44

2.3K 107 14
                                    

Een dikke half jaar later

Met mijn handen ga ik langs Oussama's rug. Hij kreunt pijnlijk als ik over zijn schouderblad heen ga. 'Je moet echt stoppen met die vieze wereld van je!', zeg ik hoofdschuddend. Ik stop en ruim de zalf op. 'ja mama inschallah ga ik stoppen!', zegt hij op een plagende manier. Ik lach erom en knuffel hem dik. 'ik hoop het voor je!', zeg ik lachend.

'Oussama ik moet gaan werken lukt het alleen?', hij knikt. En geeft me een ku op mijn voorhoofd. Ik lach en stap in mijn auto en begin te rijden naar het weeshuis. Ik werk namelijk in een weeshuis en kan kinderen helpen die het moeilijk hebben. Daar aangekomen zie ik een zwart Mercedes A klasse voor de deur. Die kenteken komt me heel bekend voor.

Ik loop naar binnen en groet gelijk Hans en Amanda. Ik heb zulke leuken collega's. 'Euhm Saar er is een persoon voor je in de wachtkamer!', zegt Amanda en knipoogt stiekem naar me. Met een verwarde gezicht loop ik naar de wachtkamer en zie Reda! Ik wil hem niet zien en op het moment dat hij me ziet staat hij recht en loopt naar me toe. Ik loop weg naar buiten en voel zijn grote warme hand op mijn boven arm en voel hoe hij me trekt. We staan dicht bij elkaar. 'Ik heb je eindelijk gevonden!', zegt hij zachtjes. Hij veegt een plukje van mijn haren naar achteren. 'Saar! Alsjeblieft luister naar me!', zegt hij zo zacht dat het op gefluister leek. Zijn bruine ogen waren intens en zijn blik vertelde al genoeg dat ik moest gaan luisteren.

'vertel!', zeg ik schor. Zijn adem voel ik op mijn voorhoofd. Ik sluit langzaam mijn ogen en realiseer dat dit niet goed is. ik stap van hem weg en zie teleurstelling in zijn ogen. 'vertel Reda! Wat is de verhaal! Jij wilt het uitleggen voor mij toch?', zeg ik boos omdat mijn hart is gebroken. Ik dacht dat deze mensen van me hielden. Dat ze me nooit zouden verlaten net als mijn vieze ouders.

'Het begon toen je ouders naar je tante en oom lieten intrekken. Alles liep goed. Amin kwam in je leven en toen Rayan! Omdat Nasr het verklote ging hij met iemand anders en verliet jou. Na het ongeval werd ik benadert door Amin. Hij bood me een deal aan en ik ging ermee. Ik zou dan jou verliefd maken en dan je verlaten.', zegt hij vol spijt. De trillingen zijn te horen in zijn stem. 'het is je blijkbaar gelukt!', zeg ik zacht en loop langs hem heen. in een ruk word ik terug getrokken door hem en voel zijn zachte lippen op die van mij. Even stond ik stil en ging mee in de zoen. De zoen bestond uit passie. Zijn handen gaan naar mijn gezicht. Hij laat los en kijkt me verwilderend aan. 'Ik hou van je Saar. Je bent de enige voor mij en dat zal je altijd voor me zijn. Je zal altijd de enige persoon zijn bij wie mijn hart sneller laat kloppen alleen al als je in mijn buurt bent. Je zal de persoon zijn waarmee ik mijn leven wil delen.', zegt hij zacht en kijkt me doordringend aan. 'Reda je hebt me pijn gedaan!'

'ik weet en daar heb ik zwaar spijt van. Ik wil alleen de enige zijn voor jou. Ik wil jou Sharah!', zegt hij zacht en neemt een stap naar achteren. Ik kan eindelijk logische nadenken. 'geef me 1 kans!', zegt hij rustig. Zijn handen gaan in zijn broekzakken en kijk achter hem. 'ik moet werken Reda!', zeg ik zachtjes. Loop langs hem heen. 'saar ik hou van je vergeet dat niet. Je kan me bellen voor alles. Ik ben daar gelijk. En denk alsjeblieft na. Ik hou van je mijn vrouwtje!', zegt hij zacht.

Ik kan mezelf niet meer tegenhouden en laat een traan vallen en veeg het snel weg. 'ik hou ook van jou Reda!', fluister ik zachtjes tegen mezelf. Na me kalm hebben gekregen. Loop ik de kantoor binnen en zie Amanda naar me kijken. Ik ga naast haar zitten en voel een hand over mijn rug heen gaan. 'ga maar naar huis schatje! Het is rustig hier!', zegt ze zacht. Ik kijk haar dankbaar aan en pak mijn tas en verlaat de weeshuis.

'Saar wat ben je vroeg thuis!', zegt Oussama verwarrend. Ik knik alleen en loop langs hem heen. 'Saar praat met me?', beveelt hij me.

'oussama zal ik je de waarheid vertellen! Ik zou gaan verloven met de liefde van mijn leven. En wat blijkt het hij speelde mee tot hij ook gevoelens voor mij kreeg. Nu snap ik waarom hij nooit moeite deed om me laten gaan. om me geen pijn te doen. En ik was veelste koppig omdat in te zien. Ik was verblind. Dan vroeg hij me ten huwlijk en letterlijk een paar dagen daarna is iedereen er vandoor gegaan. Hij bleef me zoeken en vandaag heeft hij me gevonden. Hij wouw me weer terug. Hij vroeg om een kans!', zeg ik verdrietig en boos tegelijk. Hij schrok door mijn uitbarsting.

'je moet hem een kans geven!', zegt hij zacht. 'hij is je wel weer gaan opzoeken en denk dat hij echt van je houd schatje, anders ging hij jou niet zoeken!', zegt hij tegen me en knuffelt me hard. Ik begin tranen te krijgen. 'wie is hij? Hoe is hij?'

'hij heet Reda. Hij is 26 jaar, hij is die liefste persoon die er bestaat. Hij is zo zorgzaam en kan goed luisteren. Ook hij heeft best veel meegemaakt. Hij kan zo goed iemand liefhebben, maar als je iets flikt bij hem. Dan ben je dood. Hij kan je zo haten.', zeg ik zacht en kijk Oussama niet aan.

'je moet hem een kans geven!', zegt hij zachtjes en aait over mijn rug. 'bel hem op!', waren zijn laatste woorden. Hij heeft gelijk. Ik moet hem een kans geven.

Nadat ik mijn telefoon heb gepakt veeg ik mijn tranen af en zie Oussama me steunend aankijken. Ik heb zijn nummer ooit op een papiertje geschreven en achter mijn telefoon gedaan. Ik typ zijn nummer in en druk twijfelend op de bel knop.

Hij gaat over. Na een paar piepjes hoor ik hem opnemen. 'hallo?', zegt hij rustig. 'hey met mij!', zeg ik zachtjes. 'ghmmm Saar. Het is fijn dat je belt. Hoe gaat het met je? Ik hoor verdriet in je stem!', zegt hij snel en zacht. Ik grinnik en kijk Oussama aan. gelijk snapt hij het om weg te gaan. 'goed het gaat goed met jou?' 'nu je belt helemaal goed!', een kleine lachje ontstaat er uit mijn mond. Ik hoor hem zachtjes lachen. 'de reden waarom ik je bel is omdat ik je persoonlijk wil zien om je iets te vertellen!', zeg ik zacht en bijt op mijn nagel.

'ja is goed scha- euhm Sharah! Wil je me nu zien?', zegt hij zacht. Ik bijt op mijn lip en besefte dat hij me schat wouw noemen en zich corrigeerde. 'ben je in de buurt van Amsterdam?' 'ja, stuur me jou adres en ik kom je halen dan kunnen we praten oke!', zegt hij snel. 'is goed. Trouwens Reda! Dankjewel voor alles!', zeg ik zacht. Heb het nooit gezegd.

'geen dank jallah stuur!', zegt hij zacht.

Oussama zit voor me aandachtig te luisteren naar me. 'oke trek je schoenen aan!', zegt hij lachend en trekt me van de bank. Hij is zo sterk. 'wanneer heb jij een vriendin!', zeg ik lachend. 'binnenkort!', zegt hij lachend. Ik hoor de bel gaan en besluit om naar beneden te lopen. 'heyy ik kom eraan!', zeg ik snel en pak mijn tasje en mijn telefoon. 'doe rustig aan oke!', zegt hij lachend en ik loop haastig de deur uit. de trap van onze flat kilt mij. We zitten op 4 hoog, maar toch. Veel trappen.

Eindelijk kom ik beneden aan en zie hem leunen tegen de deur. Hij houd een sigaret vast en als hij me ziet gooit hij het weg. 'heey!', zegt hij zacht. Ik kijk hem met een zwakke glimlach aan en we stappen in zijn auto. 'ik heb besloten om je een kans te geven. Ookal vind ik het te snel. ik wil geen spijt hebben!', zeg ik snel en opeens gaat de auto sneller.

Ik kijk hem aan en zie dat hij een tankstation in gaat en stap uit. oke? Hij loopt naar mijn kant en de deur gaat open. 'ben je serieus?', zegt hij zacht. Ik knik en hij trekt me uit de auto. Hij begint me te knuffelen. Zijn handen houden mijn gezicht vast en kijkt me verliefd aan. 'ik hou van jou alleen van jou!', zegt hij liefjes. Zijn lippen belanden op mijn lippen. Het is een liefdevolle kus. Ookal duurt het niet lang. Het lijkt een eeuwigheid.

Nadat ik me had weggetrokken kijk ik hem aan. 'je bent zo knap geworden. Je was knap, maar nu wajouw jij overtreft knapheid!', zegt hij liefjes. Ik moet lachen door zijn opmerking en kijk hem aan. 'ik heb je gemist!', zeg ik zacht. 'ik jou ook! Niet normaal!'

Dode rode rozen! Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu