"hyung....apa Hoshi dah buat...?? Memang salah Hoshi ke..?" Hoshi bercakap dengan tiada perasaan. "Hoshi tak salah pun, biarlah diorang. Momo tu pon satu, menyampah aku dengan minah t- ouch!!" Belum sempat Seungcheol menghabiskan ayatnya, kakinya dipijak Joshua.
"Kau tak payah pikir sangatlah...perempuan biasalah... nanti dia dah reda sikit, kau pergilah mintak maaf," Jun memberi nasihat. "betul cakap Jun, bagi Momo masa, aku dengar budak Thailand tu ex Momo, ah! Tak payah pikir, jom masuk kelas." Jeonghan berlalu pergi masuk ke kelas.
Di Taman..........
"Momo, biar oppa explain.... tadi waktu oppa baru masuk, kawan oppa, Lucas kata Momo dah ada boyfriend, kebetulan dia ada kat situ. Tapi oppa pelik, kenapa ada perempuan lain pegang² tangan dia?? Oppa tak fikir panjang, oppa terus attack dia... bukan salah dia, salah oppa..." Ten menjelas dengan nada yang lembut."oppa dah ada girlfriend ke??" Momo bertanya. "ahh.....tu.... kalau oppa cakap, Momo jangan terkejut tau.." Momo hanya mengangguk tanda faham. "erm, sebenarnya oppa date dengan Lee Taeyong, and yes, dia lelaki, kelas 5 A.." Ten menundukkan kepalanya, kerana rasa malu.(a/n: sorry guys, tapi author tak ship Ten dengan mana² girl group, but author ship TaeTen, so why not??) Momo tersenyum lembut, "Momo tak terkejut pon, sebab Momo terima oppa seadanya..." Ten terharu mendengar jawapan Momo.
"ah, Momo. Oppa rasa Momo patut mintak maaf kat Hoshi, secepat mungkin." Ten mencadang. "balik ni Momo mintak maaf, by the way, thanks oppa, jom masuk kelas?" Momo mengajak Ten yang dibalas dengan senyuman Ten.
Di kelas.........
"Hoshi, jumpa aku kat rooftop balik ni," kata Momo lalu duduk di sebelah Hoseok. Dia baru tau yang Ten duduk 4 meja belakang dia. Pelajaran berjalan macam biasa.Waktu balik..............
Rooftop.....Hoshi bergegas ke rooftop dan sebaik dia sampai, dia melihat tubuh Momo sedang duduk dan memakai earphone. Dia senyap² memeluk Momo dari belakang. Momo terkejut apabila merasa seseorang memeluknya dari belakang, tetapi berasa tenang semula apabila tahu itu Hoshi.
Dia memusingkan badannya lalu memeluk Hoshi. "oppa, Momo mintak maaf... Momo salahkan oppa...mianhae.." Momo meminta maaf. "oppa tak marah Momo pon, oppa just risau...saranghae...sape budak Thailand tu??" Wajah Hoshi bertukar merah memikirkan Ten
"oh, tu Ten. Ex Momo, sekarang dia date dengan Lee Taeyong..." Momo menerang. "erm, oppa sayang Momo. Jom, oppa hantar balik," Hoshi mempelawa. "Momo pon sayang oppa, and okay, jom." Momo terpaksa menarik tangan Hoshi untuk bangun kerana Hoshi malas nak bangun, dasar pemalas.
................................................
Yay!! Author dah update!!! Author nak tido, so this is short. Lastly, jangan lupa vote and comment kalau ada curious pasal something or apa²!I PURPLE YOU💜💜💜💜💜💜
YOU ARE READING
Kingkas VS Budak² Cool (SevenTwice)
Fanfictionada 13 namja,diorang digelar Kingka sekolah, SEVENTEEN. Semua Budak perempuan tergila² kan diorang tapi Bukan satu group yeoja ni nama group diorang pula TWICE budak² Cool kat sekolah. TWICE je yang berani lawan Kingka sekolah. Tapi...apa akan Jadi...