Hoofdstuk 2: Hi Australia

262 5 4
                                    

*Wie zich afvroeg waar haar ouders bleven, ze zijn uiteindelijk na hun afspraak in Amsterdam ook meteen vertrokken vanuit Schiphol, om het appartement in Sydney al klaar te maken. Hun valiezen hebben ze toen ook laten opsturen.*

*pov Ella*

Eindelijk zijn we aangekomen in Sydney! We zijn aangekomen in ons appartementje. Ik ga meteen naar bed, omdat het al laat is en ik moe ben van de reis. Ons appartementje was gelegen in het centrum van Sydney, Sydney zelf is namelijk heel groot! Mijn moeder had morgen even vrij genomen, zodat we wat kunnen bezichtigen en in de avond iets zouden kunnen gaan eten samen met mijn vader.

Om negen uur werd ik wakker, ik ging naar het salon om te ontbijten voor de tv. Mijn vader was al naar zijn werk, maar ik had geen idee waar mijn moeder was - ze was alleszins nergens te bespeuren. Maar toen ging de bel. Ik deed open en daar was mijn moeder, samen met wat boodschappen voor de komende dagen.

"Ben je al wakker?" vroeg mijn moeder. "Ja, ik sta hier toch haha? Ik ging net ontbijten, heb jij al ontbeten?" zei ik. "Neen, ik heb nog niet ontbeten. Goed dat jij nog niet hebt ontbeten, hier zijn heel veel ontbijtrestaurantjes, dan kunnen we misschien even gaan ontbijten en achteraf meteen het stad ingaan. Kleed je je even aan?" Zei mijn moeder, waarna ik mij meteen ging omkleden!

Ik deed een zwarte broek, een topje, een pastelblauwe wollen trui en een jeansvest aan! Het is hier nu winter natuurlijk, in de zon is het lekker warm en is een jas niet nodig. Maar er is wel koude wind en in de schaduw is een dun jasje zeker wel gewenst.

Daar gingen we dan! Het is zeker al een jaar geleden dat we nog iets samen hebben gedaan. Nu gingen we veel in 1 keer doen, vandaag gingen we heel toeristisch doen en de buurt rond The Opera House doen. Morgen ga ik nog zien wat ik doe, mama moest last minute toch werken. En de volgende ochtend vertrek ik dan richting Brisbane, naar campus.

*wie kent Bondi Rescue --> ik alleszins wel en I love it*

We namen eerst de Metro richting Sydney Opera House, daar stopten we even om wat foto's te maken. Er zijn ook heel veel restaurantjes daar, dus gaan we even reserveren. Nadat we in een leuk, gezellig restaurantje een etentje voor deze avond hadden gereserveerd gingen we door naar de Harbour Bridge. Dit was niet ver van elkaar, dus gingen we even te voet. Het uitzicht was er prachtig! Daarna liepen we nog even door naar Sydney Harbour en toen we richting huis stapten om ons om te kleden voor het etentje gingen we even door de Royal Botanical Gardens. Sydney heeft ook al is het in een stad, nog zoveel groen, zo een mooie bomen en dergelijke!

In de Botanical Gardens kan je heel veel vleermuizen horen, en met dat het toen ook al begon te schemeren zag je er af en toe eentje vliegen. Nog nooit had ik zoveel wilde vleermuizen gehoord en gezien op éénzelfde plek. Nog nooit had ik zo een mooi park in 'real life' gezien, dit leek allemaal wel een film.

Ik nam een douche, deed een zwart kleedje en sneakers aan, ik draag niet zo graag hakken. Erna deed ik nog wat mascara op. Dan was ik al klaar om te vertrekken. Papa had gebeld om te laten weten dat hij wat later ging zijn op het etentje, omdat hij het druk had op het werk... Daarna vertrokken mama en ik alvast naar het restaurantje. Heel de dag door hebben we heel erg leuke gesprekken gehad, ook over onderwerpen waar we het nooit echt over hadden. Het was een heel erg leuk dagje, tot nu... Mijn vader is tijdens het diner niet eens meer komen opdagen, ik had het kunnen weten... Hij heeft ons ook niet eens gewaarschuwd, hij ging een half uurtje later zijn. Hoewel het teleurstellende einde van de dag niet leuk was, was het zeker een dagje om niet te vergeten en te koesteren.

Vandaag werd ik wakker, hopend dat er toch nog iemand thuis zou zijn. Maar dat was natuurlijk niet waar... Ik maakte even ontbijt en zette me voor tv, om even een filmpje (aka The Kissing Booth) te kijken voor ik het stad in vertrok! Ik vertrok met de metro en daarna nam ik kort een bus richting Bondi, daar maakte ik een wandeling. En hoopte op zich dat ik één van de bekendere redders zou zien, maar met dat het winter was weet je het nooit. Maar ja hoor! Ik heb Josh Burke, Jake en 'H-man' (Harry) gezien! 'S middags heb ik even wat gegeten op de Promenade bij Bondi Beach. En dan ben ik met de bus teruggekeerd. De metro moest ik op de winkelstraat nemen, dus kon ik het mij natuurlijk niet laten om een namiddagje te shoppen. En daarbij had mijn moeder geld achtergelaten voor als ik wat wou kopen. Na mijn gezellig shopnamiddagje at ik vlug iets in een leuk restaurantje. En keerde ik weer huiswaarts, dat was het dan! Mijn laatste avond in Sydney, en ook mijn laatste avond bij mijn ouders tot waarschijnlijk Kerstmis, want dan kom ik een weekje terug. Nieuwjaar moet ik nog zien, of ik dat bij mijn ouders zal vieren... Thuis vierde ik het altijd met mijn vrienden tot ja...

Ik ben uiteindelijk nog even gaan lopen op de promenade en tegen dat de dag 'gedaan' was, was het intussen al 21 uur... Dan ging ik weer even in de douche, stak alles terug in mijn valiezen en ging dan nog even een filmpje (aka A Christmas Prince) zien voordat ik ging slapen.

*I can't write one song that's not about you. Can't drink without thinkin' about you. Is it too late to tell you that, Everything means nothing if I can't have you?*

En dan was het alweer dinsdag... Ik werd wakker door mijn luide wekker. Het moment was aangebroken... Ik stond op en kleedde me comfy aan, ik deed enkel mascara op (omdat het een korte vlucht is ga ik er nog toonbaar uitzien laten we zeggen). Wanneer ik wachtte aan de gate om in te stappen had ik nog even tijd om met Noah te Skypen, ik vertelde over de leuke twee daagjes hier in Sydney en we hadden afgesproken om elke (in Australië) zaterdagavond te Skypen. Maar ook wist hij me te vertellen dat zijn film die ze filmen in Canada verlengd werd en dat hij een strak schema zal hebben, waardoor hij pas bij Kerst naar hier zal kunnen komen... Maar nu was het tijd om op de vlieger te kruipen.

________________________________________________________________________________

Hoe denken jullie dat het zal verlopen op campus en op school?

Wat zou ze hebben meegemaakt? Heel binnenkort komen jullie dit wel te weten.

Vinden jullie het een goede lengte qua hoofdstuk?

Upvoten mag je altijd doen als je het verhaal wel leuk vind :)

XOXO CHAR

*1175 words*

HIM ft. Shawn Mendes ✔️Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu