Esok pagi dekat Hospital.........
Ahli² TWICE and SEVENTEEN sudah berkumpul untuk ke bilik Tzuyu.Di bilik Tzuyu.......
“Tzuyu ah, Eunha ah~~" panggil Jihyo. “eo?? Unnie~~" jawab Tzuyu. “unnie, doktor kata Tzuyu boleh keluar hari ni!" Kata Tzuyu dengan gembira. “baguslah macam tu." Jawab Jeonghan.“guys, nak tak hari ni kita keluar ramai²?? I mean, kita tak pernah keluar ramai², Tzuyu pon dah nak keluar dari hospital hari ni." Cadang Dokyeom. “wow, first time kau bijak Dokyeom...! Hyung bangga!!" Kata Seungcheol dengan dramatik
“jadi selama ni aku bodoh ke hyung?? -__-" tanya Dokyeom. Semua orang ketawa melihat reaksi Dokyeom. “boleh Eunha ikut??" Tanya Eunha dengan malu². “memang lah boleh, kenapa tanya pulak???" Tanya Seungkwan pelik.
“Eunha, bila kau dah ada dalam grup ni, semua benda kau takyah tanya, macam ‘boleh ke aku ikut?' or ‘aku nak sikit boleh?' Tak pon soalan cam ‘boleh tak teman aku...' Tak payah semua tu." Terang Wonwoo. “ha'ah, kalau orang tu taknak, kau pukul je dengan gitar!!" Ujar Woozi sambil mengangkat gitar miliknya.
“yang kau dah kenapa bawak gitar sampai hospital ni??" Tanya Momo. “saje, mana tahu nanti ada makhluk² yang mintak dipukul oleh gitar puaka aku ni... senang sikit kerja aku. Lagipon, beberapa hari ni, aku tengah composed satu lagu," jawab Woozi.
“uwaaaa~ hyung! Boleh aku dengar lagu yang hyung composed tu?!" Tanya Dokyeom dengan excited. “ermmmm..... muka kau macam kuda so tak boleh, kuda tak boleh dengar lagu aku." Woozi membalas dengan savage.
“Habistu??! Joshua hyung macam ikan josh! Seungcheol hyung macam unta, chan cam dinosour, Minghao cam katak, Mingyu cam anak anjing, Jun hyung pulak cam kucing!! Kenapa kuda tak boleh?! Hyunggggggggg!! Bagilah aku dengar~~!!! Huaaaaaaaaaaaaaaa~!!!" Raung Dokyeom sambil duduk di atas lantai dan memeluk kaki Woozi.
“tak payah buat drama tak berbayar kat sini boleh tak?? Nyampah aku, -__-" ujar Woozi lalu menolak Dokyeom, yang jatuh lalu mengadu pada Nayeon. “Woi, Woozi!! Kau buat apa kat Dokyeom hah?! Sampai menangis² budak ni? Kesian aku tengok, bagi jelah dia dengar, boleh gila budak ni aku tengok." Kata Nayeon.
“alah kau ni Nayeon.... layan sangat budak kuda tu...." keluh Woozi. Nayeon hanya menjeling Woozi “yelah!! Balik nanti hyung bagi kau dengar," keluh Woozi. “yeah! Thanks Nayeon noona!!" Ujar Dokyeom, teruja.
“Chou Tzuyu??" Mereka semua tersentak apabila mendengar suara doktor. “ah ye saya??" Jawab Tzuyu “Cik Tzuyu dah boleh balik sekarang kalau Cik Tzuyu nak," kata doktor itu. “ahhh... terima kasih doktor..?" Joshua mengharapkan untuk nama doktor itu. “Moon Taeil," jawab doktor itu. “terima kasih doktor Moon," dengan itu, doktor Moon keluar. “Jun?! Abang kau ke??" Tanya Seungkwan dengan dramatik. “bukanlah!!" Jawab Jun sambil memukul lengan Seungkwan. Seungkwan mengadu kesakitan pada Jeongyeon, Jeongyeon hanya menggosok lengan Seungkwan dengan lembut.
“aku tak fahamlah!! Kalau nak mengadu mesti dekat Jeongyeon, Jihyo, Momo and Nayeon!! Kenapa ek?!" Tanya Hoshi, tidak berpuas hati. “sebab diorang baik bukan cam korang!!" Ujar Seungkwan. “dasar anak derhaka!!" Ujar Jeonghan sambil menutup mulutnya, acah² sedih. “sejak bila aku anak kau ni, hyung?? -__-" tanya Seungkwan. “dahlah tu, sekarang fokus on Tzuyu.
“Tzuyu, baik unnie kau ada bawak baju kau, kalau tak, pakai gaun hospital lah kau," usik Wonwoo. “ei kau ni! Kalau aku sihat, dah lama aku tarik² he rambut kau tu!! Ei, geram aku!!" Ujar Tzuyu sambil membaling bantal pada Wonwoo yang dielak Wonwoo and akhirnya terkena Chaeyoung.
“Yah!! Jeon Wonwoo!! Chou Tzuyu!!" Si anak harimau kecil itu ataupon Chaeyoung, mencubit lengan Wonwoo dan Tzuyu. Semua member ketawa berbahak² melihat gelagat Wonwoo, Chaeyoung dan Tzuyu itu.
“dah, nah Tzuyu gi tukar baju and kita terus gerak," arah Mina sambil menghulurkan baju Tzuyu kepada tuannya. Semua orang sedang menunggu Tzuyu untuk siap menyalin baju. Ada yang tidur, ada main game, ada yang buat lawak hambar pastu kena palau, and ada yang berbual and lastly, Hoshi and Momo tengah bersweet² kat situ.
After 35 minit yang digunakan untuk membuat perkara yang merapu oleh SEVENTWICE (A/N : Eunha dah jadi part of TWICE okay? So TWICE ada 10 orang sekarang) ................
“okay aku dah siap!!" Ujar Tzuyu. “lamanya!! Takleh lama lagi ke?!!" Perli Minghao. “boleh, tapi aku ni baik sikit bukan cam orang tu, perli orang je keje dia." Balas Tzuyu dengan pedas. “yelah, aku yang salah. Aku yang salah, sorry." Balas Minghao sambil menjulingkan matanya.
“tau pon," ujar Tzuyu. “dahlah tu, jom gerak! Lain² kereta kan??" Tanya Seungcheol. “ha'ah, lain² kereta" jawab Jihyo. “okay, pape roger," ujar Seungcheol lalu mereka masuk ke dalam perut kereta.
Di mall.................
“okay, nak pegi mana dulu?" Tanya Jun. “hmm apa kata kita beli hadiah for each other??" Cadang Dahyun. “okay jugak, contoh cam aku beli hadiah untuk 22 orang?" Tanya Vernon. “ha'ah, jom mula!!!" Dan semua orang mula masuk ke satu kedai to another kedai.Momo pic
Okay first, aku nak cari barang namchin aku dulu, nak beli apa ek?? Tengah² aku syok bermonolog aku nampak patung hamster. Macam Hoshi. Aku pon terus masuk and beli patung hamster tu. Lepas beli aku nak beli something expensive pulak so aku masuk gucci. And something dapat attention aku, jam tangan. Aku pon meminta pekerja itu mengambil jam tangan itu.And dalam jam tu ada bintang² and like space thing. Bintang, Hoshi . “ah ye, saya nak beli jam ni. Okay thanks," aku pon bergerak ke kaunter untuk membayar dan aku terserempak dengan Mingyu. “yow Momo, kau beli untuk sape tu? Aku ke??" Tanya Mingyu. “bukan kau lah, orang lain, hadiah kau aku beli nanti." Lalu aku menyerahkan kad kredit aku dan beredar “bye Mingyu," “bye Momo noona" balas Mingyu.
Next, for my member pulak. First aku pergi masuk ‘bath & body shop' aku pernah dgr yang Tzuyu, Sana and Nayeon nak sangat candle so yeah. Aku dah pilih 4 candle oh 1 tu untuk Eunha sebab aku tak tau dia suka apa tapi bila aku bau satu candle ni, aku teringat kat Eunha, so aku belilah.
Mina, Jihyo and Chaeyoung kata diorang nak aksesories. So aku pergi balik gucci. And aku beli handbag for Jihyo, coat berbulu yang nampak cam orang kaya auch, mengancam for Mina and 1 t-shirt for Chaeyoung.
Aku pergi forever21 nak beli something for Dahyun and Jeongyeon. So aku beli satu miniskirt and rantai for Dahyun and satu blue ripped jeans dengan 1 shirt yang aku rasa sesuai dengan Jeongyeon and tetiba aku nampak 1 hoodie hitam ni, cam sesuai untuk Minghao je...... aku pon kebas jelah. Aku match hoodie tu ngan kasut dari gucci, hey, jangan kecam aku sebab aku suka gucci.
Aku nampak 1 bomber jacket and 1 stripped shirt, fuh, ni mmg style Jun. Aku cam tadi terus kebas. And god!! Aku nampak pistol supreme yang keluarkan fake money tu, aku nak beli untuk Woozi, ahahahahhaha mesti comel.
Cermin mata?? WONWOO. Aku tak tau power dia berapa so aku called dia suruh dia measured power mata and aku suruh dia blah lepas siap, sorry Wonwoo. Orang kedai tu kata kalau nak hari ni kena bayar lebih, but aku tak kisah. Aku terus bayar. Dia kata ambik lepas 1 jam.
Cap and a ring for Seungcheol, pastu aku beli perfume yang bapak mahal for Jeonghan, Seungkwan. but as aku kata, aku tak kisah sebab sekali seumur hidup aku je aku buat. For Dokyeom, aku beli patung kuda and satu leather jacket. And Chan hoodie sebab last time dia pakai hoodie, dia comel. And sebab aku dah malas, aku beli perfume and rantai for Vernon and perfume and kasut for Joshua
...........................................................
Yassssss!!! Panjang gila chap ni !!! Author tak tau boleh sambung sampai semua member ke tak, sebab minggu depan, author masuk asrama!!! Author xde idea untuk barang nak dibeli tu, so kalau ada cadangan lain, sharelah😊 and stream getting closer!!! Lastly, jangan lupa vote and comment kalau ada curious pasal something or apa²!I PURPLE YOU💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜
YOU ARE READING
Kingkas VS Budak² Cool (SevenTwice)
Fanfictionada 13 namja,diorang digelar Kingka sekolah, SEVENTEEN. Semua Budak perempuan tergila² kan diorang tapi Bukan satu group yeoja ni nama group diorang pula TWICE budak² Cool kat sekolah. TWICE je yang berani lawan Kingka sekolah. Tapi...apa akan Jadi...