosvo, joka koskaan on saanut sen nimen, Milon sanoo jostain takavasemmalta.
-Ja kaiken lisäksi hän saa sen kahdessa vuodessa, kun monilla muilla merirosvoilla siihen menee vähintään viisi vuotta, Ethankin liittyy puheeseen.
-Sinun kanssasi ei siis leikitä, Anya naurahtaa ja keskittyy taas karttoihin. Hän piirtelee viivoja sormenpäällään ja mittailee etäisyyksiä.
-En ole varma, mutta se saattaa olla tuolla, hän lopulta sanoo ja tökkää sormensa keskelle merta, pienen saaren päälle.
-Pitkä matka purjehdittavana, Ethan sanoo.
-Tuntemattomia vaaroja, Milon jatkaa.
-Ja suuri seikkailu, henkäisen innostuksen virratessa kehossani.
-Matkaan siis, Anya naurahtaa ja suoristaa selkänsä täyteen pituuteensa.
Pirun perimä portaali, täältä tullaan.
~~
-Purjeet auki! käsken miehistöäni ja jään katsomaan, kun ensin rauhallinen kansi muuttuu miehiä ja naisia viliseväksi paikaksi, kun kaikki pyrkivät töidensä luo.
-Te olette siis merirosvoja? Anya kysyy takaani.
-Mitä muutakaan? murahdan. -Horne mastoon!
-Miksette ryöstä täältä mitään? Anya kysyy. Käännyn katsomaan naista kulma koholla.
-Sinä et taida pitää tästä paikasta? kysyn vuorostani naiselta. Anya pudistelee päätään ja kävelee reelingille. Hän katsoo rantaa hiukan haikeana.
-Olen tehnyt päätökseni viedä teidät täältä pois, aion myös tulla mukaanne, hän lopulta sanoo. Laiva lipuu hitaasti pois satamasta. Nyökkään, vaikka hän ei sitä vältämättä huomaakaan.
-Meidän pitää purjehtia alle vuorokaudessa tuntemattomia vesiä kohti itää, Milon murahtaa takanani.
-Me pystymme tähän, meidän on pakko, vastaan äreänä miehelle. -Purjehdin vaikka maailman ääriin, jotta pääsen Coléreen.
-Kapteeni, onko kaikki hyvin? Milon huokaisee. -Olet äreä tänään.
-Miksiköhän? Olemme matkalla tuntemattomaan, emme tiedä alueen vaaroista mitään ja kaiken lisäksi meillä on kiire! Ei, mikään ei ole hyvin tällä hetkellä!
-Ajattelisit myös hyviä puolia, Milon huokaisee. Hyviä puolia? Ei niitä ole.
-Tiedän mitä ajattelet, mutta tämähän on täydellinen seikkailu! Kaiken lisäksi saat viettää seikkailusi rakkaasi kanssa ja saatat saada jopa uuden ystävän miehistöösi!
YOU ARE READING
the Pirate's life Maailman ääriin
AdventureTämä on jatko-osa tarinalleni the Pirates life ja suosittelen sinun lukevan aluksi ensimmäisen kirjan ja vasta sitten tämän, jotta tiedät henkilöt. Lola päätyy miehistöineen purjehtimaan totuuden rajan yli. Alkaa kilpa ajan kanssa, kun merirosvot yr...