|| Liberté 22 , busted
❀—————❀
Kereta mewah Taehyung berhenti dihadapan bangunan BigHit. Wajah Taehyung berkerut apabila ramai fans dan wartawan berkumpul dihadapan bangunan itu.
“ kenapa ni, Tae? ada apa-apa ke? ”
Soal Jihyo. Wajahnya juga berkerut.“ saya tak pasti, sayang. nah, pakai mask ni. jom ikut saya turun. pelik pula nanti diorang nampak awak dalam kereta saya”
Jihyo sekadar mengangguk lalu satu mask hitam yang dipegang Taehyung diambil dan dipakai.
“ ikat rambut ”
Arah Taehyung lagi. Jihyo memandang Taehyung aneh.“ dengar aje cakap saya, sayang ”
Sambung Taehyung lembut. Jihyo akur.
“ saya keluar dulu dan bukakan pintu untuk awak, ya? ”
Kepala diangguk lagi.“ wah— dah macam puteri! bahagia! ”
Gumam Jihyo beserta senyuman senang.Setelah pintu kereta dibuka, terus Taehyung merangkul kemas pinggang isteirnya.
Mereka berdua sama-sama telah menyorokkan wajah masing-masing.
Jihyo dan Taehyung berjalan tenang kearah pintu masuk utama bangunan BigHit. Namun langkah tenang Taehyung berubah tempo apabila ada seorang peminat yang menjerit.
“ tu! rambut disebalik topi lelaki tu warna merah! mesti dia V BTS dan— isteri dia?! ”
Teriakkan seorang gadis itu berjaya membuat ramai peminat menggerumun Jihyo dan Taehyung.“ fuck this! ”
Gumam Taehyung.Dia terus menarik Jihyo lalu berjalan lebih pantas. Sikit lagi dan mereka akan masuk kedalam bangunan BigHit.
Taehyung dan Jihyo mengambil nafas panjang setelah mereka berjaya memasuki bangunan Bighit ent. Pandangan Taehyung kemudian menangkap dua susuk tubuh.
“ yah! bukan ke kau orang berdua ni patut ada diluar?! tahu kan yang saya nak singgah, kenapa tak ready dekat luar?! ”
Dua orang lelaki berbadan tegap itu hanya mampu menundukkan kepala mereka tanda hormat pada Taehyung.
Taehyung merengus geram sebelum pandangan dialihkan semula kearah Jihyo.
Lelaki kacak itu mula dibelengu rasa bersalah, menyesal dan sakit hati apabila melihat lutut isterinya sudah merah keunguan. Betis Jihyo juga begitu.
Kenapa?
Jihyo terjatuh kerana ditolak peminat Taehyung yang jelas marahkan nya sewaktu mereka mahu memasuki bangunan tadi.“ kenapa awak pakai seluar pendek? ah— maafkan saya, sayang. saya tak dapat nak lindungi awak ”
Pandangan Taehyung jatuh pada lutut dan betis Jihyo.
“ Tae, tak apa. bukan salah awak. jom, kita jumpa yang lain? ”
Jihyo kembali berdiri lalu jemarinya disatukan dengan jemari Taehyung.“ someone explain to me how are those people yang ada didepan bangunan sekarang ni, tahu tentang perkahwinan Jihyo dan Taehyung?! ”
Suara lantang Bang-PDnim kedengaran didalam bilik mesyuarat itu.
“ PD-nim kami pun baru aje tahu pasal hal ni tadi. jadi kami tak sure dari mana armys tahu pasal perkahwinan Tae ”
Balas Namjoon selaku ketua kumpulan.“ kejap— saya sempat tengok video yang ada dalam website tentang Jihyo dan Tae tu. masa tu, diorang berdua ada di klinik. video tu rakam sekali percakapan mereka berdua tentang soal cerai ”
Semua mata memandang Jimin.
“ fuck what?! tak ada sesiapa disitu! macam mana pula ada video? aku siap halau jururawat keluar kot! ”
Nada suara Taehyung meninggi drastik.“ sabar, Tae ”
Jihyo mengusap perlahan tangan Taehyung yang dari tadi dia pegang.“ oh my god— ”
Kini semua mata memandang Jihyo pula.
“ kenapa, hyo? ”
Soal Jin dan Hoseok hampir serentak.
“ ka-kawan hyo.. dia ada di klinik tu.. ”
Suara Jihyo dalam nada perlahan.“ chaeyong?! ”
Taehyung mengejap rahang beberapa kali. geram.
“ kawan jenis apa kalau sanggup buat semua ni?! ”
Soal Jungkook beremosi.“ eh kook, kau over kenapa ”
Spontan Jimin mengetuk kepala Jungkook.“ ahh hyungg! its hurts ”
BTS dan Jihyo mengekeh suka melihat Jungkook yang menggosok kepalanya beberapa kali.
“ habis macam mana ni..? ”
Akhirnya Jihyo menyoal. Dan suasana kembali diam. Masing-masing buntu.
YOU ARE READING
[C] LIBERTÉ
FanfictionSERIES BROKEN MARRIAGE #2 I had her pillow talking, and she told me, she's just want a little freedom. A Kim Taehyung Fanfiction. start: 1Dec2018 end: 21Dec2018 beautiful cover by : @CHERRYLUCY