First Day of School pt.3

893 43 0
                                    

Momo p.o.v
“hah, ni dance practise room. Ada apa² lagi yg nk saya tolong??" Aku bertanya sambil tersenyum manis. “ah....Hoseok hyung!! Kookie!!" Eh², kita tanya, dia boleh palau kita.

“Tae hyung!" Budak ni gigi arnab sama macam Nayeon unnie. “anyeong, saya Jeon Jungkook, ni Jung Hoseok." Ya tuhan, senyuman Jung Hoseok ni!! Cair tebah (a/n : dah tukar nama😂)
“a-ah, saya Hirai Momo. Panggil Momo. Nak saya tolong apa² lagi?" Lagi aku duduk sini, lagi merah muka aku.

“boleh bagi saya tour sekolah ni? Saya budak baru," Halamak.... “boleh je, jom." Aku mengarah Hoseok utk mengikut aku.

No one P.o.v
“Momo-shii, betul saya tak menyusahkan ni sbb sekarang dah pukul 5:25 p.m. ni." Hoseok  bertanya sambil Momo membuat tour. “tak, lagipon, saya dah biasa sangat balik lmbat," Momo menjawab.

“omma and appa awak tak marah ke??" Hoseok bertanya lagi. “ omma & appa saya dah bercerai, omma saya kerja kat Kanada, appa saya pulak balik Jepun lepas bercerai dgn omma saya," Momo menerang sambil tersenyum pahit.

“oh, mian....btw, awak takde adik-beradik lain ke?" Curious betul Hoseok ni. “erm, saya ada sorang kakak, tapi appa saya ambik dia bawak balik Jepun, so sekarang saya tinggal dengan kawan² saya, awak?" Giliran Momo utk. menanya.

“omma & appa saya kerja kat Seoul je, saya ada sorang kakak. Saya pindah sini sebab tawaran kerja omma & appa saya je, saya asal Gwangju," Hoseok menggaru kepalanya yg tidak gatal.

Tiba² Terdengar suara perempuan memanggil Momo. “WEH Guys!!! Tengok tu!! Minah tu dah ada boyfriend lah!!!" Hmm, suara SinB menyebabkan Hoseok and Momo melihat SEVENTEEN, and GFRIEND ( a/n: jangan kecam author mu ini... author minat GFRIEND jugak) “hahaha! Lelaki tu mesti bodoh and buta sbb nakkan minah macam tu!!" Yuju mengutuk dengan panggilan yg sangat kasar.

“eh? Korang cakap dengan kitaorang ke?? Lah, tak perasan pulak," Momo bercakap dengan penuh keperlian dlm suaranya. “dengan kaulah!! Kau ni pekak ke?!" Seungcheol mengeluarkan suara yg kuat. “ oh. Sbb Hoseok ni tak buta and bodoh and also, nama aku Momo bukan minah. Apa kau rasa bila aku kata “eh makcik tu dah ada boyfriend lah! Mesti jantan tu buta and bodoh sebab pilih dia!"??! Jawablah!! Aku tanya ni?!" Momo tidak pernah meninggikan suaranya, jadi ini membuatkan SEVENTEEN and GFRIEND terkejut.

“aku tanya x nk jawab pulak!! Dahlah, jom Hoseok kita balik!! And Hoshi, please jaga so-called GIRLFRIEND kau ni!" Dengan itu, Momo menarik tangan Hoseok and berlalu pergi utk. balik.

Di depan pagar sekolah.....
“wow, Momo. Just, Wow!" Hoseok speechless dengan tindakan Momo tadi. “besye² je," Momo mengflipkan rambutnya. “anyways, thanks sebab tolong saya hari ni, jumpa esok, oh, boleh bagi nombor phone awak?" Hoseok dengan sopannya meminta nombor phone Momo.

“erm, nanti saya text awak. Bye!" Momo pon pulang ke rumah yg dikongsi dengan Kawan² nya.

“Momo!!! Mana kau pergi hah?! Aku mintak kau pergi tolong Taehyung je kan?! Wait!! Ke kau?!" Semua member membuat muka terkejut. “ish taklah, unnie ni. Tadi Taehyung jumpa Kawan² dia, so adalah sorang Lelaki nama Jung Hoseok, dia mintak Momo jadi tour guide dia, pastu Momo terserempak SEVENTEEN and GFRIEND tu, and diorang provoke kitaorang so, kitaorang pon balas smpai diorang speechless~" Momo menerang panjang lebar.

“buat kitaorang risau je, btw, korang gaduh apa?" Jihyo bertanya semasa mereka semua di ruang tamu dengan TV yang bapak namatey tu. Ah maklumlah, semua orang kaya belaka.

“oh, camni......" okay, kita skip sebab author mu ini seorang yang malas.
💕
💗
💜
💗
..........................
Yay!! Author excited pasal TWICE punya comeback ni!! And author nk ucapkan terima kasih sebab sudi baca buku yg tidak seberapa ni. Hihik...terharu titew~~ okay! Author stop and sososososo sorry sebab x update sebab author baru habis exam! Anyways, comment and always vote please~

I PURPLE YOU💜💜💜💜

Kingkas VS Budak² Cool (SevenTwice)Where stories live. Discover now