Kaikutassun nk:
Ahmin Salamaraidan antamaa päästäistä. Erityisen mehukkaalta tuntuu olevan sen veri...
Ei, en minä niin voi ajatella. Olen parantajien lakia noudattava parantaja. En verenhimoinen tappaja."Kaikutassu?" Ruusumarja kuiskaa väliaikaispesäni suulta.
"Niin?" käännän katseeni naaraaseen.
"Minun pitäisi valita uusi päällikkö... Tähtiklaanin avustuksella. Ja sinun." hän maukaisee.
"Minun?" kysyn ihmeissäni. Olen vasta oppilas, ja kaiken lisäksi vanki.
"Sinun" Ruusumarja kehrää. "Itse ajattelin ehkäpä Leijonahammasta tai Pilvisydäntä..."
"Mielestäni Pilvisydän olisi hyvä... Mutta auttakoon Tähtiklaani valinnassasi." totean.
"Kiitos. Jutellaan myöhemmin, nyt minun täytyy mennä tapaamaan Tähtiklaania... Jotenkin." Ruusumarja sanoo, ja katoaa muualle.Käperryn syvälle pieneen sammalpesääni. Suljen silmäni, ja antaudun unen pyörteisiin.
"Kaikutassu..." joku maukuu vieressäni. Avaan silmäni olettaen olevani pienessä pesässäni, mutta ei, olenkin Tähtiklaanin metsästysmailla. Vieressäni istuu joku vaaleanharmaa, pieni naaras.
"Kuka olet?" kysyn arasti.
"Nimeni on Kuu." hän vastaa.
"Miten sinulla ei ole klaaninimeä, mutta olet täällä?" hölmistyn.
"Uskoin aina Tähtiklaaniin, mutta en koskaan löytänyt klaaneja oikeasti. Siksi perustin oman sellaisen, jossa ei tosin ollut klaaninimiä" Kuu selittää. Hölmistyn vielä enemmän.
"Kuu?" kuuluu ääni takaani. Sieltä astelee esiin vaalea naaras, Sädetähti, vanha Aurinkoklaanin päällikkö.
"Sädetähti?" Kuu kehrää. Naaraat koskettavat kuonoja.
"Nyt, kerro hänelle se." Sädetähti kehottaa.
"Mikä?" kysyn kallistaen päätäni."Varjo kuuta hallitsee, toinen aurinkoa valaisee. Tulikissa nousee, ja häneen luotetaan. Vain kuu ja aurinko voivat pysäyttää verenhimon."
Sitten herään.
Saman ennustuksen olen kuullut ennenkin.
Nyt kuulin sen taas.
Hei muruset! ❤
Tässä taas uus luku :3
Ja siis, jos joku ei tiennyt, niin jos päällikkö sekä varapäällikkö kuolevat samaan aikaan, parantaja valitsee uuden.
Mitäs muuten luulette, kenestä tulee uusi päällikkö?
YOU ARE READING
Soturikissat: Tulikissa (Auringonvalo)
Fantasy"Varjo kuuta hallitsee, toinen aurinkoa valaisee. Tulikissa nousee, ja häneen luotetaan. Vain kuu ja aurinko voivat pysäyttää verenhimon." Varistassu on nimitetty oppilaaksi, mutta sokeana häntä aliarvioidaan. Pian klaaniin ilmestyy kaksi outoa kiss...