Point of view, Clary.
'Je weet wel hoe je een peptalk moet verpesten, of niet?' zeg ik lachend. 'Kom, we gaan.' zegt Isabelle serieus. Ze draait zich om. 'Oh en Simon is best een sexy nerd.' zegt ze lachend. Ik zucht.
Ik sta voor Simon, die snel zijn jas aan trekt. 'Laten we gaan, samen. We kunnen Dot samen vinden.' zegt hij snel. Denkt hij dat nou serieus? 'Simon, er zitten daar demonen, oké? Echte demonen met tentakels, die ons dood willen. Weet jij hoe je een demon doodt?' vraag ik. Hij slikt. 'D-Dat vind ik zo online.'
'Simon, zo simpel is dat echt niet.' antwoord ik. Waarom denkt hij dat het zo gemakkelijk is? Er is een heel leger van 'Shadowhunters' achter ze aan, en hij denkt dat wij dat met zijn tweeën ook kunnen? Ik denk het niet. 'Zo moeilijk ook niet.' zegt hij.
Ondertussen liep Isabelle langs. Ze drukt op een knop en er komt een hele kast uit de muur. Een kast met allemaal wapens. Dan komt Jace ook. 'Izzy, nee.' zegt hij en hij haalt haar arm bij de wapens vandaan. Ik sta nog steeds versteld. Het zijn een soort langwerpige messen, maar met rare vormpjes erin. Jace slaat zijn armen over elkaar. 'Ik wed om $50 dat hij deze missie afkeurt.' zegt ze. Dan komt Alec aangelopen.
'Ik keur dit af. Ik heb met de Kloof gesproken, ze sturen Seelies om Valentine te zoeken.' zegt Alec, dan wijst hij naar mij. 'Maar het meisje mag dit gebouw niet verlaten.' zegt hij brutaal. 'Hé mijn naam is niet 'meisje' oké? Het boeit me niet wat jij of de Kloof of wie dan ook wil: ik ga Dot vinden.' zeg ik. Hier met je meisje. Ik pik veel maar hij hoeft geen attitude op te zetten, want dan doe ik het terug. 'Alec, de heksenmeester kan antwoorden hebben. Nu Valentine opzoek is naar Clary, is ze daar niet veilig in d'r eentje.' zegt Jace. 'Ik denk dat Jace een punt heeft.' zegt Isabelle. Thank God.
'Et tu, Izzy?' zegt Alec. Je ziet aan hem dat zijn kaken aanspannen. Isabelle kijkt naar beneden. 'Oké, aangezien jij alle antwoorden hebt, waar zullen we dan zoeken?' zegt Alec tegen mij. Wat heeft hij. Is 'ie ongesteld ofzo. Ik knipper een paar keer en zucht voordat ik antwoord. 'Allereerst in haar flat in Greenpoint en de kringloopwinkel waar ze...' Ik voel aan mijn ketting en krijg ineens een beeld te zien. Ik zie Dot rennen bij een of ander gebouw. Wat is dit voor beeld? Ze rent een gebouw in. Het Pandemonium! Wat moet ze daar? Dan sluit mijn gedachte, denk ik? Mijn ademhaling gaat 10 keer zo snel dan normaal. Mijn ogen staat wagenwijd open.
'Wat is er?' vraagt Jace. Oh niks hoor. Ik kreeg net alleen een beeld van Dot waar ze zich waarschijnlijk bevind. Dan kom ik weer terug in de realiteit. 'Ehm, ik denk dat ik weet waar Dot is.' zeg ik dan. 'Goed! Ik rijd wel.' zegt Simon iets te enthousiast. Iedereen kijkt hem aan. 'Wat? Hebben jullie een 'Shadowhunter-mobiel' ofzo iets.' Isabelle lacht. 'Je maakte een grapje over die dodelijke runen, toch?' zegt Simon een beetje onzeker. Ik hou mijn mond maar. 'Misschien.' zegt Jace dan. Hij kijkt mij aan en ik probeer mijn lach in te houden en loop naar voor. 'Wacht, ga ik nu dood?' roept Simon. En dan begin ik te lachen.
˘³˘
hi cuties,vote, comment & follow.
x
JE LEEST
Shadowhunters. (NL)
Mystery / Thriller'Kan je uitkijken waar je loopt?' zeg ik. 'Kan je mij zien?' zegt de jongen met blond haar, blauw met bruine ogen. Een verhaal over een 18 jarig meisje, waarbij haar leven compleet veranderd op haar verjaardag. -Geïnspireerd op de Netflix serie.