Luku 2

107 12 2
                                    

Kaikutassun nk:
Katselen, kun partioita tulee ja menee. Minulla ei ole tekemistä, joten istun vain parantajan pesän edustalla. Katseeni löytää haluamansa, Tulikynnen. Hän juttelee Varistassun kanssa tuoresaaliskasalla. Sydämeeni iskee kateus. Jotenkin tuo liekinvärinen muukalainen herättää minussa outoja tunteita.... Lämpimiä sellaisia.
^Ei! En saa olla rakastunut! Olen parantaja!" huudan Itelleni ajatuksissani. Suljen silmäni, ja hengitän syvään.
"Kaikutassu?" kuuluu äkkiä ääni vierestäni. Avaan silmäni, ja näen sen ollevan Ruusumarja.
"Niin...?" vastaan.
"Menisitkö keräämään hieman siankärsämöä? Se alkaa olla lopuillaan." mestarini maukuu.
"Totta kai." tällä hetkellä haluaisin mahdollisimman kauas Varistassusta ja Tulikynnestä. Tassuttelen nopeasti ulos leiristä, kohti paikkaa, missä siankärsämöä yleensä kasvaa. Pian näenkin sitä, mutta vain erittäin vähän. Noukin sen suuhuni. Sitten lähden kohti kaksijalkalaa, ajatellen siellä olevan hieman lisää yrttiä. Saavun sinne. Totta tosiaan, erään puun alla on tuuhea tukko siankärsämöä. Katkon siitä varret, ja lähden takaisin leiriin vastahakoisesti. En todellakaan haluaisi sinne takaisin. Huomaamattani olen kuitenkin jo leirissä, ja vien yrtit varastoon. Ruusumarja nyökkää minulle tervehdykseksi, mutta en vastaa siihen mitenkään. Menen vain suoraan päällikön pesälle. Kirkastähti on siellä juttelemassa Marjajalan kanssa.
"Kirkastähti? Minulla olisi asiaa. Kahdenkeskeistä." mau'un.
"Öh, selvä, Kaikutassu. Marjajalka...?" Kirkastähti vastaa, ja katsoo varapäällikköönsä, joka nyökkää ja lähtee tuoresaaliskasalle.
"No... Kuuluuko sorurilakiin, että parantajilla ei saa olla kumppania tai pentuja?" kysyn.
"Ei minun tietääkseni, mutta Tähtiklaani on vain määrännyt niin. Miksi kysyt?" päällikkö toteaa.
"Öh, ajattelin vain... Koska minua vain kiinnostaa.." takeltelen. Kirkastähti vain nyökkää.
"Selvä."
"No, minä menen nyt..." mau'un, ja hännänpääni nykii nolostuksesta. Nythän Kirkastähti kuulee, että olen rakastunut... Tosin niinhän taidan ollakin.

Tässä nyt ois toinen Luku 😘
Ja voitkos TaplaTheCatmention a userkertoa jonkun siun oc:n? :3
Ja kiitos paljon, että kehuit tätä kantta 💕
Mutta siis byee 😘

Soturikissat: Tulikissa (Auringonvalo) Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt