BAB 9

385 19 0
                                    

Keesokan paginya, Harris menghantar Yana di depan pintu pagar sekolah.

'' Yana nanti abang ada meeting. Balik pukul 3.30 petang kan? Balik sendiri eh. Naik la grab ke... Uber ke... nah RM30 buat belanja. '' kata Harris.

'' Ok abang. Bye. '' kata Yana.

Dia keluar dari perut kereta Honda Civic itu lalu masuk ke kawasan sekolah. Dalam perjalanan, Mira dan Kama mengejutkan Yana dari belakang.

'' Hoi ! '' kata mereka.

'' Opocot mak nenek kau meletop! Wan Amirah! Nurin Kamalia! Korang tak reti nak bagi salam ke ha?'' Kata Yana dengan nada marah.

'' Oh heheheehehe. Sorry babe. Saje nak kejutkan kau'' Kata Kama.

'' Oh ye.. Yana salam SPM 90 hari ... '' kata Mira.

'' Ha ye ye dah tak payah nak merepek. Aku korek bijik mata masing-masing kang baru tahu. Dah jom pergi kelas.'' Kata Yana dengan tergesa-gesa.

---------------------------------------

'' Nasyirah Hani masuk ke pejabat saya sekarang. '' arah Ammar.

'' Yes boss. Anything that I can help? '' tanya Nasyirah.

'' I want you to cancel all the appointments after 12.00 p.m. Saya nak pergi solat Jumaat.'' Arah Ammar.

'' Yes boss! '' kata Nasyirah. Dia pun berlalu pergi.

-------------------------------------

Selepas kelas Biology, semua muka stress je. Lagi-lagi si Kama dengan Mira. Yana hanya tergelak kecil melihat muka rakan-rakannya itu.

'' Yana !! 😣 ape masalah Bio ni ha? Cari gaduh ahh. 2 hours and aku tak dapat ape-ape langsung. Kau rasa?'' Keluh Kama.

Tiba-tiba Amira pula datang dari meja belakang.

'' Yana! Help me with this. I'm so suck with Bio. Oh God  help me please 😩. '' keluh Mira.

'' Ya Allah korang ni... sabar sabar meh sini aku ajar. '' offer Yana.

'' Yeay!!! Sayang Yana ❤ '' jawab Kama dan Mira serentak.

Yana mengajar rakan-rakannya satu persatu. Diulang lagi jika mereka berdua tak faham. Yana akan berhenti sehingga diorang boleh explain semula apa yang diorang faham.

'' Ha faham ke tak? '' tanya Yana.

'' Faham! Thanks babe .'' Kata Kama.

'' Wey seriously? Dia nak jawapan tu je? Erghh penat otak aku fikir. By the way thanks Yana. '' kata Mira pula.

'' Dah jom pergi PJ! '' jerit Yana.

Lalu mereka sekelas bergerak ke padang.

Ketika mereka sampai di padang, Sir Ranold mengarahkan mereka sekelas untuk warming up. Selepas itu, mereka dikehendaki berlari sepanjang 1200 meter.

Yana mengangkat tangan untuk bertanya.

'' Excuse me sir. Are you serious? 1200 meter? It's 3 rounds of the field." Kata Yana.

" Yes! I'm serious. " kata Sir Ranold.

Satu kelas mengeluh. Mereka menurut arahan Sir Ranold. Berlari untuk 3 kali pusingan padang ini mengambil masa 15 minit untuk selesai.

Setelah selesai 3 pusingan padang, mereka semua termengah-mengah.

" 15 minutes for 3 rounds? Hey kids! I'm so proud of you all. " kata Sir Ranold.

Satu kelas diam dan ada yang memandang muka sir dengan muka tidak puas hati.

" Okay! Class dismiss. Thanks " kata Sir Ranold lagi.

" What? Are you crazy sir? Erghh!! Makan gaji buta ke?!" kata Yana.

Namun Sir Ranold telah jauh meninggalkan mereka semua di padang. Jadi dia tak dengar apa yang Yana kata.

Semua masuk ke kelas dengan muka yang penat.

" Lepas PJ class Physics pulakk! '' keluh Mira.

Yana tak bersuara sehingga kelas Fizik bermula. Dia menahan kesakitan di kakinya. Dia tak nak bagitahu cikgu sebab nanti menyusahkan semua orang.

'' Takpe la sikit je ni. '' bisik hati Yana.

Setulus Cinta Tali Pinggang HitamWhere stories live. Discover now