"Oh. By the way, I'm Casper. And you?"
"I'm Alice." Aku memperkenalkan nama samaranku dengan perlahan.
Tidak mungkin aku memakai nama real aku kerana aku tahu, Black Rose bukan calang-calang kumpulan mafia. Dengan petik jari diorang boleh tahu segala maklumat seseorang dengan mudah. Lagipun, Alice juga mempunyai maklumat peribadi tersendiri yang berbeza dengan Alisya Qaisara. Jadi, tidak mungkin diorang curiga tentang Alice.
Tidak terdengar balasan daripada Casper, aku sengaja membuka iPhone XR merahku yang berada dalam sling bag aku lalu membuka satu laman web yang jarang dibuka orang. Aku sengaja ingin menarik perhatian Casper disebelah.
"Kau tengah hack account orang?" Soalnya Casper sambil melihat perbuatanku.
Tanpa disedarinya, aku tersenyum sinis.
Aku memandangnya dengan muka yang tidak bersalah lalu mengangguk kecil.
"Hack account orang yang tidak layak berada di muka bumi ni." Balasku tanpa perasaan.
Tiba-tiba Casper mendekatkan wajahnya dengan aku.
"Do you know me well, darling?" Soalnya bersama suaranya yang serak-serak basah. Urgh... kalau dia bukan Casper, dah lama aku tergoda dengar suara yang sexyhhhh tu.
Aku meneguk air liur dengan kasar. Wajahnya yang mendekatiku membuatkan aku sukar untuk bernafas. Sungguh tajam aura yang dibawa oleh Casper yini.
"No?" Balasku kalut.
Tak lama Casper mulai menjauhkan wajahnya lalu mengangkat bahunya.
"Ya means kau bukan hacker yang terbaik kalau kau tak kenal aku." Sindirnya membuatkan hati Alisya Qaisara membara.
Berani dia menyindir kepakaran aku!
"Heh, maksud aku tak kenal kau tu, yang nama sebenar kau ialah Aniq Aqashah ke?" Balasku ingin menarik tali dengannya.
Casper memandangku takjub.
Buat pengetahuan semua, dalam dunia mafia, tiada sesiapa langsung yang tahu nama sebenar Casper iaitu Aniq Aqashah. Glogent dapat tahu pon dikeranakan kepakaran Harry yang bijak menyulusuri dunia Casper itu.
Casper tersenyum sinis.
"What do you want, babe?" Soal Casper sambil mengusap rambut hitam panjangku.
"Aku nak join Black Rose." Balasku tanpa gentar.
Casper terkekeh kecil mendengar permintaanku. Mungkin pelik melihat seorang gadis comel tiba-tiba memintanya untuk masuk ke kumpulannya yang bukan calang-calang itu.
"But aku dah ada hacker terbaik." Tolaknya.
Aku memandangnya geram seolah-olah tidak menerima penolakan.
"Bukankah lebih bagus ada 2 hacker dalam Black Rose?" Soalku perlahan.
Casper terdiam berfikir lalu berkata
"Apa cagaran yang boleh menjamin kau setia kepada Black Rose?"
"Myself"
...
Huh aku mungkin dah gila kerana menyertai kumpulan mafia yang paling digeruni oleh penduduk Glorid.
"What are you doing babe?" Soal Casper dibelakangku membuatkan aku menoleh.
Nafasku terhenti melihat keadaan Casper yang...urgh seksa! Casper hanya memakai singlet hitam bersama seluar pendek paras lutut. Belum lihat lagi bentuk tubuhnya yang tough bersama raut wajahnya yang masih mengantuk.
YOU ARE READING
Black Rose
Acción(on hold for a while) Black Rose Sebuah nama kumpulan Mafia yang paling digeruni semua penduduk Glorid mahupun di negeri lain. Mempunyai leader yang kuat mampu meningkatkan kekuasaan Black Rose. Siapa yang tidak kenal Casper atau nama sebenarnya ia...