4

1.1K 30 1
                                    

Ellas perspektiv

Efter ytterligare några minuter av kyssar bestämmer jag och Felix oss för att ta oss tillbaka ner till festen. Det sista jag vill är att Benjamin kommer på oss och jag vill heller inte att han ska bli misstänksam. Det bästa är att hålla det på en vänskaplig nivå mellan mig och Felix, iallafall ytligt.

Vi går tillbaka till dansgolvet och börjar dansa tillsammans precis som vi gjorde tidigare. Min blick är fast i hans och vice versa. Det är något med hans perfekta gröna ögon som får mig att bli knäsvag. Hans blick kan fånga ens uppmärksamhet från flera meters avstånd. Det är något charmigt med den, och med hela honom.

Plötsligt känner jag en knackning på min vänstra axel och jag ber till gud att det inte är Benjamin som fått syn på mig och Felix. När jag vänder mig om pustar jag lättat ut. Det var inte Benjamin utan Wiktoria som knackat på min axel. "Ska vi dra? Jag börjar bli trött" säger hon och jag nickar.

Jag säger ett snabbt hejdå till Felix och han blinkar med ena ögat mot mig innan jag och Wiktoria lämnar festen. Jag skulle nog säga att vi båda två ligger på samma nivå när det kommer till hur fulla vi är. Dock skulle jag nog vilja säga att det inte är så farligt för mig att vara full just ikväll. För det första så är min mamma inte hemma, inte Teo eller Bianca heller för den delen. Utan det är jag och Benjamin som kommer bo ensamma inatt, plus Wiktoria också. Men för det andra så tror jag inte att jag hade vågat göra något med Felix, oavsett hur mycket jag vill det, om jag hade varit helt nykter.

Efter att vi har gått i tjugo minuter kommer vi äntligen hem till mig. Vi fnissar och svamlar runt i mörkret och till en början är det svårt att hitta upp till mitt rum. Vi tar oss upp till andra våningen och direkt när vi kommer in till mitt rum faller vi trötta ner på min säng. Vi fnissar ett tag till men sedan faller vi båda två in i en djup sömn.

***

Jag sneglar på väckarklockan på mitt nattduksbord. Klockan är halv fyra på morgonen och jag har blivit väckt av en liten tyst knackning på min dörr. Vem tusan är det?

Jag tittar över på Wiktoria. Hon sover som en stock bredvid mig i sängen. Tyst som en mus reser jag mig upp och tassar fram till dörren. Innan jag öppnar sveper jag min morgonrock om min halvnakna kropp. Eftersom jag inte vet vem det är som knackat är det bäst att ta det säkra före det osäkra om man säger så.

Mitt hjärta slår ett dubbelt slag när jag öppnar dörren och ser Felix ståendes precis utanför mitt rum. "Felix? Vad gör-" försöker jag säga men han lägger sitt pekfinger för sin mun och tecknar åt mig att följa efter. Jag tittar bak på Wiktoria som fortfarande verkar sova som en stock innan jag sedan stänger igen dörren tyst efter mig.

Han går in till toaletten och jag följer sömnigt efter. När vi kommit in låser han dörren efter sig. "Felix? Vad gör du här?" frågar jag chockat och lägger mina armar i kors. Han småskrattar lite och flyttar en hårslinga från mitt hår och lägger den bakom mitt öra. "Har inte Benjamin berättat att jag skulle stanna över natten?" frågar han och jag ryser till av hans beröring.

"Nej" svarar jag och ler försiktigt mot honom. Han tar ett steg närmre mig och placerar sina läppar ovanpå mina. Till en början kysser jag tillbaka men sedan slår det mig igen att detta är fel. Jag lägger mina händer mot hans bröst och pressar bak honom en aning. "Felix" säger jag menande och han tittar oförstående på mig.

"Vad gör vi om Benjamin får reda på detta?" frågar jag i panik.

"Du säger inte detta till någon och jag säger inte detta till någon. Detta får bli vår lilla hemlighet" säger han och jag nickar långsamt. "Okej". Han minskar avståndet mellan oss åter igen och vi fortsätter att kyssa varandra. Hans händer utforskar min kropp.

"Felix? Är du där inne?" hör jag plötsligt en röst utanför säga. Mitt hjärta stannar till. Jag märker på Felix att även han blir ganska stressad. Han sätter sin han över min mun. "Jag kommer strax!" ropar han tillbaka.

Fotstegen utanför dörren blir tystare och tystare vilket innebär att Benjamin förmodligen har gått härifrån. "jag går ut först och sen efter några sekunder går du, okej?" säger Felix och jag nickar.

Han försvinner ut från dörren och kvar står jag helt mållös. Vad hände nyss?

***



Nästa gång jag vaknar beror det på att någon skriker ute i trädgården. Jag tittar på klockan. Halv 10 är klockan nu. Jag tittar omkring mig och ser att Wiktoria inte är i rummet längre så jag antar att hon har gått ut. Förmodligen finns det en chans att hon var en av de som skrek nyligen. Skulle inte förvåna mig.

Jag reser mig upp från sängen men ångrar mig ganska omedelbart. Mitt huvud dunkar värre än någonsin och jag kniper igen ögonlocken hårt. Okej, kom igen Ella jag måste ta mig upp. Kan inte ligga i sängen hela dagen oavsett hur mycket du vill det. Tänker jag åt mig själv.

Redan när jag är i mitt rum känner jag hettan utomhus. Jag tar därför på mig min bikini och min morgonrock ovanpå.

När jag kommer ner för trappan möts jag av Benjamin som verkar på bättre humör än vanligt. "Godmorgon sömntuta" säger han och rufsar till mig i håret. Schysst.

Utan att egentligen lägga ner någon energi på honom fortsätter jag ut till trädgården för att se vad som sker där ute. Runtom vår pool ser jag Oscar, Ogge, Omar, Wiktoria, Johan och ingen mindre än Felix. Killen som chockade mig totalt igår.

Jag hälsar på alla och sedan sätter jag mig ned vid poolkanten. Min badrock lägger jag av på en av solstolarna strax intill poolen. Allt var frid och fröjd enda tills det att Felix gör bomben ner i poolen ungefär en meter ifrån mig och gör mig genomvåt. Tack. Verkligen Tack Felix.

"Skämtar du med mig?" utbrister jag och torkar bort vattnet från mitt ansikte. Han skrattar och simmar in till mig där jag sitter. "Tack för igår" säger han så tyst att bara jag hör det. Han blinkar med ena ögat och mitt ansikte blossar upp. Jag puttar ner honom under vattnet, reser mig upp och går sedan ifrån poolen.

Wiktoria skyndar efter mig och stoppar mig en bit bort från poolen. "Vad handlade det där om?" frågar hon. "Vad?" säger jag och agerar precis som om jag inte har någon aning om vad hon snackar om. "Dig och Felix? Han var ju extremt nära dig nyss?" säger hon nästan lite för högt.

"Ärligt så vet jag inte vad den killen gör mot mig" säger jag utan att nämna något om vad som hände igår.

"Okej, men jag gillar det, ni två passar med varandra" säger hon exalterat.

Jag är glad över att hon är glad för min skull men jag vet inte hur Benjamin skulle reagera, och jag tror inte jag vill veta det heller. Benjamin har alltid varit noggrann att berätta för sina vänner att de inte får bli mer än vänner mer mig. Inga sexuella händelser får heller ske mellan mig och hans vänner. Och ja, Felix har definitivt brutit den regeln nu.

"Ey Ella, kan inte du springa iväg och handla mat?" ropar Benjamin från verandan. Jag suckar irriterat. "Kan du inte göra det själv?" ropar jag tillbaka och lägger armarna i kors.

"Snälla"

"Okejdå" säger jag med en suck. "Men jag vill inte gå själv. Wiktoria?"

Hon tittar på mig men skakar sedan på huvudet. "Sorry men jag vill hänga med Johan nu." säger hon.

Jag ska precis gå in och byta om för att sedan gå själv när en kill-röst hörs bakom mig. "jag går med dig" säger han.

Felix.

Jag vet inte hur Benjamin kommer reagera på detta så jag tittar snabbt över på honom för att se om han är okej med det. Han nickar mot mig så jag andas lättat ut.

När jag bytt om till vanliga kläder går jag och Felix ut till hans bil. Han sätter sig i förarsätet och jag i passagerarsätet.

my brothers best friend ➳ felix & benjaminWhere stories live. Discover now