❀ 23

1.8K 241 91
                                    

|| Liberté 23 , truth is..

—————

" macam nilah— kita dah tak boleh lari lagi dah. kita perlu buat press conference mengenai status Jihyo dan Taehyung sebagai pasangan suami isteri "
Akhirnya Band-PD membuat kata putus.

" tapi.. nanti career Taehyung— no, career BTS terjejas macam mana? "
Soal Jihyo risau.
" jangan risaukan kami, hyo "
Yoongi tersenyum kearah Jihyo.

" tak, semua ni salah hyo. kalau lah saya tak pergi ke klinik haritu, mesti semua ni tak akan jadi. Bang-PDnim, buatlah press conference yang semua tu palsu! "

BTS memandang Jihyo dengan pandangan redup. Tidak mereka sangka yang Jihyo akan memerpatahankan career mereka daripada hak dia sebagai seorang isteri.

" sayang— tak boleh nafikan lagi dah. lagipun saya memang rancang untuk bagitahu fans yang kita dah kahwin "
Bisik Taehyung ditelinga Jihyo.

" tapi Tae, nanti career awak— "

" sshh— awak lebih bernilai dan beharga dari career saya "
Taehyung mencium sisi kepala Jihyo sebelum wajahnya kembali dijarakkan dari Jihyo.

Dalam diam ahli BTS sudah tersengih suka. Bukannya mereka tidak nampak. Depan mata kot! Pastinya nampak. Jelas pula tu.

" tapi kan— kenapa noona pergi klinik tu ya? setahu kook.. itu klinik ibu dan anak? "
Kini pandangan mata setiap manusia yang ada didalam bilik itu jatuh melihat Jihyo.

Gulp.

" sayang.. awak ada rahsiakan sesuatu ke?"
Soal Taehyung. Matanya sudah berubah. Jihyo memandang Taehyung dan ahli BTS yang lain silih berganti.

" saya.. sebenarnya.. saya— "

" saya apa?! "
Potong Jimin dan Namjoon, sudah tidak sabar.

" saya pregnant! "
Jihyo terus menutup mulut menggunakan kedua tangannya.

Jaws drop.

Taehyung, ahli BTS dan Bang-PDnim bungkam. Masih terkesan dengan kejutan budaya yang baru saja Jihyo sampaikan. Taehyung memandang isterinya dengan perasaan aneh.

" perasaan gembira yang tak terucap? itu ke yang sedang aku rasa sekarang ni? "
Gumam Taehyung perlahan.

" awak.. awak serius? "
Soal Taehyung. Jihyo yang suda menundukkan kepalanya kerana malu,

Mengangguk mengiyakan. Terus Taehyung berdiri lalu tubuh Jihyo dipeluk erat.
" omma pasti akan gembira! "
Kata Taehyung teruja.

Ahli BTS yang lain?
Oh, mereka baik-baik aje. Cuma masing-masing mulutnya masih ternganga luas. Tidak percaya.

" baguslah! kita buat press conference yang Jihyo dan Taehyung dah lama kahwin dan bakal dapat cahaya mata yang pertama! mesti benda ni akan trending worldwide!"
Kata Bang-PDnim teruja dan sangat tiba-tiba.

" eh orangtua berisi ni, pentingkan sangat perhatian dunia "
Gumam Jin perlahan dalam nada diva. Jimin dan Jungkook yang terdengar gumaman Jin itu hanya mampu menahan tawa.

" ah ketepikan dulu pasal press conference kejadah semua tu! Tae akan jadi ayah dan kita akan dapat anak buah! woohoo! "
Sorak Hoseok teruja dan penuh bertenaga.

Jihyo dan Taehyung hanya mampu menggelengkan kepala mereka melihat dan mendengar celotehan 6 orang lelaki kacak itu. Oh tak lupa juga, Bang-PD.

❀ ❀ ❀

" taehyung? menantu omma! syukur lah kamu berdua baik-baik aje! "
Terus Puan Kim memeluk erat tubuh Taehyung kemudian tubuh genit menantu kesayangan nya.

Jihyo tersenyum manis. Sudah lama tidak dia rasa dipeluk seorang wanita tua bergelae ibu. Gadis cantik itu bersyukur kerana dapat ibu mertua sebaik Puan Kim.

" noona! hyung! "
Jae Il pula keluar dari kediaman mewah Puan Kim. Terus dia berlari memeluk satu-satunya kakak yang dia ada.

" jae il rindu noona! thank you, noona. sebab bagi Jae Il tinggal dengan nenek. seronok sekolah disini dan masakan nenek lebih sedap dari masakan di asrama Jae Il sebelum ni! "

Taehyung, Jihyo dan Puan Kim akhirnya ketawa mendengar bebelan polos Song Jae Il itu. Tidak ubah persis anak kecil padahal Jae Il sudah boleh dipanggil remaja.

" oh ya— tae ada perkara nak bagitahu pada omma "
Taehyung membuka bicara setelah mereka semua duduk diruang tamu.

Jemari Jihyo dan jemarinya ditautkan namun Taehyung masih memandang Puan Kim.
" apa dia, tae? "
Soal Puan Kim teruja dan risau dalam masa yang sama

Yalah, dia risau kalau perkara yang Taehyung bakal katakan itu adalah perkara yang tidak baik.

" Jihyo... pregnant, omma "
Taehyung tersenyum melihat ibunya menekup mukut dengan kedua mata yang terbuka luas.

Terus Puan Song bangkit dari duduk lalu terus memeluk Jihyo. Airmata wanita tua itu tumpah kerana terlalu gembira.

" woah— cikgu Jae Il pernah cakap, kalau perempuan tu mengandung, semuanya sebab kehebatan suami dia. hebatnya
hyung! "
Sampuk Jae Il tiba-tiba.

Taehyung dan Jihyo saling berpandangan. Kemudian segera pandangan masing-masing ditundukkan kerana mereka yakin wajah mereka sudah merah mendengar komen Jae Il itu.

Puan Song sudah tertawa suka.
" shh— Jae Il kecil lagi! "
Marah Jihyo yang masih menahan malu.

[C] LIBERTÉWhere stories live. Discover now