Flashback pt.2

565 25 1
                                    

“ korang dengar tak? Macam dari rumah tu," seorang lelaki bernama.........Choi Seungcheol. “ha'ah, tapi Minghao takutlah, hyung" Minghao, menggenggam tangan Jeonghan dan duduk di belakang Jeonghan.

“Jomlah tengok, takut² tu orang ke..." Joshua menarik tangan Seungcheol. “ish, jom, Jeonghan, Hao!" Seungcheol memberi isyarat untuk mengikutnya.

Mereka berempat sampai di dalam rumah tu. “kat bilik tu! Jom!" Jeonghan skodeng di luar tingkap bilik tu dan matanya terbeliak. “kenapa Han? Bagi aku tengok," Joshua menolak Jeonghan dan reaksi nya sama seperti Jeonghan....Lelaki² tadi sudah membuka baju Momo, Mina, Sana dan Tzuyu.

“weh, tu bukan Momo, Mina, Sana and Tzuyu ke?!" Minghao membulatkan matanya seperti hyung²nya. “Jeonghan, kau serang yang tu, Minghao yang tu, aku yang tu and kau, Joshua, lepaskan Momo and geng² dia, okay? Jom!" Seungcheol menerjah pintu tu dan mula tumbuk-menumbuk sama seperti Jeonghan, dan Minghao.

Mata foreign line TWICE terbeliak dan focus pada Joshua yang meluru ke arah mereka. “shh, Lek². Aku nak bukak ikatan Tzuyu dulu," Joshua membuka ikatan Tzuyu dan menyuruhnya membuka ikatan Mina.

“Joshua!! Bak sini tali tu!!" Joshua mengikut arahan Seungcheol dan melemparkan tali kepada Seungcheol, Minghao dan Jeonghan. Dan mereka mengikat Lelaki² yang cuba untuk...hah...paham² jelah...

“jom, cabut! Wait, call polis dulu!" Minghao menelefon polis untuk datang. Dan polis datang selepas 5 minit dan mengambil Lelaki² tadi.

“e-erm, korang okay tak?" Jeonghan memecahkan kesunyian  di antara mereka. “kitaorang okay, by the way, thanks sangat korang. Kitaorang appreciate sangat! Tanpa pertolongan korang tadi, mungkin kitaorang dah kena...you know...." mereka berempat menunduk 90° darjah.

“hmm, jom, kitaorang hantar balik," dan, Kingka sekolah tu pon menghantar mereka pulang.

Di dorm TWICE......
“once again, terima kasih korang! See you guys tomorrow," mereka berempat menunduk 90° darjah dan masuk ke dalam dorm setelah melihat kingka sekolah itu pulang.

“omg, mana korang pergi?!" Jihyo mendekati foreign line. “bagi kitaorang mandi dulu.....nanti kitaorang cerita.." mereka terus naik ke bilik masing².

Lepas mandi........
“now, tell us! Apa jadi!" Nayeon sudah panggil ahli² lain untuk turun ke ruang tamu.

“e-erm, sebenarnya...."
(A/n: skip, kerana author mu ini malas 😅😅)

“omg, korang okay tak ni?!" Jeongyeon membelek kawan² nya itu. “kitaorang okay thanks to diorang." Tzuyu memberitahu “baik diorang ada, esok kena berterima kasih kat SEVENTEEN. Dah, sekarang dah pukul 11 malam..semua masuk tido and!! Set alarm! Nanti habis lambat!" Dengan kata² Nayeon itu, semua ahli² TWICE masuk ke bilik masing².

.............................................................

Awalkan author update malam ni? Sebab author nak tido awal~ esok sekolah~~ entah kenapa author asyik penat je.... okay! Next chapter pon flashback ye~ Lastly, jangan lupa vote and comment kalau ada curious pasal something or apa²!

I PURPLE YOU💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

Kingkas VS Budak² Cool (SevenTwice)Where stories live. Discover now