Kaikutassun nk:
"Varistassu vietiin!" kuulen äkkiä ulvaisun leirin suulta. Se ääni kuuluu Pilvisydämelle. Syöksyn Hallaturkki- klaanin varapäällikkö- perässäni hänen luokseen.
"Mitä ihmettä? Missä? Milloin? Ketkä?" kysyn kaiken samaan pötköön.
"Kaksijalkalalla, äsken ja jotkun kissat, jotka hyökkäsivät kimppuumme!" Täpläkukka ulisee. Tulikynnen lavasta vuotaa verta, ja hän näyttää erittäin huolestuneelta."Missä Kirkastähti on?" Täpläkukka maukuu hätäisesti.
"En tiedä!" Hallaturkki sähisee, ja lähettää paikalle tulleen Liljatassun etsimään häntä.
^Ei... Ei Varistassua!^ ulisen mielessäni. Hallaturkki alkaa kyselemään tarkkaa tapahtumapaikkaa sekä kissojen ulkonäköä. Kuuntelen tarkkaavaisesti. Tämä ei voisi olla todellista."Emme löydä häntä!" kuuluu Puutassun ulvaisu. Hän oli mennyt Liljatassua auttamaan.
Samassa toinen partio ilmestyy portista, ja siinä olevilla kissoilla on erittäin kauhistunut ilme.
"K-Kirkastähti on kuollut!" Salamaraita ulvaisee. Karvani nousevat pystyyn. Samaan aikaan Kirkastähti kuolee, kun sisareni kaapataan?!
"Mitä?!" Hallaturkki sihahtaa. Ympärilläni alkaa kamala huiske, ja loputkin kissat ilmestyvät pesistä.
"Eikö hänellä ollutkaan yhdeksää henkeä?" joku kysyy.
"Tähtiklaanin mukaan ne voi menettää kaikki kerralla, mutta se on erittäin harvinaista." Ruusumarja maukuu hiljaisesti. Kissojen läpi kulkee järkyttynyt kohahdus."Missä hänen ruumiinsa on?" Arpisydän kysyy. Samassa Kalliokasvo tulee portista kantaen tuttua kissaa Leijonahampaan avustuksella.
"Tässä." kollit maukuvat hiljaisesti.
"Miten se tapahtui?" Ruusumarja kysyy puolestaan.
"Emme tiedä" Leijonahammas murisee.
"Siinä tapauksessa olisi parasta lähettää tutkimuspartio." Hallaturkki toteaa. "Verikynsi, Pilvisydän ja Kalliokasvo, tulkaa mukaan."Kun mukaan valitut kissat lähtevät, tajuan, mitä on tapahtunut. Varistassu on siepattu, Marjajalka sekä Kirkastähti ovat kuolleet mystisesti. Mitä klaanissa on meneillään?
YOU ARE READING
Soturikissat: Tulikissa (Auringonvalo)
Fantasy"Varjo kuuta hallitsee, toinen aurinkoa valaisee. Tulikissa nousee, ja häneen luotetaan. Vain kuu ja aurinko voivat pysäyttää verenhimon." Varistassu on nimitetty oppilaaksi, mutta sokeana häntä aliarvioidaan. Pian klaaniin ilmestyy kaksi outoa kiss...