Luku 14

63 11 2
                                    

Kaikutassun nk:

"Kaikutassu? Tule pois sieltä. Nyt selvitetään tämä asia- murha siis." Ruusumarja maukuu minulle. Hätkähdän, ja tassuttelen mestarini luokse. On seuraava aamu siitä, että sain ennustuksen.
"Pääsenkö minä pois tuolta?" nau'un.
"Toivon niin. Ethän sinä mikään murhaaja voisi olla, tiedän sen."

"Pilvitähti? Tulikynsi?" mestarini huhuilee päällikön pesän ulkopuolella.
"Tule sisään." kuuluu sisältä uuden päällikkömme, entisen Pilvisydämen, ääni. Astelen sisään Ruusumarjan perässä.
"Kaikutassu. Ruusumarja." Tulikynsi tervehtii nyökäyttäen Päätänsä. Kumarran hieman varapäällikölle, ja sitten Pilvitähdelle.
"Olen sitä mieltä, että Kaikutassu pitäisi päästää vapaaksi. Kerrohan totuus siitä, miksi olit murhapaikalla tassut veressä." Ruusumarja kehottaa. Katsahdan Pilvitähteen kysyvästi, ja hän nyökyttää päätään hyväksymisen merkiksi.
"No... Kirkastähti, Marjajalka sekä Hallaturkki ilmestyivät minulle Tähtiklaanista. Hallaturkki oli jo siinä vaiheessa siis kuollut. Hän kehotti minua menemään joelle, ja löysin hänen ruumiinsa. Yritin katsoa, onko hänessä yhtään toivon rippeitä, mutta ei ollut. Sitten Kalliokasvo ja muut tulivat." kerron.
"Etkö haistanut tappajan hajua?" Tulikynsi kysyy. Aina kun kuulen hänen äänensä, haluaisin vain painaa kuononi hänen omaansa vasten. Mutta ei, en voi. Olen parantaja.
"En... Veri löyhkäsi liikaa." valehtelen. Oikeasti haistoin tappajan. Luulen tietäväni, kuka tämä on, mutta minun pitäisi ensin löytää ennustuksen muut kissat. Minun ja Varistassun tehtävät olisivat kouluttaa klaanin pelastavat kissat, mutta heitä emme ole vielä löytäneet.

Soturikissat: Tulikissa (Auringonvalo) Where stories live. Discover now