✨️1:A DECEMBER✨️

1.5K 33 6
                                    

Långsamt drogs jag upp ur min sömn och blev sakta medveten om rummet jag befann mig i. Den mjuka, varma sängen och den varma tyngden mot min sida, precis ovanför min höft. Lyssnade jag noga kunde jag höra Dracos jämna andetag bakom mig. Han hade tydligen lagt sin arm över mig igen.
Jag log lite för mig själv och suckade nöjt.
Det var lika bra att ta till vara lugnet medan det varade. Det var inte ofta vi hade en lugn stund på mornarna och det här verkade vara ett av de undantagen.

Knappt hade jag tänkt tanken innan dunsande små fotsteg hördes från hallen utanför sovrumsdörren.
Ett småfotat tultande som snabbt närmade sig med rask beslutsamhet.
Sedan svängde dörren till sovrummet upp och de snabba stegen närmade sig sängen.
Jag log med ögonen slutna och väntade på vad som skulle komma här näst.
Ivriga andetag närmade sig mitt ansikte, innan en liten hand klappade på min arm.
"Mamma!" väste en lite pojkröst.
Jag log lite bredare och öppnade ögonen.
Scorpius' stora, klarblå ögon såg ivrigt på mig.
Han hade ett runt ansikte och det ljusblonda håret såg nästan vitt ut.
Han log glatt när han fick ögonkontakt med mig och tog sedan tag i sängkanten för att häva sig upp.
Det var lite svårt för honom då sängen var ganska hög, så jag fick sträcka ut armen och hjälpa till lite.
Snart hade jag de iskalla små fötterna mot mina lår och den annars varma pojken under mitt täcke.
Han kröp först ihop, men det tog inte länge innan han svängde på sig.
Att ligga stilla var inte hans starka sida. Inte ens när han sov. Jag bara väntade på att han skulle få tråkigt, för det dröjde aldrig länge.

Ljudet av lite längre steg, men med samma beslutsamhet, hördes från korridoren utanför och snart kom Rose insmygande på tå.
Hennes bruna, lätt lockiga hår dök upp vid fotändan på sängen.
Sekunden senare gungade hela sängen till när hon kröp upp mellan Draco och mig.
"Hm?" mumlade Draco sömnigt och lyfte armen från mig för att ge henne plats.
Med en duns lade hon sig till rätta.
För en stund var det lugnt och stilla i sovrummet igen, men snart började båda barnen skruva på sig.
"Pappa", väste Rose.
Inget svar.
"Pappa", väste hon mer angeläget och puttade på Draco.
Draco svarade med ett utdraget, knorrande stön.
"Paaappaaa."
Jag kände att det gungande lite när hon knuffade på Draco.
"Mm?" fick hon till svar.
"Ska vi stiga upp snart?"
Jag kunde inte låta bli att le.
Hon väste och viskade, trots att hon ville väcka oss.
Draco suckade djupt.
"En liten stund till", mumlade han och drog in henne i en tät kram.
Det dröjde inte länge förrän hon började en tyst kamp för att slippa loss.
Vid ett tillfälle råkade hon sparka till mina ben, men snart hade hon ålat sig ur Dracos grepp.
"Nu, pappa!" gnällde hon och ruskade honom så att hela sängen gungade.
Draco gav en uppgiven suck ifrån sig, innan han långsamt hasade sig upp.
Rose flög ur sängen och jag hörde hennes barfota steg rusa ner mot köket.
I samma stund ålade sig Scorpius ur mitt grepp och hasade ner på golvet, för att sedan tulta efter sin syster.
"Ser du till att inte Scorpius ramlar i trappan?" sa jag snabbt till Draco och han satte efter Scorpius med långa kliv.
Jag suckade sedan och klev ur sängen själv.
Efter att lite snabbt ha bäddat den drog jag på mig min morgonrock och gick ner mot köket.
Väl där finner jag resten av familjen samlade runt den stora köksön mitt i det ljus inredda köket.
Scorpius sitter i sin barnstol, medan Rose nätt och jämnt är stor nog för en av de höga pallarna.
Hon är sex år nu, snart sju, medan Scorpius är ganska exakt två och ett halvt.
Bredvid köksön står Draco iklädd endast pyjamasbyxor och en matchande t-skjorta och är i full färd med att servera frukost åt barnen.
Jag ler lite åt scenen framför mig, innan jag går dit.
"Kaffet är snart klart", säger Draco och kysser mig i förbifarten.
"Visst ska vi julpynta idag?" säger Rose viktigt.
"Ja, det har vi ju lovat", svarar jag och sätter mig på en av pallarna.
"Ute också?" undrar hon.
Hennes ögon är lika mörkbruna som mina.
"Nej. Inne idag och ute imorgon. Annars blir det för stressigt", påminner jag henne.
Hon suckar lite och tar emot tallriken med rostat bröd som Draco skjuter över till henne.
Scorpius får också en smörgås som han äter på tvären så att han får smör över de runda kinderna.
"Men vi ska i alla fall julpynta", tillägger Rose viktigt.
"Ja, vi ska pynta", försäkrar jag lugnt.
Draco ler och går bort till kaffebryggaren för att hälla upp kaffe i två muggar.
Han ger sedan den ena till mig, innan han sätter sig på en pall själv.
"Men först ska vi äta frukost och klä på oss", säger han till Rose.
Hon nickade då hon har munnen full, men ser ivrig och glad ut.
Många i grannskapet hade redan pyntat och Rose hade tjatat om det i flera dagar, men vi hade envist hållit ut till första december innan pyntet skulle fram.

Granger - Malfoys 𝕵𝖀𝕷 🇸🇪Where stories live. Discover now