Kaikutassun nk:
"Saapukoon jokainen oman riistansa metsästämään kykenevä tänne päällikkökiven alle klaanikokoukseen!" Kirkastähti kailottaa, vaikka lähes koko klaani on jo siellä. Itse tassuttelen parantajan pesästä Ruusumarja perässäni. Löydän sopivan paikan erään puun alta, ja istuudun siihen. Ruusumarja on mennyt eturiviin, ja viimeiset soturit liukuvat ulos kuka mistäkin. Liljatassu on selvästi ollut nokosilla, ja hän tassuttelee unisen näköisenä pois oppilaiden pesästä. Juuri samaan aikaan Varistassu sekä Tulikynsi tulevat leiriin, kylki kiinni kyljessä. Kateus iskee sydämeeni, ja joudun pidättelemään itseäni, jotten juoksisi suoraan siskoni kimppuun. Tiedän kuitenkin, että hän veisi voiton, sillä itse en edes kouluttautunut soturiksi.
Lopulta Kirkastähti aloittaa.
"Valitettavasti, niinkuin kaikki ovat luultavasti huomenneet, Marjajalka on kuollut." hän maukuu. Katsahdan kiven juuressa makaavaan ruumiiseeni, ja niin tekevät muutkin.
"Miten se tapahtui, tiedätkö Kirkastähti?" kuuluu Arpisydämen ääni takarivistä.
"En. Mutta murha se oli." päällikkö toteaa. Kissojen läpi kuuluu tyrmistynyt henkäisy.
"Lyön vaikka kuun aamupartioista vetoa, että se oli Tulikynsi tai Verikynsi!" joku ulvahtaa. Monet muut yhtyvät mielipiteeseen, ja huomaan Varistassun kietovat häntänsä suojelevasti Tulikynnen ympärille. Hänen silmänsä palavat, ja hän mulkoilee kaikkia lähellä olevia kissoja varoittavasti.
^Tulikynsi?! Olisiko hän voinut?^ mietin.
"Kuinkin minun on aika valita uusi varapäällikkö. Mietin sitä parin hieman vanhemman soturin kanssa. Kokous on päättynyt." päällikkö sanoo, ja hyppää alas kiveltä. Hän viittoo hännällään Ruusumarjan, Pilvisydämen sekä Salamaraidan. Naaras ei oikeastaan edes ole kamalan vanha, taitava vain.Katselen klaanitovereideni ilmeitä. Katseeni päätyy Hiirisilmään. Hänen vatsansa pullottaa oudosti. Samalla lailla kuin pentuja odottavan emon.
^Hänhän odottaa pentuja!^ tajuan, ja lähden hänen luokseen. Äkkiä naaras lyyhistyy maahan. Kiihdytän juoksuksi, ja ohjaan hänet pentutarhaan.
"Miksi et ole sanonut odottavasi pentuja?" kysyn, mutta en odota vastausta. Annan hänen maata sammaleilla, ja yritän rauhoitella häntä. Pesän reunalle ilmestyy Liljatassu.
"S-Synnyttääkö hän?" oppilas kysyy.
"Kyllä. Hae Ruusumarja!" käsken. "Kuka on pentujen isä, Hiirisilmä?"
"P-Pilvisydän" saan vastauksen."Hae hänetkin, nyt heti!" sihahdan edelleen suulla olevalle Liljatassulle. Hän juoksee matkaan. Keskityn taas Hiirisilmään. Ruusumarja saapuu pentutarhaan nopeasti, ja lähettää minut hakemaan yrttejä. Joudun kuitenkin penkomaan tieni yrttivarastojen ytimeen saadakseni tarvittavat yrtit. Kun palaan takaisin, Hiirisilmän vieressä makaa jo neljä pientä pentua.
"Saako Pilvisydän tulla?" kysyn häneltä. Naaras nyökkää. Kutsun ulkona odottavan Pilvisydämen sisään, ja hän ryntää heti kumppaninsa viereen.
"Mitkä niiden nimet ovat?" hän kehrää.
"Nimeä sinä tuo vaalean punaruskea kolli sekä tuo vaaleanharmaahatmaa. Minä nimeän kolmannen kollin sekä naaraan." Hiirisilmä toteaa hiljaa.
"Selvä. Hmm... Punaruskea on Leijonapentu. Hän näyttää aivan leijonalta. Ja vaaleanharmaa kaikista pienin on Hiiripentu, sinun kunnioitukseksesi." Pilvihäntä vastaa.
"Ihanat nimet. Tuo liekinvärinen naaras, jossa on valkoista, on Kettupentu. Ja tummanharmaa kolli on Susipentu." Hiirisilmä kehrää. Klaani tulisi aina vain kasvamaan ja kasvamaan!Jee, vihdoin tää on valmis! :)
Kertokaa toki, tykkäättekö enemmän tästä tyylistä, jossa on noita "suuria välejä", vai sitten siitä vanhasta?
JA NYT LAITTAKAA KOMMENTTEIHIN NIITÄ OC:ITA!! XDD
Kiitos ja bye 😘
ESTÁS LEYENDO
Soturikissat: Tulikissa (Auringonvalo)
Fantasía"Varjo kuuta hallitsee, toinen aurinkoa valaisee. Tulikissa nousee, ja häneen luotetaan. Vain kuu ja aurinko voivat pysäyttää verenhimon." Varistassu on nimitetty oppilaaksi, mutta sokeana häntä aliarvioidaan. Pian klaaniin ilmestyy kaksi outoa kiss...