BAB 32

216 9 0
                                    

" Yeah! I won 2 gold medals " jerit Yana dalam kereta.

" Dah dah la tu. Nanti tidur dengan medal tu ye. " usik Ammar.

" Ha boleh juga... " Yana menyindir.

" Sayang tido sorang-sorang dalam bilik. Abang nak tengok bola. Wek 😜 " Ammar menjelir lidah

" Biarla bukan ada apa-apa pun. " Jawab Yana lagi.

" Tak takut momok ke? " usik Ammar.

Papp!

" Eee abang ni. Mana ada hantu. " Yana memukul lengan Ammar.

" Aduh! Sakitlah sayang! Gigit kang! " -Ammar

Yana menjeling.

*gaduh manja itu sudah biasa bukan?

-------------------------------------------

8.30 p.m.

Mereka menunaikan solat Isyak bersama. Seperti biasa, lepas makan malam Yana akan mula mengulangkaji pelajaran sehingga jam 11.00 malam. Ammar pula di ruang tamu menonton tv. Kadang- kadang tengok bola. Kalau tak tengok bola, main PS4. Betullah kata Yana, dah tua tapi perangai macam budak-budak.

Sedang khusyuk Yana mengulangkaji, tiba-tiba rumah gelap. Blackout! Masalahnya rumah mereka sahaja. Yana menjerit.

" Aaaaaahhhhhhh !!! " - Yana

Ammar terus membuka torchlight pada telefonnya dan berlari ke arah Yana yang berada di dalam bilik. Dibuka pintu bilik. Kelihatan Yana lemah terkulai di atas lantai kayu itu.

" Sayang!!! " Ammar meletakkan kepala Yana di atas ribanya.

Kelihatan sosok tubuh seorang lelaki memakai hoodie hitam sedang melarikan diri dari koridor bilik mereka.
Kepala Yana diletak perlahan. Lantas Ammar mengejar lelaki itu.

" Hoi!! Berhentilah! " jerit Ammar. Namun, lelaki itu lebih pantas. Dia terus lesap begitu sahaja.

" Damn it! " Ammar menyepak pintu koridor.

" Who are you man? " Ammar menjerit.

Dia kembali ke arah Yana. Tubuh Yana diangkat ke atas katil. Dia lantas turun dan menuju ke arah main fuse. Dan rumah mereka kembali terang.

" Siapa punya kerja ni? " getus hati Ammar.

Ammar mengambil air kosong dan naik ke bilik. Kelihatan Yana masih belum sedar.

Dikejutnya Yana perlahan.

" Sayang... " - Ammar

Tiada respon yang diberikan.

Dia mengusap wajah Yana. Ada luka kecil di dahinya.

" He is hurting you sayang. Macam mana boleh jadi macam ni? " Ammar berkata sendiri sambil membelai rambut Yana.

Dia mengambil first aid kit di dalam laci dan mengubati luka di dahi isterinya itu.

" Aaahhh " keluh Yana perlahan.

" Sayang?... " - Ammar

Mata Yana terbuka.

" Abang! " Yana memeluk Ammar.

" Tadi blackout. Lepastu ada orang masuk ikut koridor. A man in black hoodie abang! Then, I'm trying to fight him but I can't. His last words is ' See you again ' " jelas Yana sambil meleraikan pelukan.

Ammar memandang dalam mata coklat isterinya. Kenapa dia tiada ketika isterinya dalam bahaya? Dia gagal sekali lagi.

" Abang? " Yana cuba menghentikan lamunan Ammar.

" Ha ye sayang? " lamunan Ammar terhenti.

" Thanks. " Yana menunjukkan balutan yang dibalut Ammar tadi.

" My pleasure sayang " Ammar mengukir senyuman.

Yana lantas bangun untuk mengambil telefonnya di atas meja kerja Ammar tetapi dia perasan akan benda yang pelik.

Tiga kuntum mawar merah dan kad ucapan terletak di atas meja kerja itu.

" Abang? " Yana memanggil Ammar.

Ammar lantas bangun dan menuju ke arah Yana.

" Hmm? " - Ammar

" Siapa bagi ni? " tanya Yana.

" This is not from me. " Ammar mengambil kad ucapan itu dan membacanya.

It's good to see you again Yana.
I told you before, only me can be your husband.
Only me!
Can't wait to see you again.
Love You.

Ammar menggenggam kad itu. Tiga kuntum bunga itu diambil dan dimasukkan ke dalam tong sampah. Kad itu disimpannya di dalam briefcase. Gigi diketap. Mukanya menahan amarah.

" Kenapa abang? " Yana berasa pelik.

" Nothing Sayang. You need rest. Stop studying. " tegas Ammar.

" Ok. Tapi.... tu a... " - Yana

Ammar memotong.

" Takde apa-apa. Tidur. Esok cuti kan? Boleh study lagi. Tolong dengar cakap abang. " tegas Ammar lagi.

Yana tidak bersuara. Dia menurut. Selimut ditarik. Rambut dilepaskan. Mata tertutup dan akhirnya terlena.

Ammar masih dalam keadaan marah. Hatinya panas.

" Siapa yang berani sangat ni nak sentuh family aku? " getus hati Ammar.

Rambutnya yang berserabut dibetulkan. Dia call Akif.

" Weh Kif! " Lantunan suara Ammar agak tinggi.

" Kau ni tak reti bagi salam ke? Assalammualaikum. " - Akif

" Waalaikumussalam. Sorry bro. Ni aku nak tanya kau ni. Tentang nombor yang aku suruh kau siasat tu. Dah dapat ke? " - Ammar

" Oh. Dah! Aku dah dapat. Btw sorry. Aku banyak kerja. Ni kau call baru aku teringat. " - Akif

" Takpe. Siapa yang buat benda ni? " - Ammar

" Tengku Johari bin Tengku Sulaiman " - Akif

" Aku dah agak dah! " Ammar menggenggam penumbuk.

" Kenapa kau call aku lagi? " - Akif

" Aku nak kau siasat lagi. Ni pasal card pula. Aku snap nanti aku send dekat kau. " - Ammar

" Ha boleh. Tapi card apa bro? Serious sangat ke? " - Akif

" Ye! Aku serious. Dia masuk dalam bilik aku. Dia buat bini aku sampai pengsan! And he leaves 3 roses and a card! " suara Ammar meninggi.

" Wey! kena update report. Dia still ganggu family kau. Nanti aku siasat siapa punya kerja. Kalau orang yang sama, please stay away from him. " - Akif

" Esok aku buat report lagi. Aku rasa orang yang sama. Tapi kau siasat dulu. Nanti apa-apa bagitahu aku. Thanks Bro. Assalammualaikum. " - Ammar

" Waalaikumussalam " - Akif

Ammar snap gambar kad itu dan send kepada Akif. Dia melihat wajah isterinya.

" Ada kena mengena dengan Abah ke kes ni? Jo ni siapa? Kenapa dia still nak ganggu isteri aku? Apa salah isteri aku? " getus hati Ammar.

Ammar menuju ke katil. Dia tak mampu untuk berkata apa-apa. Nyawa Yana dalam bahaya. Dia tak nak nyawa isterinya tergadai kerana kegagalan dan kelalaiannya.

Stay Tuned for the next chapter.
Don't forget to vote 🌟
Vote 🌟

Setulus Cinta Tali Pinggang HitamWhere stories live. Discover now