Berubah

566 30 8
                                    

TWICE termasuk Eunha menaiki kereta milik TWICE ke dorm GFRIEND untuk mengambil baju² Eunha.

"Unnie, Eunha takut....." kata Eunha pada Nayeon yang berada di sebelah nya. "buat apa nak takut dekat minah² tu?? Tak payah takutlah Eunha, kitaorang ada kat belakang Eunha nanti." Nayeon memberi kata² semangat pada Eunha.

Di dorm GFRIEND.....
Ahli² GFRIEND kecuali Eunha sedang menonton televisyen di ruang tamu. Dan tetiba loceng dorm mereka berbunyi.

"Yuju, pergi bukak pintu tu." Arah Sowon pada Yuju. "ish, sapelah datang dorm kitaorang ni!" Rungut Yuju sambil berjalan ke arah pintu. Dia membuka pintu dorm itu dan terpampang lah muka Eunha dan TWICE.

"kau buat apa kat sini?? Dah kena halau dengan Sowon unnie kan??? Siap bawak kawan² bengap kau sekali ni," Yuju menyilangkan tangannya dan menyandar di bingkai pintu.

"kawan² aku tak bengaplah, korang yang bengap, dah buat salah taknak mengaku. Dah!! Tepi, aku nak ambik baju aku!! Tak hingin aku duduk kat sini!!" Eunha menolak Yuju dan masuk ke biliknya bersama Nayeon dan Jeongyeon.

Kedatangan mereka menarik perhatian ahli² GFRIEND yang sedang menonton TV. "korang buat apa ni?!" Marah SinB.
Tetapi Eunha, Jeongyeon dan Nayeon tidak mengendahkan mereka dan terus ke bilik Eunha.

Semua member GFRIEND yang lain mengikut mereka ke bilik Eunha. "What?? Aku nak ambik baju² aku je, korang dah halau aku kan?? Aku nak keluar lah ni," Eunha membuka beg bagasinya dan mengisi baju²nya di dalam beg itu dengan pertolongan Nayeon dan Jeongyeon.

Setelah selesai, mereka bertiga keluar dari dorm GFRIEND. "aku mintak maaflah kalau aku ada buat korang terasa ke apa, aku pergi dulu," kata Eunha dan beredar bersama TWICE.

Mereka pulang ke dorm TWICE. Dan pembantu² TWICE membawa barang² Eunha naik ke bilik di sebelah Nayeon.

Situasi dorm GFRIEND lepas Eunha and TWICE balik......

"Eunha dah berubah lah!!" Kata Yuju. "sebab kawan² bengap dia tulah!" Tambah SinB. "benci betul aku dengan minah² takde maruah tu! Perampas betul! Mula² rampas namchin kita! Tak cukup lagi, dia kebas Eunha sekali!! Memang aku tak puas hati!!!" Marah Sowon

"unnie, kita kena buat something kalau macam ni, kalau tak memang dioranglah yang menang!!" Rungut Yerin. "yes, kita kena buat diorang regret!! Takpe, buat masa sekarang takpe. Kita fikir sama² arraseo?? Sekarang kita tenangkan otak kita dulu. Jom, rehat" ajak Sowon lalu diikuti ahli² lain.

Balik pada situasi TWICE.....
"unnie, thanks sebab tolong Eunha." Eunha berkata sambil memeluk lengan Sana. "it's nothing, really." Balas Sana. " Jom gi tengok Tzuyu?? Dah pukul 4:26 p.m. dah ni," ajak Dahyun. Ahli² TWICE bersama Eunha pon bertolak ke hospital.

Di hospital........
"Tzuyu~~!!!" Tzuyu tersedak makanan yang dibeli Minghao tadi apabila mendengar suara nyaring unnie²nya. "eii korang ni, masuklah elok²! Kan dah tersedak Si Tzuyu ni!!" Kata Jeonghan lalu memberi air pada Tzuyu.

"oh, sorry Tzu~ kitaorang bawak Eunha sekali, obviously." Kata Jihyo. "sape stay malam ni?" Tanya Seungkwan. "boleh Eunha nak stay??" Semua orang melihat ke arah Eunha. "apa yang tak boleh nya?? So, malam ni, Eunha jaga! MUKTAMAD!!" kata Jeongyeon sambil menepuk meja.

"korang dah lama sampai ke?" Tanya Chaeyoung. "erm, kitaorang duduk sini daripada pukul 2 p.m. tadi." Jawab Vernon. "ouh, sorry lambat. Kitaorang ambik barang Eunha tadi." Kata Momo, yang duduk di atas peha Hoshi.

"it's okay, Mingyu & Tzuyu dah explain tadi. Welcome to the family, Eunha" kata Seungcheol dengan senyuman lembut. "kau dah kenapa Seungcheol?? Aku sepak kang," kata Jihyo "entah, acah gentleman. Tu keje aku tau!" Tambah Joshua.

"NOBODY CARES!!!" Kata Jun dan Minghao. Semua member cam, "wtf? -__-". "alah, kita dah kena balik...... takpelah esok kita jumpa sebab kitaorang semua ada hal, bye korang, bye Tzuyu, Eunha muah³~ ." Kata TWICE dan beredar.

"Eunha ah, boleh jaga Tzuyu kan? Kalau kau nak tanya apa² call je kitaorang. Kitaorang pon nak balik ni, bye Tzuyu, Eunha" kata Hoshi lalu ahli² SEVENTEEN balik ke dorm mereka.

.........................................................

Hallo!! Author mu masih hidup~~ sorry sebab lama tak update sebab, masalah dengan wattpad. So pagi ni, author updatelah 1 chap pendek. Dah lama siap, cuma takleh publish. But still, jangan lupa vote and comment kalau ada curious pasal something or apa²!

I PURPLE YOU💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

Kingkas VS Budak² Cool (SevenTwice)Where stories live. Discover now