– Szóval, mit értesz az alatt, hogy elbaltáztad a lehetőséget?
A férfi kitartóan fürkészte a fiatal nőt, aki láthatólag szenvedett ennek a beszélgetésnek a kimenetelétől. Nox halk sóhaj közepette terült el a fűben. A központ lakónegyedének egyik eldugottabb szegletében pihentek a házak között. Távol a nagy zsivajtól, ami már napok óta uralta Eelt. A központ lakói, a piaci kofások, mind-mind nagy hévvel készülődtek a héten rendezendő ünnepségre. Nox azóta nem tudott az Abszintos brownieval beszélgetni, éppen ezért kellett egy összeköttető. Az pedig legjobb esetben is csak Nathreen lehetett.
– Pánikba estem mikor a halántékomhoz nyúlt és elütöttem a kezét.... aztán meg elfutottam.
– A legjobb kezdése egy barátságnak.
A férfi széles vigyora mellé társult szórakozott hanghordozása. Nem vette annyira vészesnek az adott helyzetet, mint ahogyan a fiatal tekintett rá. Nox sértetten emelte rá sötét szürkés pillantását, mire a feng huang csupán megcsípte a nő orrát. Az riadtan csapta el az orvul támadó kezét. Hangos nevetés jött válaszként.
– Eltúlzod a dolgot. Egyrészt Nemesis nem tudott arról, mit tettek veled és nem hiszem, hogy Ezarel vagy bárki a központban dicsekedne ezzel. Másrészt inkább különcnek tart. Ha oda mész hozzá és elmagyarázod neki a helyzetet, kizárt, hogy vissza utasítson.
– Honnan ismered ennyire?
Nox megdöntötte a fejét, mire a férfi csupán csettintett egyet.
– Tudod, ha Nemesis a téma Valkyon időnként elég beszédes tud lenni.
A sejtelmes vigyor miatt a félvér elgondolkozott a hallottakon. Lepett pislogások közepette nyitotta szóra az ajkát, ám nem tudta megfogalmazni az adott kérdését. A tündér megkönnyítette a dolgát sűrű bólogatások közepette.
– Igen, úgy hiszem, hogy jobban kötődnek egymáshoz, mint ez elvárható.
– Szóval akkor együtt is vannak?
– Szerintem maguk sem vették észre ezt a kötődést. Komolyan.... Valkyon sok mindenben nagyon jó, de ez nem az ő oldala.
– Ha hallaná, hogy vélekedsz róla.....
– Teljesen egyetértene. Kiváló harcos, de kevesekkel köt barátságot, mivel magának való figura. Az,. hogy egy ilyen komplikált érzelmet felfogjon idejében....nem az ő asztala.
A nő elhúzta apró mosoly kíséretében a száját. Nathreen gyakran beszélt úgy másokról, mintha minden tudna, holott ez messze állt az igazságtól. Fel ült, a térdeit maga elé húzva emelte rájuk az állát. A férfi észrevette az érdeklődőt tekintetett, mire felvonta egyik szemöldökét.
– Pardon?
– Mit gondolsz rólam?
– Uhh.... komolyan azt akarod, hogy sírva kergesselek vissza a szobádba?
– Nathreen!
A hangsúly elég volt ahhoz, hogy a férfi halk nevetés mellett megadja magát. Felhúzta a lépcsőre, amin ült az egyik lábát. Alkarját ráhelyezve hajolt kicsit közelebb a félvérhez.
– Amiatt ami történt, jelenleg úgy képzeled el magad, hogy minden körülötted forog. Ezen mindenképpen változtatnod kell, különben sok hasonló helyzettel találkozol majd.
Nathreen látta, hogy nem ezt a választ várták, azonban a gárdában túl sokan hazudtak a nőnek. Nem akart ő lenni a következő. A fancsali arc miatt azonban folytatta a mondandóját.
– Ám... valamiben igaza volt Huang Huanak. Sose add fel, minden okkal történik.
A nő elmosolyodott az emlékre. A pillanatra amikor a feng huang nő széles mosollyal az arcán közölte ezt vele. A másfél napra amit eltöltött vele az előző ünnepség alatt. A találkozó, amin egy komoly témát feszegettek, s amin neki is ott kellett lennie. Szürke szemei hirtelen rebbentek meg. Összevont szemöldökkel emelte komoly pillantását a férfi felé.
– A mostani ünnepség is egy rejtett találkozót takar?
Nathreen arca megváltozott. A mosoly helyett pókerarccá avanzsáltak a mimikái. Nem válaszolt szóban, de a non-verbális jelek elegek voltak ahhoz, hogy a félvért tudja, nem áll messze az igazságtól.
– Nathreen!
Rivallt fel, ám ekkor dobok és csengők harmonikus hangja szólalt fel. Elég hangosan ahhoz, hogy mind ketten felemeljék a fejüket a központi épület irányába.
– Megérkeztek a vendégek! Menjünk, nézzük meg őket.
– Az érkezésükkel lesz hivatalosan megnyitva az ünnepség, igaz?
– Pontosan. Szóval át kellene öltöznöd, és elkapnod még előtte Nemesist is.
Nox hagyta, hogy a férfi elterelje a témát. Nem zaklatta a kérdéseivel, holott most rengeteg keveredett a gondolatai közé. Mit történhetett ami miatt több népet össze kellett hívni? Vajon mindennek köze van az eltűnésekhez, vagy Ashkorehoz?
Talpuk alatt a füvek elnyúltak, míg elérték a kikövezett ösvényt. A vendégek itt már elhaladtak, mert csak a tömeg foglalta el, megnehezítve ezzel az útjukat.
– Elkéstünk, itt nem fogunk tudni tovább menni. Hihetetlen, hogy a piac tér ennyire meg tud telni.....
Nox halk nyögéssel lépett hátra amint valaki nekiment. Mindenki kíváncsi volt az érkezettekre, az itteni lakók, menekültek létszámát pedig így is gyarapította a fajokkal érkezőké is. Nathreen elhúzta a száját a nő megállapítására. Tisztában volt ezzel ő is. Élénk szemei körbe pásztázták a réseket, azonban amíg a félvér esetlegesen átférhetett volna rajtuk, ő már nem. A nem túl szokványos ötlet hirtelen villant be az elméjébe.
– Hogy állsz a magas helyekkel?
Kérdezett rá, mialatt megragadta Nox csuklóját s futásba kezdtek az ellenkező irányba.
– Nem szeretem őket!
A válasz alatt kerülgették az andalgókat, akik még reménykedtek benne, hogy közelebb jutnak a lépcsősorhoz ami a központi épület előtt helyezkedett el. A kövön sűrűn csattant a talpuk, ahogyan vissza rohantak a pavilonhoz, onnan pedig át a már kidíszített ezer éves cseresznyefához. Nox apró légvételekkel normalizálta a légzését, mialatt a férfi körbenézett, végül előre mutatott a központ falára.
– A falban a tornyok miatt vannak folyosók. Oda fogunk bemenni, ha jól látom, elfelejtették bezárni.
– Mégis minek akarsz az egyik toronyhoz menni?
– A fal a központ köré van építve. Ne kérdezz, csak bízz bennem.
Vigyorodott el a feng huang, azonban ez nem nyugtatta meg túlzottan a félvért. Zavart mosollyal fürkészte.
– Gyerünk!
Nathreen nekilódult fáradhatatlanul, a nő pedig követte. A feng huang olyannak tűnt, mint egy duracel nyuszi. Nox még a felét sem tudta volna elviselni ennek a hajtásnak a mindennapokban. Az ajtó valóban nyitva volt, ők pedig könnyedén a folyosóra jutottak. Nox még sosem járt erre eddig, ám társa nem tűnt túlságosan elveszettnek.
– Szabadna őrizetlenül hagyni ezeket a részeket?
– Valószínűleg most volt őrváltás és a toronyban vannak. De igazad van, mi legyünk óvatosabbak.
Azzal Nathreen magukra húzta a nehéz ajtót. Nox megrezzent annak hangjától ami visszhangzott a hosszú ám vékony folyosón. Behúzta a nyakát mialatt körbepillantott.
– Ha meghallottak minket akkor baj lesz.
– Baj? Mi baj lehetne? Az Obszidián garda tagja vagyok.
Legyintett önelégülten, ám a következő pillanatban valóban súlyos léptek hangja csattant a lépcsőfordulóban. Nathreen kihúzta magát, csípőre dobott karokkal várva az őrt. Elképzelése szerint miután sikerült megosztania a terveit a gárda társával, az tovább is fogja őket engedni. A fordulóban azonban egy középkorú férfi jelent meg, hatalmas lándzsával a kezében, aki nem a megszokott Obszidián garda béli páncélzatot viselte. Nathreen pislogott párat mire felismerte az alakot, s úgy tűnt ez kölcsönös volt.
– NAO LUAN ZHEN!!!
– Ohhh....ohh...
– Mi „ohh, ohh"?? Nem mond azt nekem, hogy „ohh ohh"!!
– Gyerünk Nox! Futás!
– Mi?!
A félvérnek reagálni sem maradt sok ideje. Társa sietve haladt el mellette, s míg őt figyelte, a számára idegen középkorú tündér egészen közel ért hozzá. A fiatal nő már ki vehette a mogorva archoz társuló fogcsikorgatást, a halkan elmormolt fenyegetéseket, hogy mit fog velük tenni, amint a két vaskos keze közé kaparintja őket. Mivel a félvér nem igazán szerette volna ha bármelyik fenyítést rajta demonstrálnák, bukdácsolva lódult a társa után. A folyosón visszhangzottak a kergetőzéssel járó dallamok, a mély faelin nyelven elkárogott mondatok. A folyosó végén egy ismételt csiga lépcsősor vezetett felfelé a következő toronyba. Szerencsére a leszűkült tér kedvezett a menekülőknek. Mire Nox az utolsó fokokat tette meg, Nathreen már széles vigyorral fújta ki a levegőt. Arcáról le lehetett olvasni, hogy mindezek ellenére jól szórakozott.
– Nem lesz semmi baj.. mi? Mi az, hogy „ohh, ohh"? Mégis mit gondolsz innen hova tovább?
Nox küszködve a saját oxigén hiányával csapott a férfi mellkasára. Az vett egy mély levegőt, majd a következő pillanatban a nő térdhajlatánál fogva kapta a karjaiba.
– Hát, innen már csak lefele vezet az út.
– Te megörültél!
Dobott egyet a nőn, hogy kényelmesebben tudja biztonságosan tartani. Ezzel biztosította afelől, hogy a szavai nagyon is komolyan tükrözték eljövendő terveit. Hátuk mögött vészjóslóan hangosodott fel az őr jövetelét jelző trappolás. Nathreen az őrtorony szélére lépett.
– Készülj, szükség lesz a képességedre.
– Milyen képességre...Nathreen várj!! Miről beszééáááááá
A hajukat hátracsapta a szél mialatt zuhantak a piac tér és a központ közötti részre. A sor és a zene olyan hangos volt, hogy senkinek nem tűnt fel a két oda nem illő alak, ahogyan az sem, ahogy félvér a sikolyaival küszködve mart félelmében a feng huangba. Nathreen felszisszent az apró fájdalomra. Magában számolta a hátra maradt métereket.
– Tudod ideje lenne alkotnod valamit.....
– Fogalmam sincs, hogy miről beszélsz!
Sikoltotta Nox. Szürke szemeiben már tükröződött a sűrű növényzet amely a falak mentén burjánzott el. Nem nyugtatta meg. Nem kellett matek zseninek lennie, hogy pontosan tudja, az a pár sövény nem fogja felfogni a zuhanásuk. Itt fognak meghalni! Szorosan bújt a tündérhez aki egy másodpercre sem engedte el. Nathreen érezte maga körül a megfeszült karokat, a vállában az halálfélelemmel átitatott szuszogást. Már kezdett b tervet keresni amikor ismételten orgona illat tekeredett az orrába. Mire észbe kapott egy halovány kék fény kíséretében értek földet. Ha találgatnia kellett volna, akkor Nox valahogyan képes volt lassítani a zuhanásukon s kiegyenlíteni a nyomást. Széles vigyorral emelgette ismételten meg a karjaiban csimpaszkodó nőt. Mintha semmi sem történt volna egy másodperccel ezelőtt.
– Megérkeztünk. Köszönjük, hogy a Zhen utazást választották. Hé... Nox. Nem haltunk meg. Nincs kedved felnézni mondjuk?
– Utállak.
– Tudom...tudom.
Nathreen kivételesen nem kötekedett a félvérrel. Míg hagyta, hogy az túltegye magát a sokkon, addig körbe tekintett. A piac szélén voltak, közel a központ oldalsó bejáratához. A növényből kialakított kerítés mögül éles zsivaj s egyre jobban kivehető dobszóló jelezte, hogy a vendégeik már az utolsó lépéseiket teszik meg a lépcsősoron. Tett pár lépést, hogy a lány kiláthasson a két bokor között. Előre bökött a fejével.
– Még pont láthatod innen Nemesis apját.
– Az apját? Úgy érted, az apja amolyan nagykövet féle?
Kapta fel a fejét a nő s habár vonásain még nagyon is fellelhetőek voltak az előzőek nyomai, kissé érdeklődve pillantott előre. A feng huang bólintott.
– Valami olyasmi.
– Nincsenek szárnyai.
– Ohh dehogynem...csak nem látod őket. Persze ezt én is csak Nemesistől tudom.... de a legtöbb Seeraphyn a városukon kívülre eső területeken elrejtik a szárnyaikat. Gondolom ez a bizalmatlanság egy előző incidensből fakad. A népek nagyja nehezen felejti el az emberek kegyetlenségét.
Nox kihallotta a férfi hangjából a kegyetlent élt. Mintha maga Nathreen is rossz tapasztalatokkal rendelkezett volna. Mintha ez az egész, nem csak Eldarya népei véleménye lenne.... hanem a sajátja is. Ennek ellenére előzőleg sosem érezte ezt az érzelmet magával szemben. Nathreen erre tekintettel volt. Huang Hua meséje alapján mind a Feng Huangok, mind a Kappáknak megvoltak a maguk múltbéli sérelmeik a humánokkal szemben. Nox felismerte, hogy ebből kiindulva az előző megjegyzésnek simán lehet alapja.
– Hasonlít rá....
– Igen, de ha szabad megjegyeznem, szerencsére az anyjára jobban. – nevette el – menjünk. Ideje átöltöznünk mielőtt Miiko nyakon csíp minket.
– Ühm..... és ha kérhetem tegyél már le.....
– Szavad számomra parancs.
Elengedte a fiatal nőt aki azzal a lendülettel zuhant bele a fűbe. Míg a fenekét fájlalta észre sem vette, hogy egy kis szuvenírrel távozott.
YOU ARE READING
REVERIE
Fanfiction"Nem az számít, hogy honnan jössz. Sokkal inkább az, hogy hova tartasz." Nox Weiss fél éve került át Eldarya különös világába. A lány Eel gárdájának köszönhetően elvesztette az emlékeit saját világáról, ami erős ellentéteket okozott a gárdán belül...