'Ik moet nu echt naar de teambespreking.' Kyle drukte een laatste kus op Mila haar lippen en liep toen met tegenzin van het meisje vandaan.
'Ik kook vanavond' beloofde hij haar nog snel wat hem meteen een angstige blik op leverde. Mila wist dat Kyle niet zo goed kon koken. De laatste keer eindige het in een bezoekje aan de snackbar.
Hij liep Mila's kantoortje met een knipoog uit en liep vervolgens richting de kamer waar altijd de teambespreking was. Hij glipte tussen een paar verzorgers door naar binnen en nam plaats op een stoel naast Matthijs de Ligt.
'Beetje bijgekomen?' vroeg hij de aanvoerder die meteen luid begon te zuchten.
'Nog steeds niet echt' gaf hij toe. Hij had het zwaar gehad de afgelopen weken. Al sinds het team terug was gekomen uit Florida liep het niet zoals het moest lopen. Frenkie had dat contract voor Barcelona getekend. Kaj was verhuurd aan Groningen en Max had het team verlaten.
Of dit van invloed was geweest op de prestaties van het team vond Matthijs moeilijk te beoordelen. Dat er iets moest veranderen na het 6-2 verlies van afgelopen zondag tegen nota bene Feyenoord was duidelijk.
'Zeg alsjeblieft dat dat jeugdteam van jou aankomende zaterdag niet hoeft te voetballen?'
'Jawel, maar al om tien uur. Ik ben voor de middag op de club.' Kyle kon die wedstrijd niet op het laatste moment verplaatsen en er was nog nooit een probleem van gemaakt.
Matthijs knikte als teken dat het goed was. Ideaal was het niet, integendeel zelfs. Tot nu toe had hij Kyle nog altijd kunnen indekken bij de clubleiding maar hij wist dat ze er binnenkort moeilijk over gingen doen. De trainer had zachtjes tegen hem uitgelaten dat hij Kyle weer wedstrijdfit vond en daar graag gebruik van wilde maken nu het wat minder liep. Als je tot de wedstrijdselectie hoorde deden ze altijd moeilijker over je aanwezigheid.
'Er moet iets veranderen' opende Erik ten Hag zijn presentatie.
'Dat moet er zeker' mompelde Matthijs voor zich uit.
Na een peptalk van meer dan anderhalf uur, waarbij ze als een stelletje vrouwen hadden gedeeld wat hun op het hart lag, zat Kyle in de auto richting Mila's huis. De training van die ochtend was hem zwaarder gevallen dan normaal. Misschien kwam het wel omdat er die ochtend nog steeds een gespannen sfeer hing in de groep. Iedereen baalde van dat verlies van afgelopen zondag en verweet elkaar de fouten. Gelukkig had de teambespreking daar verandering in gebracht en ging hij met een goed gevoel naar huis.
Het belangrijkste punt voor hem uit de teambespreking was dat hij hoogst waarschijnlijk aankomende zaterdag een invalbeurt maakte. Klaas-Jan Huntelaar voelde zich niet helemaal fit en hij was de ideale vervanger.
Opnieuw was de twijfel toen bij hem opgekomen. Wilde hij zijn rentree wel maken? Was dit wel het ideale moment? Kyle liet zijn twijfels links liggen en besloot er vol voor te gaan.
Zorgvuldig woog Kyle de rijst af waarna hij het volgens het recept tien minuten liet koken. Als hij gewoon dit recept van internet bleef volgen moest het goed gaan. Het moest hem toch ooit eens gaan lukken om een normaal gerecht niet te verpesten?
Toen Mila een uurtje later thuis kwam had Kyle de tafel gedekt met kaarsjes en stonden en er twee borden met rijst.
Mila glimlachte direct om het lieve gebaar en kuste Kyles geschoren wang. Kyle sloeg zijn armen om Mila heen waarna hij de heerlijke geur van haar parfum rook.
'Ging de teambespreking goed?' vroeg ze de jongen.
'Jawel' antwoordde Kyle. 'We hebben het er over gehad en zijn tot de conclusie gekomen dat we door moeten. We hebben de kwaliteiten, alleen de focus is soms even wat minder. Daar moeten we aan werken.'
'Het kom vast wel goed' moedigde Mila hem aan die zelf ook de gespannen sfeer op de club had gevoeld.
Kyle knikte en nam een hap van zijn rijst.
'Waarschijnlijk mag ik zaterdag invallen.' Zijn ogen richtte hij op die van Mila, benieuwd naar haar reactie. Zal ze blij zijn? Natuurlijk zal Mila blij zijn, ze wist immers niet wat er de vorige keer gebeurd was toen hij mocht invallen.
'Echt waar?' riep ze dan ook enthousiast.
'Echt waar' grinnikte Kyle.
'Ik ga morgen vragen of Theo met mij van dienst wil ruilen. Dan kan ik naar de wedstrijd kijken.' Mila was voor aankomende zaterdag avond ingeroosterd maar Theo deed echter nooit moeilijk met ruilen. Als zij de dagdienst van Theo op zich nam, kon ze rond vijf uur naar huis waarna ze om zes uur weer richting de Arena kon rijden. Ze moest er immers wel bij zijn als Kyle zijn rentree maakte.
'Ik heb liever dat je 's avonds niet komt' bekende Kyle zachtjes. Dat Mila 's avonds moest werken en daardoor al vroeg op de toekomst zou zijn, was voor hem een opluchting geweest. Mila zou 's avonds met haar collega's naar de Arena lopen waar ze zich bezighield met de pers. Na de wedstrijd zou ze op hem wachten en konden ze samen naar huis rijden. Dat Mila met Theo wilde ruilen veranderde dit hele plan.
Mila's ogen gingen van haar bijna lege bord naar het knappe gezicht van Kyle. Ze had gehoopt dat hij een grapje maakt maar zijn gezicht was serieuzer dan ooit.
'Je wilt niet dat ik kom kijken?' riep ze verbaast uit. Kyle had er nooit moeite mee wanneer ze even bij de training kwam kijken. Sterker nog hij leek het zelfs leuk te vinden en zwaaide enthousiast naar haar als hij haar zag.
'Het is inderdaad beter als je niet komt' mompelde Kyle hard genoeg dat Mila het hoorde.
Geïrriteerd bracht hij zijn bord naar de keuken en stopte hij deze in de afwasmachine. Mila zou het toch niet begrijpen.
Verontwaardigd bekeek Mila het hele tafereel. Haar eetlust was plotseling verdwenen. Waar Kyle zijn bord naar binnen had geschrokt lag de hare nog half vol met rijst. Wat had Kyle opeens? Hij hoorde toch blij te zijn dat hij aankomend weekend zijn rentree mocht maken?
'Waarom is het beter dat ik niet kom kijken?' vroeg Mila angstig.
Boos ijsbeerde de jongen door de keuken.
'Jezus Mila moet er overal een reden voor zijn? Ik wil je er gewoon niet bij hebben.' Hij had even helemaal geen zin in Mila haar psychologische praatjes, maar toen hij zag hoe haar gezicht zich nog verder betrok, had hij meteen spijt van zijn opmerking.
Mila wist niet wat haar meer pijn deed. De opmerkingen die Kyle naar haar hoofd slingerde, of de intens verdrietige blik die ze in zijn ogen zag. Hij was beschadigd en als hij niet snel vertelde wat hem was overkomen zou dat tussen hun relatie in blijven zitten.
JE LEEST
Tweede Kans
ChickLit~Uiteindelijk zul je alleen de kansen herinneren die je niet genomen hebt~ De 23 jarige Kyle Bosman was het grootste talent van Ajax. Anno 2018 is hij enkel nog de trainer van een amateur jeugdelftal. Wanneer hij tijdens zijn studie fysiotherapie st...