|| Liberté 17 , rumours
❀—————❀
Jihyo hanya mampu tersenyum perit saat membaca tajuk untuk sebuah website.
“ Kim Taehyung BTS kini sedang
hangat bercinta bersama
Lalisa Manoban dari kumpulan
BlackPink. Hal ini disahkan
sendiri oleh BigHit Ent ”“patutlah kau tak teragak-agak untuk tinggalkan aku 2 bulan lepas. kau dah berjaya ubat hati kau rupanya. tengoklah— sama cantik sama padan ”
Jihyo mengomel sendirian. Kali ini, dia yakin yang dia juga sayang dan cintakan Kim Taehyung. Kerana hatinya benar-benar sakit.
Sakit apabila membaca berita tentang Taehyung dengan perempuan lain. Malah gambar mereka sedang makan berdua juga sempat dirakam.
“ baiklah— ini yang terbaik ”
Jihyo mencapai iphone nya lalu kontak nombor Taehyung dicari.
“ Jihyo? awak— ”
“ saya akan fail kan penceraian kita. 3 hari lagi kita jumpa, awak perlu sign penceraian tu nanti ”
Potong Jihyo dengan nada yang kononnya tenang.“ awak gila ke apa?! no! tak ada siapa akan bercerai! not even us! ”
Nada suara Taehyung meninggi drastik.
Jihyo tersenyum perit.“ berhenti, Taehyung. berhenti. apa gunanya lagi? apa yang kita ada sekarang ni bukan cinta, Tae. ini cuma satu perjanjian dan sekarang saya nak tamatkan perjanjian bodoh kita ni ”
Masih lagi tenang yang dibuat-buat.
“ no! saya cakap tak, maknanya tak! at least bagitahu saya dulu, kenapa tiba-tiba aje ni? tak cukup ke? saya dah keluar dari apartment, saya dah beri awak kebebasan! now tell me apa lagi yang awak nak?! ”
Airmata Jihyo gugur. Dia bersyukur Taehyung tidak ada didepan nya pada saat itu. Dia tidak mahu menangis didepan Taehyung lagi.
“ bercerai supaya awak boleh bahagia dengan pilihan baru awak. supaya awak dah tak terikat dengan mana-mana perempuan. dan bercerai supaya awak bebas cintakan mana-mana perempuan dan saya bukan lagi penghalang ”
“ fuck what?! what nonsense are you talking about huh?! saya— ”
Terus Jihyo memutuskan panggilan sebelum jatuh terduduk diatas lantai. Sungguh hatinya sedang berkecai hebat. Hancur.
“ tuhan, sekarang aku sedar— aku sayangkan dia. aku akan lepaskan dia supaya dia boleh bahagia dengan perempuan yang lebih baik dari aku ”
Dalam esakan, Jihyo berharap masa dapat diputarkan.
Diputarkan semula supaya dia juga boleh jujur tentang perasaan nya pada Taehyung. Jujur yang dia juga sayangkan lelaki kacak itu. Namun mustahil.
Masa tidak akan pernah dapat diundurkan.
|| Bts Dorm
“ what the fuck?! apa masalah perempuan ni?! apa lagi dia nak?! dia tak faham ke aku sayangkan dia?! ”
Taehyung menyerabutkan rambut lebatnya. Sungguh dia serabut pada tika itu.
Serabutnya bertambah setelah Jihyo menghubungi nya dan bercakap tentang penceraian.
“ apa lagi lepas ni, tuhan? tak boleh ke kau beri aku bahagia dengan orang yang aku sayang?”
Taehyung duduk disisi katil. Dia mahu menangis namun airmata nya sudah kering. Tiada apa lagi untuk dia tangisi.
“ aku boleh gila sebab cinta. aku menyesal kenal apa itu cinta ”
Nafas berat dihembus.“ tapi— kalau aku kenal erti cinta itu, semuanya sebab kau dan hanya kau ”
Wajah Jihyo muncul. Seakan-akan gadis itu ada dihadapan Taehyung.Tersenyum kepadanya.
Taehyung ikut menarik segaris senyuman pilu.
YOU ARE READING
[C] LIBERTÉ
FanfictionSERIES BROKEN MARRIAGE #2 I had her pillow talking, and she told me, she's just want a little freedom. A Kim Taehyung Fanfiction. start: 1Dec2018 end: 21Dec2018 beautiful cover by : @CHERRYLUCY