Yana bangun untuk menunaikan solat Subuh bersama keluarganya. Dia tiba dahulu di ruang solat. Yana merenung jauh. Kepalanya sakit memikirkan soal perkahwinan dia dengan Ammar.
" Kenapa Ummi dengan Abah nak sangat aku kahwin cepat? SPM aku macam mana? " bisik hati Yana.
" Yana... jauhnya termenung? " - sapa Ummi
Lamunan Yana terhenti. Dia melemparkan senyuman kepada umminya. Abah dan abang Harris pun dah sampai. Mereka menunaikan solat Subuh bersama.
-----------------------------------------------
" Ammar... Solat Subuh nak." - mummy
" Ye mummy ... Ammar keluar kejap lagi. " - Ammar.
Beberapa minit kemudian, Ammar keluar dari bilik untuk menunaikan solat Subuh berjemaah.
" Lepasni aku ada tanggungjawab besar. Tak pernah terlintas dalam fikiran nak kahwin dengan budak. Lepasni dia isteri kau Am... " bisik hati Ammar.
-------------------------------------------------
Ding Dong !
*Bunyi loceng" Assalammualaikum Ummi.... abah... " - Ammar
" Waalaikumussalam" sapa ummi dan abah.
" Masukla dulu Am. Tapi Harris takde nak borak - borak. Dia jumpa kawan." - Ummi
" Eh takpe ummi. Am tunggu Yana dekat luar je " - Ammar.
Ummi tersenyum.
Yana pun turun dengan kaki terjongket-jongket. Ammar memandang.
" Eeee comel! Terjongket-jongket.. 😂 " - bisik hati Ammar.
" Bah... Ummi... Yana pergi dulu... " - Yana
" Boleh ke ni Yana? " - Abah
" Boleh... Kalau tak larat nanti... Yana suruh Am angkat! " Yana sengaja meninggikan suaranya supaya Ammar terdengar.
Ammar menjegil mata.
Yana pula menjelir lidah 😋 dan menjeling Ammar.
" Hey! Apa buat kat bakal suami macam tu? Dah pergi-pergi " kata Ummi sambil memukul lembut badan anaknya itu.
" Bye ummi... abah... " - Yana
" Meh sini saya tolong. " - Ammar
" Tak payah Ammar.. " tolak Yana lembut.
Ammar akur. Dia hormat Yana.
Ammar membuka pintu untuk Yana. Mereka pun masuk ke dalam kereta dan menuju ke mall.
YOU ARE READING
Setulus Cinta Tali Pinggang Hitam
RomanceMengisahkan tentang Ammar, 34 yang telah jatuh cinta pada seorang remaja yang baru meningkat ke alam dewasa iaitu Yana, 17. Pertemuan yang tak disangka telah membuatkan mereka mengenali antara satu sama lain. '' Sekeras wanita, ada lembutnya... '' b...