Hai nama aku y/n , aku ni seorang yang boleh di katakan pelik lah. Sebabnya aku ada kebolehan yang pelik iaitu kalau aku memandang ke arah mata seseorang , aku boleh tahu apa perasaan sebenar dia. Adakah dia tengah bersedih atau gembira atau marah dan banyak lah.
Tapi perkara ni aku tak pernah bagitahu kepada sesiapa kecuali keluarga aku iaitu Eomma dan appa . Aku ni anak tunggal tapi aku ni tak manja tau. Aku ni berdikari. Tapi kadang kadang tu aku bosanlah sebab Eomma dan appa aku selalu sibuk tapi walaupun diorang sibuk , diorang tetap ada masa untuk aku.
Sebab tu lah aku sayang diorang. Tapi suatu hari kami terpaksa berpindah sebab kerja Eomma dan appa. Oh ya , Eomma dan appa aku ni doktor sebab tu lah diorang selalu sibuk.
Dan di sinilah aku sekarang di sekolah baru dan kawan baru. Di kelas aku ni ada beberapa orang pelajar lelaki yang boleh di katakan famous sebab tiap pagi akan ada pelajar hantar hadiah kat diorang. Aku perhati je semua hadiah tu , rasa macam nak minta pun ada juga tapi takkan lah aku selamba badak je minta betul tak?.
Dan lupa aku nak bagitahu yang Ada seseorang dari diorang yang sangat hyper dan selalu tersenyum macam dia takda masalah. Dahlah selalu buat aegyo dengan sorang kawan dia ni yang asyik jeojang jeojang je , nasib comel. Eh apa aku merepek ni , ok aku teruskan. Dia memang nampak ok.
Sehinggalah satu hari , aku dapat tahu semuanya di sebabkan oleh satu kemalangan yang kecil. Tak sangka orang yang paling hyper kat kelas aku ni ada rahsia yang dia tak nak semua orang tahu , tapi malangnya aku tahu.
WATAK DAN PERWATAKAN
1. You as Park Y/n [17 y/o]
- Murid baru
- Ada seorang kawan baik
- Ada kebolehan istimewa iaitu boleh tahu mengenai perasaan seseorang dengan hanya memandang mata orang itu
- kadang kadang gila bila bersama dengan rakannya ( Minji)2. Lee Daehwi as Daehwi [17 y/o]
- Murid paling hyper
- selalu nampak gembira dan sentiasa tertawa
- Ada 10 orang rakan
- menyimpan rahsia yang semua orang tidak tahu
- suka membuat aegyo bersama jihoon3. Kim Minji As Minji [17 y/o] (a/n : ni nama rekaan)
- kawan baik y/n dan partner y/n untuk menjadi gila 😂😂
- Selalu support y/n
- Orang pertama yang tahu mengenai kebolehan y/n
- ada hati dengan salah seorang kawan daehwi tapi y/n sendiri keliru siapa sebenarnya crush minji4. Wanna one as Kawan daehwi
- Jisung , Sungwoon , Minhyun [18 y/o]
- Jaehwan , Daniel , Seongwoo [18 y/o]
- Jihoon , Woojin , Jinyoung , guanlin[17 y/o]
- pelajar famous
- kawan baik daehwi
- tidak tahu apa apa mengenai rahsia daehwi
- Famous sebab ramai pelajar perempuan kata diorang hensem
- mengutamakan persahabatan
- perangai macam kanak kanak riang tapi kalau serius nampak macam gangsterOk mungkin akan ada watak lain yang akan di tambah
Vote and Comment
YOU ARE READING
[C] Ability || Lee Daehwi
Fanfiction[Complete] Apakah rahsia yang disembunyikan olehnya? Disebalik wajah tersenyun dan sifatnya yang ceria tersebut. Sebuah rahsia yang telah tersimpan lama tanpa ada rasa ingin meluahkan rahsia tersebut. Tetapi nampaknya seseorang mengetahui rahsia te...