Pergaduhan

649 30 2
                                    

Waktu rehat........
“Momo unnie!!!" Momo berhenti dan memandang suara yang memanggil namanya itu. “ oh, Dahyun...kenapa cemas ni? Cuba cerita kat unnie?!" Momo bertanya kepada Dahyun yang tercungap-cungap kerana berlari

“unnie! Unnie kena tengok apa jadi kat dewan unnie! Ppali!" Dahyun pon menarik tangan Momo dan berlari ke dewan. Momo masih keliru dengan apa yang jadi.

Di dewan.....
Kelihatan semua murid berkumpul di situ. Momo mencelah- celah sehingga dia yang depan. Mata Momo terbeliak, Hoshi and.......Ten, boyfriend dia yang dah dia ingat dah mati sebab lama menghilang, tengah bergaduh di situ. SEVENTEEN and NCT (a/n: ni nama grup Ten) just duduk di belakang, tak mampu nak buat apa².

“HOSHI!! TEN!! STOP!!!" Suara Momo menyebabkan Hoshi dan Ten berhenti dan menengoknya dengan mata yang membulat. “Momo....."  Hoshi memegang tangan Momo, tapi tangan Hoshi ditepis Momo. “please.....stay away from me!" Momo pon berlari ke Taman sekolah.

Bukan nak kata, tapi yang bodohnya, Hoshi just tengok, Ten yang berlari mengejar Momo. Hoshi tak dapat proses apa yang sedang berlaku tadi.

Di Taman sekolah..........
Momo menangis berseorangan di situ, tetapi tak lama kerana Ten berada Di situ. “Momo ah....." suara lembut Ten memanggil Momo, oh betapa Momo rindunya suara tu. Momo melihat wajah Ten, yang penuh dengan kesedihan dan deritaan.

“T-Ten oppa......" Momo tidak dapat menahan lagi air matanya, so dia biar je air matanya jatuh. “Momo ah, mianhae...oppa mintak maaf sebab tinggalkan Momo.....oppa menyesal....and oppa rindu Momo" Ten menangis Di bahu Momo dengan kuat menyebabkan baju Momo basah

Situasi di dewan tadi.......
“weh, Hoshi!! Apa kau dah buat hah?!" Jihyo menengking Hoshi kerana membuat Momo menangis. “Bukan salah Hoshi!! Budak Thailand  and Yuju tu cari pasal dulu dengan Hoshi!!" Wonwoo mempertahankan Hoshi.

“setahu aku, Ten tu baik orangnya! Kitaorang bagi amanah kat kau untuk jaga Momo unnie! Tengok apa kau dah buat!"  Chaeyoung melepaskan segala kemarahan nya. “patutnya Momo unnie stay dengan Ten oppa je!" Tzuyu menyembur dengan kata² yang menyebabkan hati Hoshi berkecai. Dengan itu, TWICE mencari Momo di merata² tempat dan akhirnya di Taman.

Tetapi, Nayeon memberi amaran untuk diam kerana melihat Momo menangis di bahu Ten and Ten tengah menenangkan Momo. Jihyo memberi isyarat untuk balik ke kelas kerana melihat Momo selamat bersama Ten.

........................................................
APA AUTHOR DAH BUAT NI??!! KENAPA ADA TEN PULAK DI ANTARA MOSHI?! APA JADI SEBELUM MOMO SAMPAI??! TEN AND YUJU BUAT APA KAT HOSHI?! tunggulah untuk next chapter😘😘. And lastly, jangan lupa vote and comment kalau ada curious pasal something or apa²!

I PURPLE YOU💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

Kingkas VS Budak² Cool (SevenTwice)Where stories live. Discover now