“Hayatım, bu benim çok eski bir arkadaşım. Liseden beri görüşmemiştik.” Sefa içeri girerken karısı Ebru’yu yanağından öptü. “Bu gece misafirimiz.”
“Hoş geldiniz.” dedi bir büyük bir sıcakkanlılıkla. Sesinde bir anne samimiyeti ve koruyuculuğu vardı. Ah, kızları ne kadar şanslı bir çocuk olacaktı!
“Merhaba.” diye karşılık verdim gülümseyerek. “Sizi rahatsız etmek istemezdim ama Sefa çok ısrar etti.”
“Ne önemi var? Sefa için değerli olmasanız böyle bir şey teklif etmedi, emin olun.” dedi gülerek. Sefa araya girerek:
“Bu akşam bize neler hazırladın canım?”
.................................................................
Gece büyük bir hızla ilerlerken yorulduğumu fark ettim. Sefa’da yüz ifademden anlamış olacak ki Ebru’dan çarşaf kılıfı, yorgan ve yastık çıkarmasını istedi. Salonda yatmak için verdiğim büyük mücadeleden sonra ev sahiplerini yatak odalarına gönderdim. Koltukta yatarken bugün gördüğüm resim, gözümün önüne geldi ve tüm gece boyunca anıları çağırdı.
.......................................................
“Günaydın. Koltuk rahat mıydı?” dedi Sefa alay ederek.
“Oldukça.” diye karşılık verdim yerimden kalkarak. “Hiç bel ağrıtmıyor doğrusu.” Gerçekten ağrıtmıyordu. Sadece her zamanki mizacımı kullanarak olayları abartıyordum.
“Kalk hadi kahvaltıya gidiyoruz.”
“Ebru nerde?” dedim meraklı gözlerle.
“Okula gitti. Sana söylemeyi unuttuk. Öğretmen kendisi.”
“Anladım. Peki, nereye gidiyoruz kahvaltıya. Acayip açım, ona göre.”
“Sen hep açsın.” dedi gülerek. “Mükemmel bir pastane biliyorum. Sana oradan su böreği ısmarlarım. Yanında bir de çay.”
“Bence senin büronda yiyelim. Sabah sabah pastaneye gidesim yok.”
“Tamamdır. Zaten benimde bugün çok işim var. Geçen gün bir dava aldım, başıma bela oldu.”
Büroya vardığımızda su böreklerini afiyetle mideye indirdik. Gerçekten hayatımda yediğim en lezzetli su böreğiydi. Sefa’ya çıkıp biraz dolaşmak istediğimi söyledim. Geri döndüğümde ona güzel bir öneride bulunacağımı belirttim. Büyük ihtimalle tüm gününü merak içinde geçirecek, işlerine tam konsantre olamayacaktı. Bu kadar gıcık olmayı çok seviyordum.