Jag väcktes av att båda ungarna rusade in i rummet och kröp upp i sängen.
Draco drog efter andan när Rose nästan hoppade på honom, medan Scorpius ålade sig över mig så snart han tagit sig upp i sängen på min sida.
"Julmarknad!" sa Rose glatt.
Jag suckade djupt.
"Den börjar inte förrän vid tiotiden. Vi har ingen brådska", sa jag utan att öppna ögonen.
"Tråkigt!" väste Scorpius med en viskning.
Jag öppnade ögonen och mötte hans blick.
"Kan ni inte gå och leka själva en stund?" undrade jag.
Båda barnen suckade djupt, innan de kröp ur sängen.
De lämnad dörren öppen när de gick till sina rum för att hitta på något att göra.
Jag såg mot Draco.
Han låg med ögonen slutna och verkade ha somnat igen.
Jag suckade och lade mig lite bekvämare, innan jag försökte få några minuter sömn till.Barnen var ordentligt otåliga innan vi till slut ätit lunch och klätt på oss.
Klockan hade hunnit bli tolv innan vi var klara, så barnen var ganska så enträgna att få komma iväg.
Draco fick sedan gå in i spisen först med Rose i famnen, innan jag följde efter med Scorpius.
Diagongränden var ganska annorlunda mot gårdagen då antalet marknadsstånd mångdubblats.
Överalt stod julpyntade bord, med eller utan tak, som alla dignade med hemslöjd, prydnader, julgodis eller mat.
Barnen var ivriga att rusa runt för att titta på allt på en gång, så vi fick hålla ordning på dem för att titta på en sak i taget.
De fick en påse honungsrostade mandlar var och sansade sig lite efter det.Marknaden hade en trevlig stämning över sig och vi träffade många bekanta som ville stanna upp en stund och växla några ord.
Bill och Fleur var på marknaden med sina tre barn, så vi stannade till för att prata med dem.
Fleur var den som pratade mest och babblade på om hur vackert det var när det var juldekorerat och klagade ändå lite på att det var så mycket bättre i frankrike.
Jag höll ändå mitt artiga leende och brydde mig inte om att påpeka att man kanske skulle vara nöjd med det man hade istället för att leta fel.
Man fick ju beundra Bill som stod ut med en diva till fru, även om hon nog ändå var trevlig.
Rose pratade lite med Louis, men Scorpius och Dominique verkad vara lite för blyga för att vilja leka just då. Bill och Fleur skulle ändå vidare ganska snart, så det var lika bra att inte barnen kom igång med någon rolig lek som vi blev tvungna att avbryta.Våra kinder var snart ganska rosiga i den kyliga luften, även om det inte var bitande kallt.
"Ska vi ta en kopp varm choklad och en bulle på Läckande Kitteln?" undrad jag efter en stund.
"Ja!" utropade Rose och hoppade lite på stället.Hannah Abbott välkomnade oss igen med sitt vanliga, breda leende.
"Hela familjen idag? Så roligt att träffa er. Det är lite fullt här inne just nu, men jag ska se om jag inte har ett bord åt er", sa hon glatt och slank smidigt och vant in i trängseln för att se sig om.
Det märktes att det var julmarknad då det var ovanligt fullt med folk inne på Den Läckande Kitteln.
Hon var snart tillbaka för att visa oss in.
"Jag hittade inget ledigt bord, men jag hittade ett där ni är i gott sällskap", sa hon glatt och visade oss till ett bord i ett hörn där Ron och Padma satt med sina två pojkar.
Panju och Hugo sken upp när de såg oss, vilket våra barn också gjorde. Rose och Scorpius lekte trots allt lite oftare med Rons och Padmas barn än de gjorde med Bills och Fleurs.
"Är ni ute och handlar idag igen?" undrade Ron skämtsamt.
"Vi är och tittar på marknaden, så det är inte riktigt samma ärende", sa jag med ett litet leende medan jag satte mig mittemot Ron.
Draco satte sig bredvid mig med Scorpius i famnen, medan Rose satte sig på andra sidan om mig.
"Är ni också här för marknaden?" undrade jag.
"Ja, om nu bara Ron kunde låta bli att gå via butiken hela tiden för att se hur det går och när han gör det fastnar han alltid med en kund", klagade Padma, men hon såg mest retsam ut när hon sneglade på Ron.
"Jag kan inte rå för det. Jag är en försäljare och ju bättre det går för butiken ju bättre går det för mig", sa Ron med en axelryckning.
Jag log mot dem.
Deras barn var nästan lika bruna som Padma, men Hugo hade ändå sin fars röda hår, vilket gav honom ett ganska unikt utseende. Fräknig, lite småbrun och rödhårig.
Panju hade sin mors svarta hår, men var precis som sin bror lite ljusare i hyn än vad hon var.
"Ville ni beställa något?" undrade Hannah som varit via några andra kunder innan hon kommit bort till oss igen.
"Varm choklad tror jag nog att går hem för barnen. Vill någon ha en bulle till det?" sa Draco och gav oss en frågande blick.
Barnen satte sig genast hoppfullt upp och nickade.
YOU ARE READING
Granger - Malfoys 𝕵𝖀𝕷 🇸🇪
FanfictionHermione och Draco bor med sina två barn i ett villaområde och december står för dörren. Var dag fylls med julstök och familjemys av olika slag medan julen sakta men säkert närmar sig. En julkalender med Dramione-tema, men kan även läsas som julsaga...