^ Hodge ^
'Trainingsruimte.'Point of view Clary.
Ik wil er al naar toe lopen, maar ik hoor Jace nog wat tegen Simon zeggen. 'Niks van haar eten, gevaarlijk.' fluistert hij. 'Jace, kom je?' grinnik ik en loop door. 'Ja ik kom.' antwoord hij.
We lopen er heen en blijven stil staan. Ik zie een man en een vrouw staan. 'Wie is dat?' vraag ik, doelend op de man. 'Hodge Starkweather, onze wapen trainer. Belangrijker nog: een voormalig Cirkellid. Na de opstand toonde Hodge berouw en moest hij hier komen werken. Hij mag het Instituut nooit verlaten.' zegt hij. Wanneer ze klaar zijn met vechten lopen we de trainingsruimte op. De man, Hodge, kijkt me met grote ogen aan. 'Jocelyn?' vraagt hij. 'Ik ben Clary. Jocelyn Fray is mijn moeder.' zeg ik een beetje onzeker. 'Toen ik haar kende, heette ze Jocelyn Fairchild. We waren hele goede vrienden.' zegt hij. 'Ze is ontvoerd door ene Valentine en zijn handlangers.' 'Door de Cirkel, Hodge.' maakt Jace mijn zin af. Hodge kijkt naar Jace. Terwijl hij dat doet zie ik een enorme rode cirkel in zijn nek staan. Het ziet er niet uit als een rune.
'Dat is onmogelijk.' zegt Hodge. 'Valentine is dood, en de Cirkel ook.' zodra hij dat zegt begint de rode cirkel te gloeien. Hij grijpt naar zijn nek en deinst naar achter. 'Wat gebeurt er?' vraag ik. 'Ik mag er nooit over vertellen. De Kloof zorgt er zo voor dat ik me aan mijn belofte houd.' zegt hij moeilijk. 'We kunnen hem niet martelen.' zeg ik, kijkend met grote ogen naar Jace. 'Kunnen we het iemand anders vragen?' vervolg ik. Hij schudt zijn hoofd. 'Als de Cirkel en terug is en ze Jocelyn hebben. Onze leider van de Cirkel was Valentine Morgenstern.' wanneer hij de naam uitspreekt begint de cirkel opnieuw te gloeien en te branden. Hij neemt even rust en gaat weer verder. 'We dachten dat hij mensen wilde beschermen, net als alle Shadowhunters. We besefte niet hoe ver Valentine zou durven gaan, en wie hij ervoor zou opofferen.' De cirkel gloeit opnieuw, maar hij blijft door praten. Er komt zelfs rook vanaf. 'Zijn plan zou het merendeel van de mensheid uitroeien.' Ik sta verstelt en verbaasd. 'Ik snap het nog steeds niet. Hoe is mijn moeder hierbij betrokken?' vraag ik Hodge. 'Jocelyn was een lid van de cirkel.'
Ik kijk hem met ongeloof in mijn grote ogen aan. Ik slik. 'Dat geloof ik niet. Mijn moeder...' ik word onderbroken door Hodge. 'Het belangrijkste is dat Jocelyn de Cirkel had verlaten. Het maakt niet uit, want Valentine kwam jaren geleden om bij een brand.' Hij had blijkbaar veel te veel gezegd, want de cirkel begon heel hard te gloeien, en te branden, en hij zakte door zijn benen. Ik schrok me kapot. Jace ving hem nog net op. 'Sorry, maar dit kunnen we niet van je vragen.' zeg ik snel. 'Clary, we hebben geen keus.' zegt Jace. 'Dat begrijp je toch wel, Hodge?' vervolgt Jace onzeker. 'Jace heeft gelijk.' zegt Hodge. Er komt gewoon rook van zijn cirkel af. Dit kan toch nooit goed zijn? 'Valentine had bijna de Schaduwwereld en daarmee de mensheid vernietigd. Als de beker...' Dan schiet er meteen iets bij me te binnen. 'Mijn moeder vertelde me dat ze iets verborgen had gehouden. Als het die beker is..' 'De Levensbeker is het belangrijkste voorwerp in de Schaduwwereld.' zegt Jace. 'Wie die Beker heeft, kan meer Shadowhunters maken. Maar in verkeerde handen ook demonen aansturen.' zegt Hodge. Ik kijk hem met grote ogen en een open mond aan. Ik voel tranen opkomen. Puur door dat ik bang ben en omdat het over mijn moeder gaat, maar ik kan ze nog net binnen houden. 'Als ze hem voor Valentine verborg, is ze in ondenkbaar groot gevaar.' En dan schreeuwt Hodge het uit en zakt hij op de grond. Er rolt een traan over me wang en ik loop naar hem toe. 'Ik wil je niet zo laten lijden.' Hodge krijst het uit en krimpt in een. Het is zo erg om te zien. Iemand met zo veel pijn door die verschrikkelijke man, Valentine, of zo iets. Als ze dat maar niet met mijn moeder doen... Hodge kijkt me aan. 'H-Het spijt.. me zo.' stottert hij door de pijn. Er rolt een traan over mijn wang. 'Je moeder.. wilde je alleen maar beschermen. Nu.. moet je haar beschermen.' Ik knipper met mijn ogen. Een beetje verward kijk ik hem ook aan. 'Hou Valentine tegen, voor hij ons allemaal uitroeit.'
˘³˘
hi cuties,vote, comment & follow.
x
JE LEEST
Shadowhunters. (NL)
Mystery / Thriller'Kan je uitkijken waar je loopt?' zeg ik. 'Kan je mij zien?' zegt de jongen met blond haar, blauw met bruine ogen. Een verhaal over een 18 jarig meisje, waarbij haar leven compleet veranderd op haar verjaardag. -Geïnspireerd op de Netflix serie.