Ellas perspektiv
Idag är ingen vanlig dag för idag är det min födelsedag. Haha, kul va? Än så länge har jag haft absolut världens bästa dag och jag känner mig så lycklig. Jag blev uppvaktad av hela min familj så fort jag vaknade imorse och i skolan kom alla fram och sa grattis till mig.
Jag har fått så många underbara grattis meddelanden från så många och dessutom hade jag och Felix lite kul i sängen så fort vi kom hem från skolan. Nu har hela dagen snart gått och klockan är runt 18.00.
Benjamin och Felix har hjälpts åt att fixa något slags födelsedagsfirande åt mig. Så nu sitter jag inklusive min familj tillsammans med många av mina bästa vänner hos mig och har det mysigt. Vi har musik på i högtalarna och jag känner mig helt överlycklig.
Det ringer på dörren och jag tittar chockat mot Benjamin med en blick som säger något i stil med 'Ännu fler?'. Även han tittar chockat mot mig innan jag reser mig upp från soffan och går mot ytterdörren för att öppna. Ingen aning om vem det är. Alla mina närmaste vänner är ju redan här så vem är det som står utanför.
Så fort jag får syn på personen utanför stannar mitt hjärta till.
Matilda.
"Hej gumman, GRATTIS!!" utbrister hon och trillar in i min famn och omfamnar mig. "Åh..öh tack" säger jag lite skeptiskt. Det börjar kännas som att jag har en klump i min mage och den växer sig större och större. Jag vill verkligen inte att hon ska förstöra för mig och Felix igen, det tänker jag absolut inte låta ske.
Hon tränger sig förbi mig och fortsätter in till vardagsrummet där alla andra är. Under tiden har även Benjamin kommit fram till ytterdörren och ler brett mot mig. "Vad hör hon är?" frågar jag nästan lite irriterat.
"Hon sa åt mig att ni var bästisar" säger han med en axelryckning.
"VA" utbrister jag chockat och tittar på honom med uppspärrade ögon. Benjamin blir lite chockad av min reaktion men förstår ganska snabbt att hon har total-ljugit för honom. Vi båda två skyndar oss tillbaka till vardagsrummet där Matilda står vid tv:n och har kopplat in sin mobil.
"Så, jag har ett litet bildspel på födelsedagsgrisen som jag gärna visar" säger hon och flinar mot mig. Men det är inget trevligt flin, utan mer ett hånflin. Det hugger till inom mig. Något säger att detta inte kommer sluta bra.
Till en början kommer bilder på mig från när jag var liten. Jag blir lite förvånad över hur hon har fått tag på dem men förstår att det lika gärna kan vara Benjamin som skickat de till henne. Men sen kommer en bild som får mitt hjärta att falla till marken.
Bilden som visas på TV:n framför alla mina vänner inklusive min familj, är en bild på när jag och Felix kysser varandra.
Felix tittar chockat mot mig och jag detsamma mot honom. Sedan vänder vi oss båda mot Benjamin som ser ut att vilja explodera när som helst.
"Benjamin, det är inte som det ser ut" säger både jag och Felix samtidigt.
YOU ARE READING
my brothers best friend ➳ felix & benjamin
Fanfiction"Men hallå, vad gör vi om han får reda på det?" Hela jag är full av panik när jag säger den meningen och det hör man säkert på min röst. Men han verkar hur lugn som helst. Ett litet leende leker över hans läppar. "Det kommer han inte" säger han och...