Die woensdagmiddag stond Kyle net als drie weken terug aan de zijlijn van het veld van sportcomplex 'De Toekomst'. Met zijn mobiel in zijn handen noteerde hij de hoogtepunten van de training in zijn notities zodat hij dit later thuis na kon lezen.
Aan het begin van de training waren Matthijs en Daley naar hem toegekomen en hadden ze hem gevraagd hoever hij ervoor stond. Nonchalant had Kyle zijn schouders opgehaald.
'Wel oké denk ik.' Hij was nog niet helemaal tevreden over hoe ver hij was. Toch wist hij dat hij niet mocht klagen als je keek naar de korte tijd dat hij nog maar bezig was.
Naast Daley en Matthijs had Erik ten Hag bij zijn opkomst op het trainingsveld even zijn hand naar hem opgestoken. Hij was dus op de hoogte van de reden waarom Kyle hier was.
De training was inmiddels al een half uur bezig en tijdens het spel wat de jongens op het veld hielden, rolde de bal de kant van Kyle op. Donny van de Beek, die de bal zijn kant op schoot holde er vlug achteraan.
'Je bent gekomen om te zeggen dat het je toch niet lukt?' vroeg Donny terwijl hij de bal met zijn linkervoet omhoogschoot en hem vervolgens met zijn handen opving.
Kyle schudde enkel zijn hoofd. 'Nee Donny.'
Grijnzend haalde de voetballer zijn schouders op. 'Ik kon het proberen.' Met die woorden rende hij terug naar zijn teamgenoten die op hem stonden te wachten.
'Je gaat je comeback maken?' gokte een man naast hem, wat ervoor zorgde dat de rest om hen heen ook nieuwsgierig zijn kant op keken.
'Niet helemaal' antwoorde Kyle 'Ik train alleen volgende week een keertje mee. Al denk ik wel dat ik weer op amateurbazig wil gaan spelen.' Het was de eerste keer dat hij deze woorden hardop uitsprak en dat ook nog tegen iemand die hij helemaal niet kende.
De man naast hem glimlachte terug. 'Jammer, ik had jou en Daley graag weer samen willen zien voetballen.'
'Dan moet je volgende week komen' adviseerde Kyle hem.
Na anderhalf uur had Kyle ongeveer wel door hoe Erik ten Hag zijn training aanpakte dus besloot hij naar huis te gaan. Als hij nu terug reed, was hij om half vier thuis en kon hij nog net even het college van morgen voorbereiden. Anders zou hij dat pas kunnen doen wanneer hij thuis kwam van het eten bij zijn ouders.
Op het moment dat hij het parkeerterrein op liep werd er bij hem een microfoon onder de neus geschoven. Een sportjournaliste die regelmatig te zien is bij NOS-sport vuurde in het bijzijn van een draaiende camera de eerste vragen op hem af?
'Er was vier jaar lang geen spoor van je te bekennen bij Ajax, wat is er gebeurd?'
Verward keek Kyle om zich heen. Waar kwam deze journaliste zo plotseling vandaan? Uit een rood autootje kwam al een tweede cameraploeg op hem afgestormd. Een tweede microfoon werd voor zijn mond gehouden.
'We hebben uit betrouwbare bron gehoord dat je bezig bent met een comeback. Wanneer kunnen we je weer in de arena zien spelen?' De oranje microfoon van ziggo sport zorgde ervoor dat hij ingesloten werd tussen de twee journalisten. Hij kon geen kant op.
Zijn hoofd ging naar rechts waar hij rechtstreeks in de grote zwarte camera keek. 'Meneer Bosman kunt u alstublieft antwoord geven op onze vragen.' De journaliste van de NOS zette een gemaakte glimlach op die ervoor moest zorgen dat Kyle ging praten.
'Ik ehm..' Kyle haalde een hand door zijn haar. De jongen was nog steeds even verward over wat hem over kwam.
'Zet onmiddellijk die camera's uit en geef hem wat ruimte.' Een vrouwelijke stem zorgde ervoor dat de journalisten hem eindelijk weer wat ruimte gunden en hij kon zien wat er om hem heen gebeurde.
JE LEEST
Tweede Kans
ChickLit~Uiteindelijk zul je alleen de kansen herinneren die je niet genomen hebt~ De 23 jarige Kyle Bosman was het grootste talent van Ajax. Anno 2018 is hij enkel nog de trainer van een amateur jeugdelftal. Wanneer hij tijdens zijn studie fysiotherapie st...