❀ 18

1.6K 234 49
                                    

|| Liberté 18 , stress out

❀—————

“ wah Tae— kau betul-betul hebat. sampai dua orang perempuan kau nak?! ”
Seloroh Hoseok lantang. Taehyung memandang Hoseok tajam.

“ apa yang kau cakap ni? ”
Soal Taehyung bengang. Sumpah dia tidak tahu apa yang sedang berlaku saat itu. Hoseok tersenyum sinis.

“ serius lah Tae? janganlah berdalih lagi ”
Sampuk Jimin. Wajahnya tiada segaris senyuman pun. Jimin juga rasa agak kecewa kepada Taehyung.

huh? apa pula ni? boleh tak kau orang semua jangan tambahkan stress aku? bagi aku rehat, boleh? ”
Taehyung memandang tajam Hoseok dan Jimin silih berganti.

“ Taehyung ”
Taehyung menoleh memandang Namjoon, Jin, Suga dan Jungkook yang baru tiba diruang utama dorm mewah itu.
“ apa, hyung?

“ tengok ni ”
Iphone X milik Namjoon bertukar tangan. Kini objek nipis itu berada didalam genggaman tangan Taehyung.

fuck what?! hyung, ni semua tak betul! ”
Wajah Taehyung berubah tegang setelah membaca artikal tentang dirinya dan Lisa dari kumpulan BlackPink.

Taehyung terus memandang Jungkook. Jelas wajah kacak Jungkook tersangatlah seram pada saat itu. Gila ke? Jungkook dan Lisa dah lebih 6 bulan jalinkan hubungan cinta.

Manalah Jungkook tidak marah pada Taehyung. Girlfriend dia keluar dengan hyung dia sendiri? pasti saja Jungkook sedang menahan rasa geram yang tidak terhingga.

“ tak betul? tak betul apa kalau Bang-PDnim yang dah sah kan sendiri? kau gila, Tae. sampai hati kau buat Jihyo macam ni. tak ada rasa bersalah ke? ”
Soal Yoongi menahan rasa geram.

Taehyung mati kata buat seketika.
‘ mesti dia dah baca tentang ni— sebab tu dia minta cerai? ’
Desis hati Taehyung yang sedang membara kerana marah.

“ tak. artikal ni salah. ya, memang aku ada keluar dengan Lisa. kami kerap keluar tapi sebelum ni tak pernah ada mana-mana media yang tahu pasal ni— ”
Perlahan Taehyung bersura.

“ kerap?! hey kau ni— ”

“ sabar, hoseok. biar Taehyung habiskan dulu apa yang dia nak cakap ”
Potong Jin selaku ahli yang paling tua dan sepatutnya yang paling matang.

“ kami kawan baik, hyung. Lisa lah yang dah banyak tolong Tae dalam perkahwinan Tae dengan Jihyo ni ”
Nada suara Taehyung tidak lagi marah seperti tadi.

Dia perlu belajar untuk kawal emosi dan kekal tenang.

“ kau tak guna. yang kahwin dengan kau tu hyung, Jihyo tahu? kenapa pula sampai perlu minta pertolongan Lisa, hm? ”
Akhirnya Jungkook bersuara keras.

“ tak, kook. kook tahukan kitorang kawan baik? sejak sebelum kook dengan Lisa dan hyung dengan Jihyo lagi. korang semua tahu kan? ”

BTS hanya menyepi.

“ Jihyo tak sayangkan Tae. jadi Tae minta nasihat dari Lisa. tak lebih. and thanks to her. I succeeded holding on to this marriage where my wife doesn't love me like i love her, bro

Taehyung tertawa kecil. Takungan matanya sudah penuh dengan airmata yang bakal gugur bila-bila masa saja. Ahli BTS dibelenggu rasa bersalah.

Mahu-mahu lagi Jungkook.
‘ bengap! tak akan lah Tae hyung sanggup tikam belakang kau! ’
Desis hati Jungkook. Menyesal.

“ tolong.. suruh Bang-PDnim tarik balik semua artikal pasal Lisa dan Tae. kook, pergi lah tengok Lisa. mesti dia pun tengah huru hara sekarang ni ”
Taehyung tersenyum kecil kearah Jungkook.

“ pergi, kook. betul juga kata Tae tu ”
Sokong Namjoon pula. Jungkook kemudian terus meninggalkan dorm mereka.

“ maafkan hyung, Tae. hyung janji akan tolong betulkan semua ni semula. now, Jihyo macam mana? dia dah tau tak pasal artikal palsu ni? ”

Taehyung bungkam. Soalan Hoseok dibiarkan sepi.

“ pergi balik dan terangkan semua pada dia ”
Akhirnya Yoongi yang dari tadi mendiamkan diri bersuara bernas.

❀ ❀ ❀

“ Lisa ”

Lisa tersenyum kearah Taehyung yang sudah duduk disebelahnya. Hari sudah lewat malam, jam menunjukkan pukul 1:15.

“ kook dan lisa dah okay, kan? ”
Soal Taehyung setelah lama dia berdiam diri.
“ dah, oppa ”

Taehyung tersenyum.
“ baguslah, maafkan oppa sebab oppa kerap jumpa Lisa lah kita ditangkap media. mesti sesak kan? ”

Lisa tertawa geli hati.
“ ya, sesak! yang-sajangnim punya lah pelik. sebab dia tahu Lisa dengan kookie tapi tiba-tiba keluar dating rumours dengan oppa pula! ”

Taehyung ikut ketawa.

“ syukurlah semua salah faham dah dibetulkan. cuma artikal perihal dating rumours yang company oppa confirm kan tu aje kena bersihkan dan semua akan kembali normal ”

Lisa sekadar mengangguk sebelum kepalanya disandarkan pada bahu Taehyung. Dia sebenarnya sudah mengantuk.

Taehyung tersenyum senang.

“ kalau lah wife oppa yang bersandar pada oppa dan manja-manja dengan oppa. mesti bahagia kan? ”
Seloroh Taehyung, ingin bergurau.

Lisa menyeringai suka.

“ dari dulu Lisa dah cakap, oppa goda lah dia”
Balas Lisa sambil menepuk perlahan tangan Taehyung.

“ dah dan dia dah tergoda tapi masih macam tu. entahlah, Lisaya. oppa sayangkan dia ”
Balas Taehyung dengan suara yang sudah mengendur.

“ dah-dah. balik, tidur. esok pergi jumpa wife oppa tu, arra?
Lisa membuat mimik muka ingin marah. Taehyung tertawa perlahan.

Puncak kepala Lisa diusap perlahan sebelum mendakap erat tubuh gadis cantik itu. Dia sudah menganggap Lisa seperti adik perempuan dia sendiri.

Dan kalau bukan kerana Taehyung, Lisa dan Jungkook tidak akan bergelar pasangan kekasih seperti sekarang.

‘ kau hebat, Tae. boleh tolong orang lain mencapai kebahagiaan. tapi— dimana kebahagiaan kau? ’
Taehyung tersenyum kelat.

[C] LIBERTÉWhere stories live. Discover now