Ellas perspektiv
Musiken dunkar i högtalarna och huset är fyllt av svettiga tonåringar. Sen vill jag även påstå att i princip alla här inne är stupfulla just nu. Jag har valt att hålla mig så nykter jag bara kan med tanke på att jag gärna vill fullfölja planen jag har tillsammans med Ogge. Av den anledningen har även Ogge valt att avstå från alkoholen, iallafall har han druckit betydligt mindre än vanligt.
Lite längre bort i huset ser jag plötsligt hur Felix kommer gåendes i rikting mot mig. Jag förstår ju att det inte är mot mig han är påväg men detta är perfekt för min lilla plan. Så fort som jag bara kan tar jag tag om Ogges nacke och tittar lekfullt in i hans ögon. "Kyss mig, fort" säger jag hastigt och några få sekunder senare lutar han sig fram mot mig och våra läppar möts.
Kyssen är varm och passionerad och det kittlar till i hela mig. På något sätt känns det liksom spännande att jag fejkar att jag dejtar Ogge och det är ju även väldigt kul att kyssas. Efter kyssen tittar jag åt hållet Felix kom ifrån innan. Nu har han kommit närmre oss men står fortfarande på avstånd. Det ser nästan ut som att det sprutar eld från hans öron och hela han är röd som en tomat av ilska. Jag flinar lite mot honom innan jag drar åt mig Ogge igen och våra läppar möts ännu en gång.
"Det där skötte vi så bra" säger jag när jag ser att Felix inte längre finns kvar i samma rum som vi. Ogge ler brett mot mig medan han nickar på huvudet. "Absolut, jag ska hämta något att dricka. Vill du ha något?" frågar han mig men jag bara skakar på huvudet. "Nä det är bra, tack ändå, jag drar bara på toa snabbt" säger jag och han nickar till svars.
Vi går åt vars ett håll och jag kämpar med att komma förbi de småfulla tonåringarna. Normalt brukar det vara enkelt att hitta till toaletter men inte idag. Musiken, alla blandade dofter, allas röster och att jag själv är lite påverkad av den lilla alkoholen jag fått i mig är alla anledningar till varför det uppdraget är en aningen svårare idag.
Jag skiner upp som en sol så fort jag får syn på toalettdörren och skyndar på mina steg så gott det går. Men plötsligt krockar jag in i någon vilket gör att jag nästan tappar balansen. Jag tar några steg tillbaka av kraften som krocken bestod av innan jag tittar upp på personen framför mig. Såklart.
"Är du okej?" frågar jag honom, han ser ut som att han ska spy vilken sekund som helst. "Åh" är allt han säger och jag tycker det är lite svårt att tolka hans svar. "Uh" säger jag i samma sekund som jag får syn på sugmärkena över hans hals. Det är inte få sugmärken kan jag ju säga, och de är inte små heller.
"Kan du sluta stirra eller? Dra" säger han iskallt och jag blir nästan lite chockad. För att försvara mig själv tvingas jag ta till min smått kaxiga sida under samtalet. "Silken attityd du fått, kanske bäst att vi ändå inte blev något" säger jag och lägger mina armar i kors.
"Käften din f*itt-"
Innan han har hunnit säga klart ordet slår jag till honom på kinden och går med snabba steg därifrån. Jag får gå på toa hemma istället, för här vill jag absolut inte vara kvar. Jag tar mig tillbaka till vardagsrummet i jakt på både Wiktoria och Ogge. Till min stora tur står de och pratar med varandra och jag går direkt fram til dem.
"Vad har hänt?" frågar Wiktoria oroligt och syftar på mina rödgråtna ögon. Jag försökte hålla tillbaka tårana men där och då spricker allt. Det går inte att dölja hur ledsen jag är.
"Felix kallade mig för en f*tta" säger jag och båda två tittara chockat mot mig. "VA VAD SA DU?!" skriker både Ogge och Wiktoria samidigt. "Kan vi dra?" säger jag och biter mig lite i läppen. "Såklart, kom, vi drar direkt" säger Ogge och tar tag i min hand. Wiktoria skyndar efter oss och vi drar snabbt ut till Ogges bil.
"Jag kör, jag har druckit minst" säger jag och torkar bort en tår från min kind. "Okej".
***
"Vill du jag ska stanna inatt?" frågar Ogge mig. Wiktoria var tvungen att dra direkt vi kommit hem till mig för hennes mamma ringde efter henne och det var tydligen akut. Så nu är det bara jag och Ogge kvar.
"Tack, men jag tror jag behöver vara själv inatt" säger jag och ler lite försiktigt mot honom. Han suckar lite men nickar sedan på huvudet. "Okej"
"Tack för allt" säger jag och kramar om honom innan jag öppnar ytterdörren. "Inga problem, allt för dig" säger han och jag ler mot honom innan vi går skilda vägar.
♡♡♡♡
tack för allt ni gör för mig och tack för att ni är bäst. Det är så kul att läsa era kommentarer!! love u
ESTÁS LEYENDO
my brothers best friend ➳ felix & benjamin
Fanfic"Men hallå, vad gör vi om han får reda på det?" Hela jag är full av panik när jag säger den meningen och det hör man säkert på min röst. Men han verkar hur lugn som helst. Ett litet leende leker över hans läppar. "Det kommer han inte" säger han och...