[10]

152 27 0
                                    

Hari ini merupakan hari yang begitu memenatkan , sehingga kedengaran beberapa pelajar di dalam kelas itu mengeluh. Mereka di berikan kerja yang banyak dan agak susah pada hari itu. Tetapi keluhan yang di keluarkan tidaklah sebanyak seseorang yang dari tadi mengeluh.

"Daehwi kau ok tak ni?" Tanya jihoon apabila dia menyedari daehwi bahawa berkali kali mengeluh.

"Yalah dari tadi kau mengeluh ja" kata Woojin menyokong kata kata jihoon

"Takda lah cuma kerja yang cikgu bagi ni banyak sangat"

"Dah lah aku tengah malas" sambung daehwi lagi

"Haah betul tu , cikgu ni pun satu bagi kerja pun banyak. Bukannya pelajar ni rajin pun terutamanya jihoon ni" bebel Woojin dan jihoon hanya mengangguk dengan bebelan Woojin.

"Betul tu betul" kata daehwi dan jihoon masih mengangguk angguk dengan kata kata mereka berdua.

"Hahahahaha" tawa seseorang kedengaran

"Oii jihoon Kau tak sedar ka yang diorang berdua tu sindir kau tadi" kata orang yang ketawa tadi iaitu minji

"Sedar" balas jihoon selamba

"Kau tak marah" tanya y/n pula

"Tak" balas jihoon . Minji dan y/n mengerutkan dahi mereka pelik dengan jihoon

"Sebab memang betul pun" balas jihoon lalu Woojin dan daehwi tertawa bersama jihoon

"Gila" kata minji dan y/n serentak lalu meninggalkan Woojin , jihoon dan daehwi yang masih tertawa .

'Huh' keluh daehwi di dalam hati apabila mereka sudah berhenti ketawa. Dia tidak henti henti berfikir bahawa dia akan pulang esok , perkara itu menyebabkan dia asyik asyik mengeluh.


💎💎💎💎


Jinyoung dan guanlin yang memang sekelas itu bersama sama ke kelas daehwi , Woojin dan jihoon. Mereka ingin pergi ke kantin bersama sama , apabila mereka tiba di kelas daehwi , Woojin dan jihoon. Mereka bertemu dengan y/n dan minji yang baru sahaja hendak keluar daripada kelas.

"Oh hai jinyoung , guanlin. Cari daehwi dan 2park ka?" Kata minji apabila dia dan y/n bertembung dengan jinyoung dan guanlin.

"Ya mana diaorang?" Tanya guanlin

"Kat dalam , tapi nampaknya korang kena tunggu diorang" kata y/n menjawab pertanyaan guanlin

"Kenapa pula?" Tanya jinyoung

"Salahkan diorang sebab terlebih ketawa tadi . Bye" jawab minji kemudian berlalu pergi bersama y/n

Jinyoung dan guanlin hanya mengangkat bahu lalu melangkah memasuki kelas itu. Lalu mereka ternampak daehwi , Woojin dan jihoon , kini mereka faham dengan kata kata minji apabila melihat tiga orang itu. Mereka berdua hanya mampu memasang wajah datar.

Lalu mereka berdua berjalan mendekati daehwi , Woojin dan jihoon yang sedang menyalin kerja masing masing. Lebih tepatnya meniru kerja masing masing. Entah apa yang diorang ni buat sehingga kena menyalin kerja masing masing fikir jinyoung dan guanlin.

" lama lagi ka?" Tanya jinyoung apabila dia dan guanlin sudah tiba di meja ketiga tiga orang yang sedang saling meniru itu.

"Kejap lagi ni" kata Woojin , lalu guanlin melihat ke arah buku milik Woojin

"Ni kau bilang kejap , baru soalan 3 siap? Ada lagi 7 soalan" kata guanlin apabila melihat buku Woojin

[C] Ability || Lee DaehwiWhere stories live. Discover now