|| Libreté 07 , mask off
❀—————❀
“ hai, goodmorning! ”
Sapa Jihyo ceria sambil menutup pintu kereta mewah Taehyung. Lelaki kacak itu hanya tersenyum. Dia fikir Jihyo nampaklah?Seperti 2 kali dia berjumpa gadis itu sebelum ini, dia masih lagi memakai mask hitam. Menyorok wajahnya.
“ kita dah nak kahwin, kan? ”
Soal Jihyo mendapat anggukan kecil dari Taehyung.
“ jadi— bukalah mask tu. nak tengok juga muka bakal suami! ”Jihyo mengusik Taehyung.
“ kalau saya buka, nanti awak pengsan pula sebab terlalu kacak ”
Taehyung mendabik dada.Bangga dengan kekacakan yang dia miliki.
“ elehh— perasan! ”
Jihyo membuat mimik muka menyampah. Taehyung tertawa geli hati.“ baiklah, saya buka ”
Jihyo tidak lepas memandang Taehyung yang perlahan-lahan membuka mask hitam yang dipakainya.
“ awak betul-betul kacak! ”Jihyo berkata teruja apabila melihat wajah penuh Taehyung. Hidung mancung, bibir terbentuk elok, sepasang mata yang seksi.
Pada Jihyo, Taehyung sangat flawless.
Mukanya sempurna.“ awak betul-betul tak kenal siapa saya atau awak hanya memperbodohkan saya, hm? ”
Soal Taehyung dengan pandangan yang berubah.Berubah gelap, ada aura gelap. Jihyo terdiam.
“ apa awak mengarut ni? betul lah saya tak kenal awak. eh dahlah! tengok depan! ”Balas Jihyo dengan rasa cuak. Bukan cuak kerana menipu namun kerana rasa seram dengan pandangan mata Taehyung.
“ awak kenal BTS? ”
Soal Taehyung terus.
“ BTS? penyanyi tu ya? saya tahu diorang wujud tapi saya tak layan diorang ”Jawapan Jihyo bikin Taehyung panas.
“ habis kpop group apa je yang awak layan? ”
Soal Taehyung ingin tahu.“ EXO! diorang semua talented dan kacak! saya dan Baekhyun EXO berkawan rapat kalau awak nak tahu ”
Berasap telinga Taehyung mendengar jawapan Jihyo. Kenapa EXO bukan grupnya BTS? Apa yang EXO ada tapi BTS tak ada? Rasanya dua grup itu sama hebat dan sama tarafnya.
“ saya Taehyung atau stagename saya V. ahli kumpulan BTS yang awak tak minat tu, huh ”
Kata Taehyung dalam nada sindiran.“ awak serius? wah— saya akan kahwin dengan idol lah ni ya? ”
Sekali lagi Jihyo nampak sungguh teruja. Dalam fikirannya hanya satu.Boleh lah dia keparti idol-idol lain dan merasa minuman mabuk yang mahal-mahal. Tch, siapa kata dia sudah menjadi baik? Dia masih berpewartakan sebagai seorang,
Badgirl.
Badgirl pilihan Kim Taehyung.
❀ ❀ ❀
YOU ARE READING
[C] LIBERTÉ
FanfictionSERIES BROKEN MARRIAGE #2 I had her pillow talking, and she told me, she's just want a little freedom. A Kim Taehyung Fanfiction. start: 1Dec2018 end: 21Dec2018 beautiful cover by : @CHERRYLUCY