Yana dan Ammar tiba di KLIA. Yana berasa tidak sabar untuk pergi ke Korea.
" Abang! Abang! Nanti kita beli souvenir banyak-banyak tau! Untuk Ummi, Abah, Mummy, Daddy, Amira, Kama, Aban...."
Belum sempat Yana menghabiskan kata-katanya, Ammar sudah menekup mulut isterinya.
" Asyik mengomel je mulut tu. Bila nak senyap? Gigit nak? " - Ammar
" Iyela.. " Yana mencebik.
Ting!
Kedengaran bunyi mesej dari telefon Yana.
Anak Ummi, elok-elok kat tempat orang ye.. Jaga diri. Kirim salam dekat Ammar ye.
"Siapa sayang?" - Ammar
" Boyfriend " - Sambil tersengih
Ammar menjeling.
" Hehehe mana ada! Ummi la! Eee kuat jeles juga suami sayang ni ye " sambil mencubit pipi Ammar.
" Jelesla eee " Ammar menjelir lidah.
Panggilan untuk penumpang pesawat AirAsia X A330 ke Seoul, Korea
Setelah mendengar pengumuman itu, Ammar dan Yana terus bergerak.
-----------------------------------------------------
Sementara itu, Daiyan Akif berusaha untuk mencari siapa yang mengganggu rumah tangga sahabatnya itu.
" HAAA! Dapat pun! Aku dah agak! It must be you Tengku Johari! Kertas merah? 3 roses? Huh! Cliche boy! Budak hingusan! " kata Akif dengan nada marah.
Akif membelek data Johari. Iye, Johari ada rekod yang buruk sehingga sekarang.
Akif menghantar maklumat tersebut kepada Ammar. Tidak ada satu pun tercicir.
" Ammar, aku harap kau buat report polis lepas ni " - bisik hati Akif.
-----------------------------------------------------
Ting!
Message from Akif ✨
-Tengku Johari bin Tengku Sulaiman.
-Ditahan di lokap seawal umur 17 tahun.
-Mengedar dan menagih dadah sejak umur 16 tahun.
- Pengedar dadah tersohor di Semenanjung.
-Status: buruan polis dan tenteraAmmar, please be safe. Protect Yana and be careful out there. He is very dangerous. Make a police report after you come from Seoul. May Allah SWT bless your journey :)
Ammar membaca satu persatu. Mukanya seakan marah. Dia mengetap gigi. Hatinya panas.
Namun, apabila dia merenung wajah isterinya yang sedang nyenyak tidur hatinya kembali sejuk.
" Ya Allah, berat sungguh ujianMu kepada aku. " bisik hati Ammar sambil memejam mata.
Ting!
Message from unknownSejauh mana pun kau pergi, kau tak boleh lari daripada aku! Watch out Ammar! Yana is mine and not yours !🔪😡
Ammar mengeluh panjang apabila membaca mesej tersebut.
Keluhan Ammar telah mengejutkan Yana.
" Abang.. Kenapa? " tanya Yana dalam keadaan mamai dan menggosok-gosok matanya.
" Huh? Takde apa la sayang... Dah, tido ok? Lagi 5 jam ni " - Ammar
" Okay.... Nanti dah nak sampai abang kejut tau " Yana menyambung tidur semula.
" Ok sayang.. " kata Ammar sambil mengusap lembut kepala isterinya.
5 Jam Kemudian
" Sayang.. We have arrived.. Let's go " Ammar mengejut Yana dengan lembut.
Yana terbangun dan mukanya monyok. Biasa la baru bangun tidur.
Jam menunjukkan pukul 5.00 petang waktu di Korea. Ammar lantas keluar daripada lapangan terbang dan mencari sosok tubuh seorang pemandu pelancong lelaki iaitu pelajar Malaysia yang belajar di Korea.
Matanya meliar. Tiba-tiba seseorang memberi salam dari belakang.
"Assalammualaikum abang Ammar " - Daniel
" Waalaikumussalam.. Daniel? Our tourist guide right? " - Ammar
" Yes, I am. And you, Puan Yana right? Wife to abang Ammar? " sambil bertanya ke arah Yana.
" Yes, tak payah panggil puan la.. Panggil je Yaa... "
Ammar menekup mulut isterinya.
" Panggil dia Kak Yana since you call me Abang Ammar. Okay? " Ammar tersengih.
" Ooo.. Okay " jawab Daniel
Luggage diangkat oleh Daniel ke dalam boot kereta Mercedes SUV itu. Mereka menuju ke arah Lotte Hotel untuk merehatkan badan.
" Abang Ammar, mengikut perjalanan, lepas abang check in ni, pukul 9.30 malam nanti kita gerak pergi night market kan? " - Daniel
" Haah dik. Btw tak jauh ke awak nak datang sini balik? " - Ammar
" Eh tak la. Hostel dekat je dari sini. " - Daniel
" Oh okay... " - Ammar
Yana pula hanya mendiamkan diri. Mungkin dia berasa penat setelah beberapa jam di dalam kapal terbang.
Mereka turun dari perut kereta dan check in hotel.
Mereka naik ke bilik untuk membersihkan diri dan solat berjemaah bersama. Lepas sahaja solat, Yana kearah Ammar dan duduk di hadapannya.
" Abang... " Yana memanggil manja
" ye sayang.. " Ammar merenung wajah Yana.
" Abang, Yana penat.. " Yana mencebik.
" Patutla senyap je dari tadi... Lepastu.. Nak apa? " Ammar membidas lembut sambil mengusap pipi isterinya.
" Nak tidur... " Yana mencebik lagi.
" Laa tidur je la atas katil tu. Abang booked 5 star hotel ni untuk sayang juga..." - Ammar
" Taknak.. " - Yana
" Bistu nak tidur kat mana sayang?.. " -Ammar
" Peha abang... " kata Yana sambil membuat mimik muka yang comel.
Ammar ketawa kecil. Ammar layan sahaja kehendak isterinya.
Yana terus meletakkan kepalanya apabila Ammar beri greenlight. Lalu dia terus terlelap.
" Peliknya isteri aku ni. Sejak bila suka manja-manja ni? Kenapa cepat penat? Bukannya buat aktiviti berat pun. Kenapa senyap je? Selalunya hyper budak kecik ni.. " Ammar berbisik sendiri sementara tangannya membelai rambut Yana.
- To be continued -
Maaf jika ada kekurangan 🙏
Don't forget to vote ✨
YOU ARE READING
Setulus Cinta Tali Pinggang Hitam
RomanceMengisahkan tentang Ammar, 34 yang telah jatuh cinta pada seorang remaja yang baru meningkat ke alam dewasa iaitu Yana, 17. Pertemuan yang tak disangka telah membuatkan mereka mengenali antara satu sama lain. '' Sekeras wanita, ada lembutnya... '' b...