[18]

139 26 0
                                    

Hi~ saya harap chapter ni tak bosan

Enjoy Reading




Mereka berdua hanya berdiam diri menanti salah seorang daripada mereka untuk memulakan perbualan. Tetapi hanya keheningan sahaja yang menemani mereka pada waktu ini. Y/n yang niatnya ingin mengambil air tadi meneruskan niatnya untuk mengambil air dan minum kemudian kembali ke tempat duduk nya

Sementara orang yang berada di hadapannya hanya memerhatikan sahaja tindakan y/n. Apabila tiada seorang pun yang memulakan percakapan y/n mengambil keputusan untuk bersuara.

"Daehwi"

"Y/n"

Tanpa di sangka mereka berdua bersuara pada waktu yang sama menyebabkan mereka berdua tertawa.

"Kau dulu" kata daehwi dan y/n mengangguk

"Kalau aku cakap aku ni ada kelebihan luar biasa, kau percaya tak?" Soal y/n apabila daehwi memintanya untuk memulakan dahulu

Daehwi mengerutkan dahinya , dia seperti berfikir sesuatu.

"Kau nak aku gelak ka?" Soal daehwi , dia menyangka y/n hanya bergurau sahaja.

"Issh aku tak buat lawak lah , memang betul aku ada kelebihan luar biasa" kata y/n dengan geram lalu mencebik. Dia sedang tidak bergurau tetapi daehwi menganggap nya sedang bergurau pula.

"Hahaha lawak lah kau ni" kata daehwi sambil mentertawakan y/n lalu mencubit kedua dua pipi y/n.

Y/n yang berasa pipinya mula menghangat memukul perlahan tangan daehwi agar melepaskan kedua dua pipinya. Daehwi pula hanya tertawa dengan reaksi y/n.

Daehwi Pov

Aku tertawa melihat reaksi y/n. Dia nampak comel bila malu - eh apa aku cakap ni. Aku memukul mulut ku perlahan. Lalu aku memandang semula ke arah y/n yang rupa rupanya dari tadi memerhatikan aku. Alamak dia nampak ka tadi? Harap harap tak.

"Ekhm baiklah bukti kan" kata aku sambil berlagak seperi biasa.

"Buktikan apa?" Soal y/n semula dengan wajah bingung

Aduh dia baru ja cakap tadi , sekarang dah lupa :')

"Buktikan yang kau cakap tadi" kata aku menerangkan semula.

"Apa aku cakap tadi?" Soal y/n lagi

Kalau dia takda kat sini dah lama aku hentak hentak kepala kat meja ni. Nasib baik dia ada kalau tak dah lama aku buat macam tu , kalau aku buat depan dia tak pasal pasal dia cop aku ni gila. Ok daehwi sedut hembus , ok

"Buktikan yang kau ada kelebihan luar biasa , ability" kata aku memberitahu perkara yang baru sahaja di katakan oleh y/n sebentar tadi.

"Oh ya hehe sorry otak blur tadi , hehe" kata y/n sambil tersengih menayangkan giginya.😁

Aku betul betul rasa dia ni comel. Kenapa aku baru rasa macam ni sekarang? Aku suka dia ka? Tapi mustahil , entahlah.

Dengan tiba tiba dia turun daripada kerusi yang di duduki nya , lalu berjalan ke arah ku. Aku hanya memerhati sahaja. Sebenarnya aku tidak yakin apa yang di katakan oleh y/n itu betul , aku rasa dia cuma nak hiburkan aku ja. Aku terundur kebelakang apabila tiba tiba y/n mendekatkan wajahnya dengan wajahku.

Dup Dap

Aku mengundur dengan lebih laju apabila jantung ku mula berdetak kencang. Kenapa aku rasa macam ni? Boleh seseorang bagitahu aku kenapa?.

"A- apa yang kau nak buat ni" aku merutuki diri sendiri apabila aku tiba tiba tergagap. Ini pertama kali aku tergagap bila bercakap dengan perempuan selalunya aku tak pernah rasa macam ni.

"Aku nak buktikan lah" kata y/n dengan tenang.

"Hah!? kenapa macam tu? Apa kelebihan kau sebenarnya?" Aku menyoal ke arah y/n yang kini kembali ke tempat nya semula.

"Sebenarnya aku boleh baca perasaan orang kalau aku tengok mata dia" kata y/n menerangkan kelebihannya sambil duduk semula ke tempatnya.

"Maksudnya kau boleh tahu orang tu sedang bersedih , gembira atau marah. Macam tu?" Teka aku. Nasib baik jantung aku dah berdegup seperti biasa tidak sekencang tadi.

"Ya macam tu lah , mesti kau tak percaya kan" kata y/n

Aku nak kata tak percaya tapi aku takut dia buat macam tadi.

"Percaya , aku percayalah" kata aku.

"Tapi kenapa kau bagitahu kat aku?" Baru sekarang aku tertanya apa sebab dia bagitahu kat aku.

"Sebabnya..... kau ingat hari kita kena sediakan peralatan sukan" kata y/n , dia berhenti bercakap seketika kemudian menyambung semula.

"Hmm hari yang nyaris nyaris kau kena hempap kotak?" Soal aku , dia mengangguk laju.

End Daehwi Pov

"Ya , emm sebenarnya waktu tu aku tak sengaja tengok mata kau dan..... aku dapat tahu apa yang kau.... rasa" kata y/n dengan ragu ragu , entah kenapa dia berasa ragu ingin memberitahu kepada daehwi tetapi dia hanya ingin membantu daehwi. Itu sahaja.

Daehwi hanya mendiamkan diri , dia terdiam mendengar kata kata y/n. Dia menundukkan wajahnya sambil berdiam diri. Lalu dia mengangkat wajahnya dan berkata.

"Apa yang kau tahu?" Soal daehwi , sebenarnya dia masih tidak yakin dengan kebolehan y/n. Oleh itu dia menganggap y/n hanya mencuba untuk mengorek rahsianya sahaja.

"Aku tahu yang kau ada masalah" sekali lagi daehwi terdiam

"Aku yakin kau sembunyikan sesuatu. Sebab aku nampak kesedihan dalam mata kau waktu tu dan aku yakin rahsia yang kau simpan ada kaitan dengan kehilangan kau selama seminggu" kata y/n yang semakin menyebabkan daehwi terdiam.

Apabila melihat tiada balasan daripada daehwi , y/n berkata kata semula. Dia menggapai tangan daehwi yang terletak di atas meja kemudian bersuara.

"Aku tahu mesti susah kau nak kongsi masalah kau , tapi jangan risau aku sentiasa ada untuk dengar masalah kau. Sebab kau kawan aku"

Lalu y/n berlalu meninggalkan daehwi yang masih berdiam diri , y/n menuju ke bilik yang di kongsi bersama minji. Dia tidak sangka dia akan berani untuk memberitahu perkara itu kepada daehwi. Tetapi dia tidak peduli , dia hanya ingin daehwi berkongsi masalahnya bukan memendam sendiri masalah itu.

💎💎💎💎

Daehwi menuju ke ruang tamu , di mana semua rakan rakannya sedang tertidur lena. Dia menatap satu persatu wajah rakan rakannya , dia bersyukur kerana mendapat rakan rakan seperti mereka yang
s

entiasa menganggap nya seperti keluarga sendiri. Tetapi entah kenapa walaupun bagitahu dia masih berasa berat untuk sekadar berkongsi masalahnya.

Lalu daehwi memilih untuk melelapkan matanya , tanpa di sedari seseorang yang dari tadi mendengar segala perbualan mereka memandangnya dengan perasaan yang bercampur sedih dan simpati dalam masa yang sama.

Jinyoung Pov

Aku memandang ke arah daehwi yang kini tertidur lena. Aku tak sangka rupanya selama ni dia sembunyikan masalah sendirian. Kenapa dia rahsia kan semua ni? Apa sebenarnya rahsia dia?

Nasib baik aku terbangun sebab rasa haus tadi , sebab itu lah aku boleh terdengar semua perbualan daehwi dan y/n. Bermula daripada y/n yang memiliki kelebihan luar biasa , pada mulanya aku rasa terkejut dan tak percaya

Tapi bila y/n cakap tentang perasaan daehwi tadi , aku yakin dia ada kelebihan. Lebih lebih lagi bila aku tengok reaksi daehwi yang berdiam diri tadi , aku menjadi lebih yakin bahawa daehwi menyembunyikan sesuatu. Tapi masalahnya apa?


TBC

Ini adalah last update sebab lepas ni saya akan hiatus. Tapi tidak lama , sehingga masalah yang saya tanggung selesai.

Vote and Comment

[C] Ability || Lee DaehwiWhere stories live. Discover now