Esinäytös

125 14 1
                                    

Kaikutassun nk:
Kun olen järjestelemässä yrttejä, Kirkastähti astelee pesään.
"Ruusumarja?" hän naukuu.
"Täällä!" mestarini pää ilmestyy yrttivarastosta.
"Minulla olisi puhuttavaa kanssasi... Kahden." Kirkastähti sanoo hiljaa.
"Selvä... Mennään pesääsi." Ruusumarja vastaa, ja he lähtevät pois. Hieman sen jälkeen päätän lähteä viemään yrttejä Hiirisilmälle, jonka maha on ollut hieman kipeä. Hän on makoilemassa tuoresaaliskasalla. Ojennan hänelle yrtit, ja Varistassu tulee luokseni.
"Hei, Kaikutassu." hän maukuu.
"Hei" sanon. Äkkiä jähmetymme molemmat. Sillä meillä on molemmilla kuulemma erittäin hyvä kuulo, kuulemme keskustelun päällikön pesässä. Itse erotan vain sanoja, mutta tiedän Varistassun kuulevan sen kokonaan.
"He puhuvat meistä... Ja että me... Äh, kerron jossain rauhallisessa paikassa." Varistassu kuiskaa. Lähdemme kohti parantajan pesän takana olevaa pientä tilaa, josta ei kuule hyvin muualle leiriin.
"No?" kysyn.
"He... He puhuivat jostakin ennustuksesta... Joka sanoo, että me tulemme pelastamaan koko klaanin." Varistassu sanoo. Henkäisen.
"Oletko varma?" kysyn.
"No olen, senkin typerä karvapallo! Vaikka minä en näe, kuulen kyllä hyvin!" siskoni tiuskaisee.
"Selvä, selvä... Mutta juuri me? Miten me tulemme tekemään sen?" pohdin.
"Sitä en tiedä. Mutta jotain suurta heidän äänensävynsä perusteella se on erittäin suurta ja tärkeää." Varistassu maukuu.

Soturikissat: Tulikissa (Auringonvalo) Where stories live. Discover now