Luku 13

61 13 0
                                    

Varistassun nk:

Heilautan korvaani, kun siihen osuu sadepisara. Sitten kuonolleni, ja ravistelen päätäni.
"Hiirenpapanat, alkaa sataa!" tuhahdan itsekseni. Lähden kohti Kuuklaanin- kyllä, se on lauman uusi nimi- päällikön, Murantin pesää.

"Varistassu, sinäkö siellä?" Muratti maukuu.
"Kyllä." vastaan.
"Kiitos, että kerroit meille klaaneista. On ihanaa olla nyt yksi sellainen... Meidän pitäisi vain löytää jokin paikka, jossa voisimme tapailla Tähtiklaania." naaras toteaa.
"Niin täytyisi... Sitten saisit yhdeksän henkeäsi." nau'un.
"No mutta, oliko sinulla jotain asiaa?" Muratti kysyy.
"Oli. Sinun pitäisi varmaankin antaa kissoille klaaninimet." sanon.
"Ai, olenkin jo miettinyt niitä. Nimitän heidät tänään, hieman ennen auringonlaskua." päällikkö huokaisee.
"Selvä.. Menen nyt." livahdan ulos saniaispehkosta, ja lähden kohti Hopean ja muiden tuoksuja.

"Tulkoon jokainen Tähtiklaaniin uskova tänne saniaiskiven luokse klaanikokoukseen!" leirin läpi kiirii ulvaisu. Istuudun pienen pensaan juureen.

Peura tulee viereeni, ja raapaisee kynnellään maata.

"Minun on tullut aika antaa teille kunnon nimet. Ensin soturit. Kaikki yli kaksitoistakuiset hyvässä kunnossa olevat, tulkaa eteen." Muratti aloittaa. Kuulen useiden askelten menevän ohitseni.
"Kenestähän tulee mestarini?" Peura supattaa minulle.
"Piikki, sinut tunnetaan Piikkisydämenä. Taito, olet Myyräturkki." Muratti kuuluttaa. Kuuntelen koko soturien seremonian tarkkaavaisena, jotta muistaisin uudet nimet.

"Nyt on meidän vuoromme!" Peura kehrää korvaani.
"Sitten harjoitteliat- siis oppilaat. Peura, Hopea, Varistassu sekä Viima, tulkaa tänne." Muratti pyytää. Tassuttelen rauhallisesti hänen luokseen, ja kuulen muiden käpälänaskeleet edessäni.

"Hopea, olet siihen asti, kunnes saat soturinimesi, Hopeatassu. Mestarisi on Piikkisydän. Viima, olet Viimatassu, ja mestarisi on Vadelmasiipi. Peura, olet Peuratassu. Mestarisi on Valkokarva." Muratti maukuu innosta täriseville nuorille kissoille. "Sitten Varistassu. Kiitos, että saatoit meidät klaaniksi."
"Olen tyytyväinen siitä, miten hyvin otitte tämän." kehrään.

"Nyt vielä parantaja, kuningattaret sekä Otto. Tulkaa tänne." Aurinko, Pöllö sekä muut tassuttelevat päällikön luokse.
"Aurinko, olet ottanut vastaan parantajan tehtävän. Nimesi olkoon Aurinkomarja." Muratti sanoo. "Pöllö sekä Pilvi, teistä tulkoon Pöllösulka sekä Pilvikukka."
"Kiitos!" Pöllösulka kehrää.
"Otto, sinä tulet olemaan varmasti uskollinen klaanivanhin. Nimesi olkoon Pitkäturkki." Muratti lopettaa, ja kuulen hänen tassujensa osuvan maahan hänen hypätessään alas Saniaiskiveltä.

Päiwää muruset ❤️
Oon tässä ajatellu, että voisinkos tehä luettelon myös näistä Kuuklaanin kissoista, ja päädyin siihen tulokseen, että kyllä, minä teen xD

Soturikissat: Tulikissa (Auringonvalo) Where stories live. Discover now