Kau jealous ke??

865 43 3
                                    

Hari ni giliran Sana pula utk bangun paling awal. "ish, malasnya nk kejut sorang², hmm...hah!!" Sana bergerak ke dapur untuk mengambil kuali and senduk dan mengetuk senduk itu me kuali yang menyebabkan bunyi yang annoying dan kuat.

"IRREONA!!" Dengan sepantas kilat, semua member bangun. "kitaorang dah bangun! Stop lah! Annoying gila kot?!" Jihyo berteriak dari tingkat tiga, amik kau, tingkat tiga.

Selepas selesai ahli² TWICE bersiap &  bersarapan mereka bergerak ke sekolah. “weh, camner kalau kita terserempak dgn geng² SEVENTEEN?" Mina sudah mula panik. “macam biasalah, buat apa nak panik? Bazir rasa panik je! Baik aku pergi panik dekat tebah sebelah rumah kita tu! Ada jugak faedah," Momo membalas, geram dengan kejadian semalam.

“ha'ah, reputation kita pon kena jaga, jangan sampai jatuh dalam perangkap diorang or so-called GIRLFRIEND diorang tu!" Nayeon menjulingkan matanya. “dahlah, nnti kita lambat! Mampos kena dengan Mrs. Kim!" Dengan itu, 9 ekor anak itik ni pon terkedek-kedek berlari ke sekolah.

Di sekolah............
“Omo! Tengok diorang! Cantiknya!!"
“wow! Cantiknya Momo!!"
“Jihyo! Tengoklah sini!!"
“Chaeyoung! Cutenya~"
“cantik?! Plastik je aku tengok?"
“Plastik? At least lawa lagi dari kau! Dasar jealous!"

Jeritan² itu membuatkan TWICE tersenyum kecil tapi kekalkan imej cool. “Momo ah!!" Semua ahli TWICE lihat kebelakang dan Hoseok tersenyum lebar ke arah Momo. “anyeong, Hoseok! Ni kawan² saya, Nayeon, Jeongyeon, Sana, Jihyo, Mina, Dahyun, Chaeyoung and Tzuyu." Momo memperkenalkan kawan²nya.

“oh, anyeong! Saya Jung Hoseok, panggil Hoseok. Nanti rehat saya kenalkan kawan² saya," Jung Hoseok menunjukkan senyuman ‘sunshine' menyebabkan ahli² TWICE tersenyum kecil. “awak kelas apa dulu?" Momo memecahkan kesunyian. “sejarah, awak?" Giliran Hoseok utk. bertanya.

“Sama! Since takde member saya sama kelas saya, jom pergi berdua?" Momo bertanya “uuuuu~~ berdua~~" ahli² TWICE kecuali Momo mengusik. “apa² jelah! Jom, Hoseok! Anyways, see you guys later at recess!" Dengan itu, Momo menarik tangan Hoseok untuk ke kelas.

Di kelas........
“Woi, Momo!!!" Momo menjulingkan matanya setelah mengetahui tuan punya suara tu. Kwon Hoshi. “apa?!" Momo membalas dengan kasar. Hoshi mengarah Momo untuk mengikutnya ke rooftop menggunakan bahasa mata (a/n: wujud ke?).

Momo dengan malasnya mengikut. “erm, Hoseok, saya nak pergi tandas kejap, nanti saya datang balik!" Momo berjalan dengan malas ke rooftop.

Di rooftop......
“hah, cakap!" Momo menyilangkan tangannya. “aku tak suka kau dekat dengan  budak kuda tu!" (A/n: kesian Hoseok aku, padahal DK pon kuda. Jk Jk😅😅 ) Hoshi bercakap dengan nada tegas. “apa hak kau nak halang aku kawan dengan dia? Dia layan aku macam seorang kawan bukan macam orang tu!" Momo membalas balik.

“aku cakap tak boleh, tak boleh lah!" Muka Hoshi merah sebab menahan marah. “kau cakap kau tak suka aku dekat dengan dia, bukan tak boleh dekat dengan dia? Kan lain tu?" Momo bercakap dengan nada tenang Tapi penuh dengan keperlian.

“and kenapa kau marah sangat ni? Bukan kacau life kau pon kan?" Momo bertanya. “BECAUSE I LOVE YOU! DON'T YOU GET IT? AKU BUAT SEMUA TU SELAMA NI SEBAB AKU NAK KAU NOTICE PERASAAN AKU KAT KAU!!" Hoshi mengeluarkan segala perasaan dia nak keluarkan selama ni.

Momo speechless, terkejut dengan confession Hoshi tadi. “k-kau suka aku....? Kau jealous ke?" Momo bertanya masih lagi tak percaya. “yes! Aku jealous! Puas hati kau?!" Hoshi ingin keluar dari rooftop dari tangannya ditarik oleh Momo.

“a-aku pon suka kaulah...!" Ayat Momo membuatkan Hoshi terhenti. “Betul ke ni..?" Hoshi pula tidak percaya dengan kata² Momo tadi. “betul lah! Takkan aku nak tipu pulak! Kau ingat aku tak jealous tengok kau dengan Yuju?!" Momo memuncungkan bibirnya. “alolo~~ kesian nya dia~ Tapi aku janji! Aku dah break dengan dia! So....official???" Hoshi bertanya mengharapkan Momo akan bersetuju. “mestilah! So nak aku panggil kau apa?" Momo tersenyum kecil memikirkan yang Hoshi dah jadi miliknya.

“ hmmm.........hah! Paling normal! Oppa!" Hoshi tersenyum memikirkan macam mana comelnya Momo panggil dia oppa. “arraseo, oppa! Jap! Weh! Kita dah skip satu kelas!" Momo panik memikirkan dia tertinggal kelas sejarah and........Hoseok.

“alah biarlah...." Hoshi merengek dan memeluk Momo. “tapi saya tinggal Hoseok....kesian dia..." Momo kesian memikirkan Hoseok. “Aish! Dengan saya jangan mention nama dia!" Hoseok menjulingkan matanya teringatkan Hoseok. “oppa, jom gi kelas...And rehat, and revealkan hubungan kita," sebenarya, Momo risau. Takut, ahli² TWICE tidak boleh menerima hubungan dia and Hoshi. Begitu juga dengan Hoshi, but, diorang still bersama no matter what.

.........................................................

Inilah dia!! Author excited sangat waktu tulis chapter ni, mesti ada yang tak expect diorang akan couple cepat macam ni kan?? Author letak lagu kat atas tu, sesuai dengan part Hoshi confess. So, dengarlah! Tu one of my favourite song Sekarang! And of course, jangan lupa vote and comment kalau curious pasal apa² or anything💗💕

I PURPLE YOU💜💜💜

Kingkas VS Budak² Cool (SevenTwice)Where stories live. Discover now