Jag hade förmodligen sovit väldigt djupt, för jag var klarvaken och mycket pigg så snart jag slog upp ögonen.
Dracos bröstkorg hävde sig långsamt under min kind, vilket tydde på att han inte vaknat än.
Jag suckade lätt och lyssnade på min omgivning.
Dracos hjärtslag och lunga andetag var nog det enda som hördes, så barnen hade tydligen inte vaknat än.
De verkade ha gått in för jullovstider, vilket gjorde att de sov lite längre på mornarna.
Jag hade gärna sovit lite till själv då jag hade chansen, men dessvärre var jag klarvaken.
Jag blev att ligga med ögonen slutna och lät tankarna vandra fritt istället.
Det var ju inte helt fel det heller.Till slut började jag känna mig lite rastlös, så jag hasade så tyst och försiktigt som möjligt ur sängen.
Draco tog ett lite djupare andetag, men verkade somna om.
Jag tog med mig morgonrocken och trollstaven innan jag smög ut ur sovrummet.
Så snart jag stängt dörren efter mig tog jag på mig morgonrocken och gick ner till köket.
Med en gest med trollstaven hade jag fått eld i den stora, vedeldade spisen.
Jag kunde lika gärna överraska familjen med en extra god frukost när jag inte hade ro till att sova mer.
Idéer som pankakor, våfflor och fattiga riddare passerade genom mina tankar.
En julig frukost vore inte helt fel.
Äpplen, kanel och gröt var juligt, men jag kom inte på något vettigt som skulle fungera då familjemedlemmarna inte var så förtjusta i gröt.
Draco åt det nog om jag skulle servera det, men barnen skulle bara äta några skedar och sedan vara hungriga igen efter några minuter.
Till slut tyckte jag mig ha en passlig idé.
Om jag hackade äpplen som jag blandade i smeten när jag gjorde våfflor skulle det nog bli ganska juligt.
I alla fall om jag även blandade lite kanel i smeten.
Till det kunde jag röra ihop vaniljvisp och kanske att vi hade lite passliga frukter eller bär som passade till.Snart var jag i full gång och när jag ändå var i farten gjorde jag varm choklad som säkert passade bra till.
Det återstod att se vad resten av familjen tyckte, men själv var jag rätt nöjd med mina prestationer.
Jag skulle i alla fall inte ha något emot att äta av det.Jag hade dukat fram på bordet och var nästan klar med våfflorna när jag hörde steg i trappan.
Barnen kom springande in först och såg nyfikna ut.
"Det luktar gott. Vad är det du lagar?" frågade Rose.
"Äppelvåfflor med kanel. Det är bara att sätta sig till bords. Jag är nästan klar med dem", sa jag leende och barnen skyndade bort till bordet.
Draco dök sedan upp och såg lite nyvaken ut.
"Väckte barnen dig?" undrade jag och satte igång kaffebryggaren.
"Jodå. Brutalt", mumlade han och kvävde en gäspning.
"Så pass? Hoppade dom på dig?"
Han skakade på huvudet.
"Rose väckte mig och frågade var du var. Det var lite obehagligt att upptäcka att du var borta... Jag kände ju doften av mat från hallen bara ögonblicket senare, så jag förstod ganska snabbt, men det blev lite av en kalldusch när du bara var borta helt plötsligt."
Jag log lite ursäktande och kysste honom.
"Jag får väl väcka dig nästa gång", lovade jag.
Han tog tag i min arm och drog mig närmare för en kyss till, innan han lät mig återgå till matlagningen.Snart satt vi samlade runt bordet och barnen verkade vara mycket nöjda med frukosten jag förberett åt dem.
"Vi ska ta in granen idag, eller hur?" frågade Rose.
Jag nickade.
"Det ska vi."
"Och i morgon är det julafton?"
"Det stämmer."
"Och på natten kommer tomten?"
Det var mer ett påstående än en fråga, men jag nickade för att bekräfta det.
Rose såg nöjd ut och mumsade vidare på sina våfflor.
"När tar vi in granen?" undrade Scorpius.
"Ja, vi ska väl äta och klä på oss först, va?"
Han nickade.
"Sedan ska pappa ta fart från vägen för att få in granen genom dörrhålet, för annars vet jag inte hur det ska gå till", kom det från Draco.
Jag fnissade till och kunde se framför mig hur han verkligen tog fart med granen likt en murbräcka i händerna och stormade mot dörren.
Barnen log också brett, men verkade inte nämnvärt bekymrade för Dracos skull.
De verkade snarare se fram emot projektet med att få in ett stort träd i huset, även om det blev besvärligt för föräldrarna.
KAMU SEDANG MEMBACA
Granger - Malfoys 𝕵𝖀𝕷 🇸🇪
Fiksi PenggemarHermione och Draco bor med sina två barn i ett villaområde och december står för dörren. Var dag fylls med julstök och familjemys av olika slag medan julen sakta men säkert närmar sig. En julkalender med Dramione-tema, men kan även läsas som julsaga...