Hoofdstuk 1: Bye Belgium

379 9 6
                                    

*pov Ella*

Vandaag was het maandag en nog een klein weekje en dan waren we eindelijk weg... Hoewel ik het spijtig vind dat ik België moet achterlaten, ben ik blij dat ik een nieuw hoofdstuk kan beginnen. Een hoofdstuk waarbij niemand mij zal beoordelen, niemand zal mij aankijken als "dat ene meisje die het heeft meegemaakt"... 

Ik was op Youtube informatie aan het zoeken over de universiteit waar ik heen ging. Ik ga een "roommate" hebben! Klinkt leuk! Ik ga diergeneeskunde studeren aan The University of Southern Queensland in Brisbane. Mijn ouders gaan wonen in Sydney, daar gaan ze ook werken.

"Ella?" roept mijn mama. Opeens word ik uit mijn gedachten getrokken. "Ja, wat is er?" antwoord ik, wanneer ik door heb dat ze mij riep. "Kom je eten? Ik heb je eten klaargemaakt, papa en ik gaan uit eten met een aantal klanten. Daarna gaan we meteen door naar Amsterdam, daar moeten we voor ons werk nog wat laatste dingen regelen voor we vertrekken. We zijn binnen 4 daagjes terug, kom je nog even dag zeggen?" legde mijn moeder uit. Het is zo typisch dat ze weer naar het buitenland moeten, ze zijn bijna nooit thuis. "Ja, ik kom." roep ik maar vlug.

Wanneer ik beneden ben zie ik dat mijn vader al in de auto zit... Gelukkig hecht mijn moeder wel aandacht aan Noah en ik. Ik nam afscheid van mijn moeder, en ging dan even eten met een filmpje erbij. Mama had lasagne gemaakt, ze maakt dat altijd zo goed! Spijtig dat ze niet vaak thuis is en dus ook niet vaak kookt... Noah en ik koken anders altijd, en het goede is dat we beiden nog best goed kunnen koken... Ik startte Netflix op, en keek To all the boys i've loved before. En voor de mensen die het zich afvragen, ja het is soms best raar om je broer in een film te zien.

Na het eten had ik afgesproken met Noah te Skypen. Hij was in Canada voor een film op te nemen, intussen heb ik hem al 3 maanden niet meer gezien. Hij komt binnen een klein maandje wel even terug naar Australië, en dan stopt hij ook even in Brisbane. Ik had hem zo gemist!

(pc) RING RING (pc)

Daar belde Noah eindelijk. "Hoi, ik heb je gemist!" Zei ik meteen. "Hey, hoe gaat het thuis?" Vroeg Noah. "Het gaat wel, ze zijn net weer vertrokken... De zomer is bijna gedaan en we vertrekken 'eindelijk' bijna naar Australië. Ik denk dat het me goed gaat doen na wat er allemaal gebeurd is... Ik ken er niemand en het is een volledig nieuw hoofdstuk, en just at the right time." Antwoordde ik. "Nog steeds dezelfde situatie daar, niemand die je steunt?" Zei hij. "Neen, niemand geloofd me precies... Hoe gaat het daar eigenlijk bij jou?" Heb ik toen geantwoord. "Spijtig, dat ze je niet steunen... Hier gaat het nog steeds goed, ik ben heel erg blij dat de opnames vlot lopen. Het is een strak schema maar het lukt top! Misschien gaan we de film verlengen en dan zal ik dus langer moeten blijven... Maar ik hou je op de hoogte, en eerst kom ik je zeker even opzoeken. Ik heb je al veel te lang niet meer gezien." En zo praatten we wel uren verder tot ik moest gaan slapen...

Vandaag begon ik alvast mijn valies te maken. Maar toen dacht ik eraan dat ik eigenlijk nog zeker 2 valiezen moet gaan kopen voor alles te kunnen verhuizen. 'hop to the mall'. Ik kocht uiteindelijk drie valiezen zodat ik nog wat extra dingetjes kon meenemen hihi. *(people denk eraan ze verhuist, het is niet zomaar een vakantie)* Ik liep langs de winkeltjes, en kon het me dus ook niet laten om een aantal outfitjes te kopen. Bij een nieuw hoofdstuk horen nieuwe kleren, zei ik tegen mezelf. Het was al middag, en had geen zin om te koken dus at even wat lekkers in één van de restaurantjes. 

Daarna kocht ik nog een aantal magazines voor tijdens de vlucht (het is 11 uur vliegen van Zaventem naar Hong Kong, dan 4 uur tussenstop in Hong Kong en als laatste 9 uur richting Sydney), ik ga twee dagen samen met mijn ouders in Sydney doorbrengen, achteraf vlieg ik door naar Brisbane (dit is maar een uur en een half vliegen). Dan heb ik nog een weekje om mij te settelen en de stad te verkennen voor het school begon.

Ik kwam thuis en uiteindelijk was het al laat... Daarmee nam ik wat eten en zette me nog even voor de tv om een serietje te kijken voor ik ging slapen.

*Woensdag*

Vandaag pakte ik alles in... Nu besef ik pas aan hoeveel je moet denken bij een verhuis. Het zijn niet enkel kleren, maar ook kleine prulletjes waar je je aan hebt gehecht of een herinnering mee koestert... Ook is het uiteindelijk niet makkelijk om het huis achter te laten waar je al heel je leven in woont, je thuisland verlaten. Oude vrienden achterlaten, die je nooit meer zal zien. Je moedertaal achterlaten, die je nog weinig zal spreken. Je ouders bij wijze van spreken ook achterlaten, want je zit altijd op anderhalf uur vliegen van elkaar. En ik kan nog zoveel opnoemen. Er komen zoveel emoties bij me los. Maar het zal beter zijn. Een nieuw avontuur en een nieuwe start.

Ook ga ik eindelijk studeren wat ik graag wil. Vakken die gerichter zijn en niet even wat geschiedenis over mensen van 500 jaar geleden. Weg van mijn ouders, ik zal ze missen - maar nu zie ik ze ook niet vaak. Ik kan mijn eigen weg ingaan.

*Na al die gedachten en een aantal dagen later had Ella haar valiezen gepakt, was het vrijdag en was het tijd om naar Zaventem te rijden om daar op het vliegtuig richting het nieuwe avontuur te stappen.*

Aangekomen op het vliegveld check ik mij in, passeer ik langs de douane en ga ik alvast naar de gate. Voor een visa in Australië hebben mijn ouders al gelukkig gezorgd. Terwijl ik naar de gate sta koop ik nog even een blueberry mojito green tea en een triple chocolate muffin van de Starbucks. *(ja, moest je het je afvragen, dat zijn mijn 'go to's' in de Starbucks)*

En dan mochten we instappen, de reis verliep 'vlot'. Ik kan niet echt slapen op een vliegtuig, maar gelukkig kan ik me wel altijd makkelijk aanpassen en heb ik dus nooit echt last van een jet lag. Tijdens de vlucht heb ik wat magazines gelezen en lekker veel films gekeken! Altijd handig zo een vlucht, dan kan je lekker veel films kijken.

______________________________________________________________________________

Don't worry jullie komen wel nog te weten wat Ella heeft meegemaakt ;)

Wat vinden jullie tot nu toe al van het verhaal? Ik weet dat het op zich pas begint vanaf dat ze in Australië zit, maar alle ideeën en meningen zijn welkom :)

Upvoten mag je altijd doen als je het verhaal wel leuk vind :)

XOXO CHAR

*just putting this here for me, ik streef bij een hoofdstuk naar minimaal 1000 woorden*

1191 words

HIM ft. Shawn Mendes ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu