Hoofdstuk 12

193 14 3
                                    


Ondanks dat Kyle geen woord tegen de camera's had gesproken, gebruikten zij wel de geschoten beelden. Tijdens een kort nieuwsfragment zag je hoe Mila Kyle begeleide richting het hoofdgebouw. Op de achtergrond was een stem, die geruchten in de wereld bracht over zijn comeback.

'Het is in ieder geval duidelijk dat Kyle Bosman zich vaker laat zien op sportcomplex 'De Toekomst'. Mogen we dan toch nog hopen op een comeback van één van Nederlands grootste voetbaltalenten?'

Met een simpele druk op de afstandsbediening zette Kyle de televisie uit. Dit was al de derde keer dat hij het nieuwsfragment bekeek en bij iedere keer werd hij bozer. Konden die journalisten hem dan niet voor één keer met rust laten? Hij voetbalde nota bene niet eens meer op top niveau.

Het kaartje met Mila haar telefoonnummer erop lag verleidelijk op de lege tafel in de woonkamer. Zou hij haar bellen om advies te vragen over wat hij moest doen? Soms leek het alsof Mila als enige wist wat echt belangrijk voor hem was. Uiteindelijk schudde hij toch zijn hoofd en legde hij zijn mobiel weer neer. Mila bellen was niet verstandig. Als hij bij haar was verlangde hij weer naar een carrière als profvoetballer en dat wilde hij het liefste vermijden.

Vlug verwisselde Kyle zijn outfit in een trainingsbroek. Doormiddel van een rondje door het Amsterdamse bos kon hij zijn woede er even uit rennen. Daarbij was dit de enige manier die ervoor zorgde dat hij zijn hoofd leeg kreeg. Het enige wat hij hoefde te doen was zijn ene voet voor de andere zetten, en dat zo snel mogelijk. Al snel ging zijn rustige ademhaling over in zacht gehijg. Toen hij om tien uur uitgeput weer thuiskwam, dook hij dan ook meteen zijn bed in.

Toch lukte het hem maar niet om in slaap te vallen. Na een nacht lang te hebben gepiekerd en de stof op school maar nauwelijks mee gekregen te hebben besloot Kyle die middag toch Mila te bellen. Hoe vaker hij Mila sprak in de kroeg, hoe meer waarde hij ging hechten aan hun gesprekken. Mila had een heldere blik en kon hem vast goed advies geven. Al was dat waarschijnlijk niet de reden dat hij haar nu belde. Hij kon gewoon niet meer wachten totdat het zaterdag was en hij haar weer zag.

'Mila Koning, waar kan u mee helpen.'

De vrolijke stem zorgde ervoor dat Kyle zich gelijk al wat beter voelde.

'Uhm... met Kyle' praatte de jongen tegen zijn telefoon.

'Hé Kyle, ik wilde je nog bellen over die reportage alleen Daley heeft je nummer nog niet doorgegeven.' De spijt was hoorbaar in de stem van het meisje. Als zij verantwoordelijk was geweest voor het fragment gisteren in NOS-sport, had hij haar direct vergeven.

'Het geeft niet' sprak Kyle Mila toe.

'Ik vind het wel erg' was Mila het niet met Kyle eens. 'Ik heb ze duidelijk gezegd dat ze daar niet mochten filmen. Het vervolgens dan ook nog eens uitzenden vind ik niet kunnen.'

Mila had een punt. Toch wilde Kyle er niet verder meer over nadenken. Dat had hij de afgelopen uren genoeg gedaan.

'Ben je druk?' vroeg hij dan ook.

'Valt mee. Ik ben de persmomenten van volgende week aan het inplannen. Voor een champions-league wedstrijd wil de binnenlandse en buitenlandse pers vaak even met de spelers praten. Maar dat weet je natuurlijk allemaal wel' lachte Mila haar vorige zin weg.

'Ik weet niet zoveel als je denkt. Ik was altijd gewoon op de momenten aanwezig die Karin door gaf' legde hij aan het meisje uit.

'Aah Karin, mijn voorgangster. Ik heb gehoord dat dat een groot succes was.'

Kyle grinnikte zachtjes om Mila's opmerking. 'Praat me er niet over.'

'Waarom had iedereen zo'n hekel aan Karin. Ik vond haar best te doen.' Mila had haar een fijne stagebegeleider gevonden en was zelfs een beetje teleurgesteld geweest toen ze aan het einde weg ging.

'Ja best te doen. Als je het na je training fijn vindt om nog eens twee uur te wachten op een interview' gromde hij terug.

'Dat klinkt niet echt fijn nee' was Mila het met Kyle eens.

'Wat doe jij vanavond na je werk?' vroeg Kyle

'Niets specifieks.' Na een werkdag ging Mila langs de supermarkt om boodschappen te halen en vervolgens te koken. Daarna was Netflix vaak haar beste vriend. Met haar verhuizing naar Amsterdam had ze haar meeste vrienden ook in Enschede achter gelaten. Ze sprak ze niet meer zo vaak als vroeger.

'Heb je zin om vanavond dan ergens wat te gaan eten?'

Een brede lach sierde het gezicht van Mila. Jeroen die tegenover haar aan een bureau zat keek haar dan ook verbaasd aan.  'Dat lijkt me leuk.'

'Dan haal ik je op als je klaar bent' beloofde Kyle waarna hij Mila gedag zij en op hing.

Sem zou trots op hem zijn geweest. Al sinds ze vijftien waren ging Sem van de ene naar de andere vriendin. Kyle had daar tot het ongenoegen van Sem niet veel mee. Hij wilde alleen voor een meisje gaan als hij ervan overtuigd was dat het wat ging worden. Dat was nu de tweede keer. De eerste keer had zijn beste vriend hem geholpen met het regelen van het afspraakje. Kyle was veel te zenuwachtig geweest dat Amber hem zou afwijzen. Gelukkig had hij Sem vaak genoeg in actie gezien en was het hem nu gelukt zelf zijn afspraakje te regelen.

'Je ziet er leuk uit' begroette hij Mila twee uur later toen ze de parkeerplaats op liep.

Een lach ontsnapte door de lippen van het meisje. 'Thanks casanova, maar ik loop hier al de hele dag in.'

Keurend liet Kyle nogmaals zijn ogen over de outfit van Mila glijden. De spijkerbroek en het glittertopje met zwarte jasje waren simpel maar stonden haar zeker goed.

'Ik meen het' zei hij dan ook meteen terug

Een glimlach sierde Mila's gezicht terwijl ze bij Kyle in de auto stapte waarna hij naar een restaurantje in Amsterdam reed.

'Goede dag gehad op school? Daley vertelde dat je fysiotherapie studeert.' Mila keek over de menukaart heen naar Kyle die een gerecht aan het uitkiezen was.

'Het was wel oké' loog Kyle.

'Niet dus' merkte Mila op aan de uitdrukking op het gezicht van Kyle.

Gefrustreerd legde hij het bestek naar de andere kant van zijn hand

'Dat hele gedoe met Ajax maakt me gewoon gek. Ik weet niet wat ik moet doen, en het loopt steeds verder uit de hand.'

Mila legde haar hand op die van Kyle en streelde voorzichtig over zijn handpalm. 'Het komt wel goed' stelde ze hem gerust.

Toen een vrouwelijke serveerster hun bestelling kwam opnemen haalde ze gauw haar hand van de zijne af.

Jaloers keek Kyle naar het bord poffertjes voor Mila. Wat wilde hij graag zijn salade met haar bord wisselen. Volgende week zat de training erop, had hij de weddenschap gewonnen en kon hij tenminste weer lekker eten.

'Kijk niet zo bedroefd, met mij uiteten gaan is best leuk' sprak Mila hem bestraft toe.

'Ik kan me genoeg dingen bedenken die ik leuker vind' grijnsde Kyle terug.

Vanonder de tafel schopte Mila hem tegen zijn scheenbeen waarna Kyles grijns alleen maar groter werd.

'Houd je nog even een weekje in, wil je. Ik heb dat been woensdag nog nodig' knipoogde hij naar Mila.

Mila fronste haar wenkbrauwen bezorgd. 'Heb ik je pijn gedaan?'

'Integendeel ik heb me in tijden niet zo goed gevoeld.' 

Tweede KansWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu