Varistassun nk:
"Sitten minä hyppäsin hänen
kimppuunsa, ja kaadoin hänet!" maukuu uusi ystäväni kissalaumasta, joka minut oli kaapannut. Nykyään minä oikeastaan viihdyn täällä.
"Mutta minä olenkin kaikista harjoittelioista paras saalistamaan!" toinen ystäväni, Peura tuhahtaa.
"Mutta kun taistelusta on enemmän hyötyä!" Viima inttää.
"Minusta niistä molemmista on yhtä paljon hyötyä." kehrään riiteleville pentuetovereille.
"Niin juuri!" puolisokea Hopea toteaa hilpeänä. Tunnen jo aika lailla koko lauman."Varistassu sekä Peura, tulkaa minun sekä Pöllön kanssa saalistamaan." paikalle tassutteleva Piikki käskee. Kuulen hänen häntänsä heiluvan, kun hän katselee ilmeitämme.
"Selvä, Piikki!" mau'un, ja lähden hänen tuoksunsa perään Peuran kanssa."Hajaannutaan. Pöllö, mene sinä Varistassun kanssa, niin minä menen Peuran. Ollaan tavallista tarkempia, sillä se sama kulkukissojen joukko on nähty täällä taas." Piikki käskee, ja lähden Pöllön perässä kohti kaksijalkojen hylättyä pesää. Kirin naaraan vierelle.
"Mikä kulkukissajoukko? Toinen laumako?" kysyn häneltä. Kukaan ei ole maininnut sitä minulle ennen.
"Ahaa, et tiedä vielä. No, se on eräs joukko kissoja... Niinkuin mekin. Mutta he ovat jo hyökänneet pari kertaa ennenkin." Pöllö huokaisee hiljaa. "Menetin siinä taistelussa veljeni."
"Otan osaa... Jos he tulevat lähellekään leiriä, revin heidät kappaleiksi." mau'un uhkaavasti, ja heilautan häntääni.
"Varmasti." Pöllö kehrää, ja tunnen hänen mielialansa nousevan."Täällä me saalistamme." naaras toteaa, kun saavumme hylätylle kaksijalanpesälle. Nyökkään, ja alan tavoittelemaan mehevän riistan tuoksua. Pian alan vaanimaan hiirtä, jonka kuulen nakertelevan jotain. Hyppään sen kimppuun, ja tapan sen nopeasti.
"Hienoa." Pöllö kehuu takanani, ja haistan hänen edessään olevan oravan.
"Miten tuo on kaksijalkalaan päätynyt?" kysyn huvittuneesti.
"Sitä minä en tiedä." Pöllö maukuu, ja häviää muualle. Hautaan saamani hiiren heinäkasaan, ja alan saalistamaan lisää.Tassuttelen leiriin Peura vierelläni. Pöllö sekä Piikki ovat edessämme.
"Oletko huomannut, että Pöllöstä on tullut hieman pulska?" Peura kysyy äkkiä.
"Öh... En näe häntä." mau'un hieman ärsyyntyneesti.
"Ai niin, anteeksi." Peura maukuu pahoittelevasti. "Mutta hän täyttää pulskemmalta kuin muut... Hei, nyt keksin! Hän odottaa Piikin pentuja!"
"Ohhoh!" kehrään, ja Peura juoksee Pöllön viereen.
"Onnea pennuista!" hän huudahtaa.
"Miten arvasit?" Pöllö kehrää iloisesti. "Piikki on heidän isänsä."
"Tiesin sen!" Peura naukuu, ja jättäytyy taas minun vierelleni.
"Milloinkohan hän aikoo muuttaa pentue-emojen pesään?" pohdin ääneen.
"Pian varmaan." Peura toteaa, ja ottaa suuhunsa tiputtamansa hiiren.PÄIVIÄ KAIKKI! ❤
Tuhannet kiitokset kaikille lukijoille :3 Ja sori, että tää Luku oli vähän tylsä xdd
Kukas on muuten teidän lempi hahmo tällä hetkellä? (:
YOU ARE READING
Soturikissat: Tulikissa (Auringonvalo)
Fantasy"Varjo kuuta hallitsee, toinen aurinkoa valaisee. Tulikissa nousee, ja häneen luotetaan. Vain kuu ja aurinko voivat pysäyttää verenhimon." Varistassu on nimitetty oppilaaksi, mutta sokeana häntä aliarvioidaan. Pian klaaniin ilmestyy kaksi outoa kiss...