Point of view, Simon.
Daar zit ik dan. In een kamer van een meisje, een erg knap meisje, die ik niet ken. Het enige wat ik weet is dat ze Isabelle heet. Oh ja, en die rare jongen, Jace heet hij volgens mij, vertelde me dat ik niet van haar eten moest eten? Dan komt ze binnen met een dienblad met eten en drinken er op. Ze lacht en loopt naar het bed, waar ik op zit. Geen idee wat ik moet doen, of zeggen, dus ik lach maar. Dan vraag ik iets. 'Wat gebeurt er met mensen als ze runen krijgen?' zeg ik terwijl ik wijs naar mijn nek. Isabelle neemt een slok van haar drinken. Ze haalt haar schouders op. 'Meestal gaan ze dood. Soms draaien ze door. In dat geval noemen we ze de Verlorenen. Dan maken we ze af.' Ik kijk haar met grote ogen en een droge mond aan. Ik slik. 'Dus de rune op Clary's nek...' Ik word onderbroken door Isabelle. 'Een helingsrune. Daar redde Jace haar leven mee.'
Dan dringt er iets tot me door. Clary is niet dood. Ze is gered. 'Wist Jace dat ze een Shadowhunter was?' vraag ik, nog een beetje onzeker. 'Hij wist het bijna zeker.' zegt Isabelle, een beetje verbaast. Ik wil van het bed gaan, maar ineens staat Isabelle voor me. Ik wil niet heel veel zeggen, maar dat is zo wel onmogelijk om zo snel bij iemand te komen. Wat een rare mensen zijn dit. Ze grijnst en duwt me naar achter.
'Waar wou jij nou naartoe?' vraagt ze grijnzend. Ik zit weer op het bed. 'Clary beschermen tegen Jace.' zeg ik. 'Waarom zou ze beschermd moeten worden tegen Jace? Hij is de ultieme beschermer.' zegt ze. Ik voel dat ik een beetje boos begin te worden, maar waarom weet ik niet. 'Wat maakt hem zo bijzonder?' vraag ik. Die Jace gast vind ik maar arrogant. 'Snelst, sterkst, krachtigst.' zegt ze met een lach er achter aan. Ze vervolgt haar zin. 'En hallo zeg, heb je hem wel eens gezien?' zegt ze. Ze streelt mijn wang met haar hand. Ik raak afgeleid door die hand. 'S-Sorry dat ik het vroeg.' zeg ik stotterend en ik kijk de andere kant op.
'Rustig maar, hombre. Clary is in goede handen.' zegt ze. Ze gaat aan de andere kant van het bed zitten. Ze eet wat van wat op het dienblad ligt. Ik kijk maar een beetje rond. Niet wetende wat ik moet zeggen.
˘³˘
hi cuties,
vote, comment & follow.
x
JE LEEST
Shadowhunters. (NL)
Mystery / Thriller'Kan je uitkijken waar je loopt?' zeg ik. 'Kan je mij zien?' zegt de jongen met blond haar, blauw met bruine ogen. Een verhaal over een 18 jarig meisje, waarbij haar leven compleet veranderd op haar verjaardag. -Geïnspireerd op de Netflix serie.