Luku 9

63 9 0
                                    

Varistassun nk:

Herään yrttien hieromiseen lapaani. Avaan sokeat silmäni. Haistan jonkun naaraan.
"Ai, heräsitkö sinä?" hän kysyy.
"No miltä miltä näyttää, hiirenaivo?" sihahdan.
"Rauhoitu. Olen Aurinko." hän maukuu. Mulkoilen hänen tuoksuansa kohti.

"Miten hän voi?" kuuluu ääni takaani. Esiin astelee hajusta päätellen se kissa, joka minua vastaan aluksi taisteli.
"Ihan hyvin. Ja tässä on muuten Kieleke." Aurinko sanoo.
"Anteeksi, että taistelin sinua vastaan silloin. En tajunnut, että olet sokea." Kieleke huokaisee minulle. Nyökkään vaisusti.

"Tule, Raita esittelee sinulle leirin!" Aurinko maukuu reippaasti, ja kutsuu saman tien jotain Raita-nimistä kissaa. Haistan hänen tulevan paikalle.
"Esittele hänelle leiri." Kieleke käskee. "Ja ai niin, kerro nimesi." tunnen hänen katseensa turkillani.
"Varistassu." totean.

Kaikutassun nk:

Näykin hiirtä tuoresaaliskasalla. Partio on lähtenyt jo aika kauan aikaa sitten, eikä heitä ole kuulunut takaisin. Päätän mennä metsään etsimään Kissanminttua, ja syön hiireni nopeasti loppuun. Sitten lähden kohti metsäkohtaa reviirillämme.

Lintu laulaa jossain lähelläni. Käännän päätäni, ja näen mustarastaan nokkimassa jotain maasta.

Laskeudun vaanimisasentoon, ja syöksähdän sitä kohti. Juuri silloin lintu kuitenkin pyrähtää ilmaan, mutta hyppäämällä saan sen juuri ja juuri kiinni. Lintu pyristelee otteessani, ja puren sitä kaulaan.

Pieni sydän lopettaa toimintansa, ja suuhuni pulpahtaa verta. Maistelen sitä suussani.
^T-Tämähän on hyvää!^ ajattelen, ja nuolen huuliani. Nostan mustarastaan, ja lisää verta valuu suuhuni. Nautin sen mausta.

Äkkiä minut valtaa outo tunne. Kuin en olisi täällä yksin.

"Taisit huomata meidät." kuuluu hiljainen ääni. Puskasta tassuttelee esiin tähdenhohtoinen kissa. Kirkastähti! Hänen perässään astelevat myös kaksi muuta kissaa... Marjajalka sekä Hallaturkki.
"H-Hallaturkki?" Henkäisen. Mitä hän teki tähtikissojen joukossa?!
"Olen nyt kuollut." entinen varapäällikkö huokaisee. "Tule kaksijalkalan läheiselle joelle."

Soturikissat: Tulikissa (Auringonvalo) Where stories live. Discover now