Dalam kelas.....
“Hoseok!" Momo menegur Hoseok sebaik sahaja dia duduk disebelahnya. “Momo! Awak pergi mana? Risau saya!" Hoseok menghembuskan nafas lega. “haha, saya pergi tandas and ada cikgu mintak tolong." Momo tersenyum kecil. “oh, Momo, awak kenal tak tu siapa?" Hoseok menunjukkan ke arah seorang perempuan.“oh, tu Jisoo. Lawa an??" Momo menjawab pertanyaan Hoseok. “oh, erm, Momo...dia single ke?" Hoseok bertanya dengan muka yang agak malu. “single rasanya, kenapa?" Momo melihat Hoseok dengan muka curiga. “tak, saje je. Eh, dah rehat. Saya pergi dulu okay, Momo? Kawan² saya nanti saya kenalkan," Hoseok melambai ke arah Momo dan keluar dari kelas.
“Momo, jom rehat." Kedengaran suara Hoshi di sebelah meja Momo menarik lengan Momo dengan lembut. “ah, okay. Tapi, kan kita nk revealkan kita punya hubungan? Baik panggil diorang duduk satu meja je," Momo mencadangkan.
“muat ke? Kawan² awak saje dah 8 orang, kawan² saya 12 orang. Dah 20 orang, jom rehat kat bawah pokok kat padang tu jelah, call diorang" dengan itu, Hoshi and Momo call kawan² mereka untuk ke pokok di padang sekolah.
Di bawah pokok padang......
Situasi sebelum MoShi sampai....“eh, korang buat apa kat sini?" Nayeon bertanya sebaik sahaja sampai setelah melihat ahli² SEVENTEEN kecuali Hoshi Di situ. “buat bangang, pahal?" Seungcheol menjawab dengan penuh keperlian. “aku tanya baik² ni kan?" Nayeon menjeling Seungcheol.
“Hoshi hyung panggil kitaorang sini, korang?" Chan menjawab setelah melihat perangai Seungcheol yang tak matang tu. “oh, Momo yang panggil datang sini..... hah, nampaknya Chan jugak yang baik dari orang tu, thanks Chan" Nayeon membalas dengan kata² yang pedas.
“kau kenapa? Macamlah kau baik sangat!" Seungcheol mengeluarkan suara jantan,(a/n: eh² mmglah, takkan betina pulak) semua orang Di situ terkejut kecuali Nayeon. “aku tak mention sape² pon, kau nak sentap kenapa?" Nayeon melihat Seungcheol dengan senyuman sinis.
“dahlah tu, Nayeon noona, Seungcheol hyung!" Mingyu meleraikan pergaduhan mereka. “korang, sorry lambat!! Lol, gaduh lagi ke???" Hoshi menegur sebaik sahaja sampai, semua orang melihatnya dengan pelik kerana dia berpegangan tangan dengan Momo.
“wait, kenapa korang berdua berpegangan tangan ni?" Tzuyu bertanya dengan muka curiga. “e-erm, kalau kitaorang bagitau jangan marah tau," Momo berkata. “macam mana nak marah kalau tak bagitau apa² lagi??" Jun menjulingkan matanya.
“ sebenarnya....kitaorang dah couple...." Hoshi and Momo bercakap pada masa yang sama, dan Hoshi memegang tangan Momo dengan lebih kuat.
.........................................................
Author biarkan tergantung!!! By the way, dah dengar lagu baru TWICE, Yes or Yes?? Lagu as always, catchy and bright. Back to story, apa reaksi ahli² TWICE and SEVENTEEN bila tahu Momo dan Hoshi couple??? Stay tune for the answer!! Btw, jangan lupa vote and comment kalau curious pasal apa² or anything!! 💕💕💗I PURPLE YOU💜💜💜💜💜💜💜💜
YOU ARE READING
Kingkas VS Budak² Cool (SevenTwice)
Fanfictionada 13 namja,diorang digelar Kingka sekolah, SEVENTEEN. Semua Budak perempuan tergila² kan diorang tapi Bukan satu group yeoja ni nama group diorang pula TWICE budak² Cool kat sekolah. TWICE je yang berani lawan Kingka sekolah. Tapi...apa akan Jadi...