Esok pagi........
Tzuyu bangun dan melihat Mingyu tidur di sofa bilik hospital itu. “Mingyu..??" Tzuyu memanggil Mingyu, membuatkan Mingyu terbangun.“ahh.. kenapa Tzuyu? Kau nak apa?" Mingyu bertanya sambil menuju ke arah Tzuyu. “erm... boleh belikan aku makanan?? Aku laparlah......please?" Tzuyu membuat aegyo pada Mingyu. “boleh je, aku beli je apa² okay? Ah, aku ada call Joshua hyung datang. So, kalau dia tanya aku kat mana, cakap aku gi beli makanan, okay?" Tzuyu mengangguk tanda faham.
Mingyu meninggalkan Tzuyu buat sementara. Dan selepas 12 minit Mingyu keluar, pintu bilik itu terbuka dan munculah anak Hong.
“Tzuyu??" Joshua bertanya sambil mengeluarkan kepalanya. “Hai, Joshua oppa," Tzuyu tersenyum kecil pada Joshua. “Mingyu pergi mana?" Joshua bertanya. “Mingyu pergi beli makanan Tzuyu." Tzuyu menjawab “yang lain mana oppa?" Tzuyu pula bertanya.
“yang lain semua ada aktiviti kelab. Momo ngan Mina je takde. So nanti diaorang datang." Joshua menjawab pertanyaan Tzuyu.
“Tzuyu!!" Terlihat Momo, Mina bersama Mingyu yang membawa makanan Tzuyu lalu diberi kepada Tzuyu. “unnie~" Tzuyu memanggil unnienya lalu memeluk Momo dan Mina. “alolo, comelnya dongsaeng unnie ni~ dah makan," Momo bercakap sambil mengusap rambut Tzuyu.
“Unnie dengan Hoshi oppa macam mana sekarang?" Tzuyu bertanya. “Ahh, kitaorang macam biasa je." Momo menjawab.
“ouh" itu sahaja yang dibalas Tzuyu. Tiba², pintu bilik Tzuyu dibuka oleh seorang yeoja.
“E-Eunha...?" Mina bertanya dengan muka yang confused dan tidak percaya. “e-erm, boleh Eunha cakap dengan Tzuyu..?" Eunha bertanya dengan kepalanya ditunduk.
Momo, Mina, Joshua and Mingyu ragu² untuk meninggalkan Tzuyu tetapi keluar juga dari bilik Tzuyu. “T-Tzuyu ah....saya mintak maaf... saya tak berharap awak maafkan saya, saya just nak mintak maaf.... purse awak yang hilang tu saya yang ambik, tu pon arahan Sowon unnie... saya faham kalau awak tak maafkan saya.... so.... saya pergi dulu..."
Belum sempat Eunha keluar, namanya dipanggil Tzuyu.“Eunha ah, semua orang buat silap. Saya pon buat silap kat awak.. saya mintak maaf... Dan saya dah lama maafkan awak.." Tzuyu tersenyum kecil pada Eunha. Eunha memeluk Tzuyu “T-Tzuyu ah.... terima kasih.... sebab bagi saya peluang..." Eunha menangis di bahu Tzuyu.
Momo, Mina, Joshua and Mingyu masuk dengan muka yang confused. “apa yang jadi ni?" Tanya Joshua. “Eunha just mintak maaf kat Tzuyu," Tzuyu meleraikan pelukkan dia dan Eunha.
Eunha memeluk Momo dan Mina pula. “Eunha mintak maaf, unnie...." Mata Momo dan Mina terbeliak, tetapi memeluk Eunha semula. “kitaorang dah lama maafkan Eunha...." Mina bercakap.
“erm, unnie....sebenarnya.... Sowon unnie dah halau Eunha bila Eunha cakap nak mintak maaf dengan korang..." Eunha menundukkan kepalanya. “takpe, duduklah dengan kitaorang, unnie cakap dengan yang lain nanti." Momo menenangkan Eunha.
“ah, kitaorang kena balik sekarang. Seungcheol hyung suruh kitaorang balik... so petang nanti kitaorang datang balik.. Bye Tzuyu, Momo, Mina & Eunha!" Joshua menarik tangan Mingyu untuk pulang.
Selepas 30 minit Mingyu dan Joshua pulang, “erm, Tzuyu, kitaorang kena balik.. nak ambik barang Eunha kat dorm GFRIEND and bawak ke dorm kita, tapi unnie janji unnie datang petang ni dengan yang lain, okay? Bye, Tzuyu! Take care, Tzu!" Momo, Mina dan Eunha melambai ke arah Tzuyu. Tzuyu tersenyum kecil pada unnie²nya.
............................................................
Akhirnya author update jugak!! Mian sebab lama tak update!!! And tadi author dapat result UPSR, and author dapat 4A 2B! Not bad sebab target author 3A 3B, by the way, next chapter is flashback Eunha bercakap dengan GFRIEND pasal nak mintak maaf tu. Author letak gambar abs TWICE kat atas, huehuew .Lastly, jangan lupa vote and comment kalau ada curious pasal something or apa²!I PURPLE YOU💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
YOU ARE READING
Kingkas VS Budak² Cool (SevenTwice)
Fanfictionada 13 namja,diorang digelar Kingka sekolah, SEVENTEEN. Semua Budak perempuan tergila² kan diorang tapi Bukan satu group yeoja ni nama group diorang pula TWICE budak² Cool kat sekolah. TWICE je yang berani lawan Kingka sekolah. Tapi...apa akan Jadi...