8.

175 8 6
                                    

Point of view Clary.

'Clary Fairchild.'

Ik draai me om en zie een man met zwarte haren staan. Hij kijkt erg angstaanjagend. En dan gaat het ineens heel snel... Jace verschijnt achter de man en pakt hem vast. Hij geeft hem een knietje in zijn rug. Ik geef een kreet. 'Wat is er?' vraagt Simon, hij ziet dit natuurlijk niet. 'Waar kijk je naar?!' hij schudt me heen en weer. Ik blijf verschrikt kijken wat er voor mij afspeelt.

Point of view Simon.

Clary weet niet goed wat ze moet zeggen, dat zie en merk ik aan haar. Ze draait zich ineens om en geeft een kreet. Wat gebeurt er? Ik kijk verschrikt naar Clary. 'Wat is er?' vraag ik en ik schud haar een beetje heen en weer. Nog steeds weet ik niet wat er gebeurt, zij ziet iets wat ik niet kan zien. 'Wat gebeurt er?!' roep ik nu wat harder.

Point of view Clary.

'Geef ons die meid en je blijft leven.' zegt de man. Jace heeft hem vast en heeft een arm onder zijn keel. 'Jij bepaalt hier de regels niet.' antwoord Jace. Dan duikt de man naar beneden en komt terug omhoog en daarmee geeft hij Jace een kopstoot. Ik geef een kreet. De man pakt zijn zwaard, waar Jace ook mee liep. Het gloeiende zwaard. Hij loopt op Jace af, maar hij weet zich te beschermen. Het is een gevecht om wie het gloeiende zwaard krijgt. Jace geeft de man  een kopstoot. Even lijkt het alsof de man Jace neersteekt, maar dat is niet zo. 'We blijven op haar jagen.'  zegt de man benauwd. 'Dit is voor mijn vader.' zegt Jace, en hij steekt het zwaard door de  onbekende man. De man valt op de grond. 'Jace!' roep ik en ren naar hem toe. 'Pardon?' hoor ik Simon achter me zeggen. 'Is hij dood?' vraag ik,  wijzend naar de man die op de grond ligt.

Point of view Simon.

Clary rent naar, uhm nou ja, niemand en vraagt of iemand dood is? 'Wie is dood?' vraag ik. Wanneer ik die vraag stel, komt er ineens een man uit het niets verschijnen. Hij ligt, waarschijnlijk dood,  op de grond. 'Wat the..' zeg ik, niet wetende wat ik moet zeggen, door wat er nu afspeelt.

Point of view Clary.

'Kun je je onttoveren, of zo iets, zo dat mijn beste vriend niet denkt dat ik gek word?' vraag ik aan Jace. Voor Simon word hij nu zichtbaar. 'Wat gebeurt er?' vraagt hij, met grote ogen kijkende. 'Die luxe om het uit te leggen hebben we nu niet. Iedereen naar binnen.' zegt Jace. 'Clary, wie is dit? Je drugsdealer of zo?' Ik negeer Simons vraag. 'Ik heb hem eerder gezien, op het politiebureau.' zeg ik tegen Jace, wijzend naar de dode man op de grond. 'Hij is een lid van de Cirkel. Hij kwam hier voor jou.' Jace loopt op me af. 'Hij hoort bij de ontvoerders.' 'Je vriend leidde hem naar jou. Hij komt je vangen of doden.' Maar dan zegt Simon weer wat. 'Dat is een dode. We moeten Luke bellen.' hij wijst ook naar de dode man. 'We kunnen hem niet vertrouwen, Simon.' 'Clary ik moet je veilig houden. Ik beloof je dat ik je ga helpen met het terug vinden van je moeder. Maar je bent een van ons, een Shadowhunter' zegt Jace weer. 'Waar heb je het over? Clary, je kent die vent niet, oké? Kom met me mee, ik kan hulp halen.' zegt Simon gestrest. 'Clary, alsjeblieft?' zegt/vraagt Jace. 'Clary kom op.' zegt Simon. Ze steken allebei hun hand uit.

Voor wie moet ik kiezen?

˘³˘
team jace of team simon?

let me know! x

Shadowhunters. (NL)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu